English

نجات ۷ زائر ایرانی از فروریختن دیوار موکب موقت در کربلا/زائران در انتخاب محل اقامت موقت و بیتوته احتیاط کنند

مدیر درمانگاه شفای کربلا با اشاره به حادثه ریزش دیواره‌های بتنی یکی از موکب‌های اسکان موقت زائران در نزدیکی مقام صاحب‌الزمان(عج) از نجات معجزه‌آسای هفت زائر ایرانی خبر داد.

نجات ۷ زائر ایرانی از فروریختن دیوار موکب موقت در کربلا/زائران در انتخاب محل اقامت موقت و بیتوته احتیاط کنند

حسن منصوری درباره این حادثه در گفتگو با خبرگزاری موج، افزود: تعداد هفت خانم زائر حادثه‌دیده با آمبولانس به درمانگاه شفا در جوار حرم حضرت عباس(ع) آورده شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله معاینه اولیه تحت نظر تیم درمانی مجرّب پزشکی حج مستقر در این درمانگاه انجام شد که چهار نفر دارای مصدومیت سطحی بودند و به‌صورت سرپایی به آن‌ها امدادرسانی شد و صرفا دو نفر دارای شکستگی بودند و یک نفر هم که به سرش ضربه خورده بود ساعت‌ها تحت نظر قرار گرفت که بامید خدا مشکل خاصی مشاهده نشد.

مسئول درمانگاه شفای کربلا همچنین آمار بیماران اعزامی به بیمارستان از این درمانگاه در روز گذشته دوشنبه را هشت نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه هیچگونه مشکلی خاص و عارضه خطرناکی در میان این بیماران‌ مشاهده نشد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت جنبه‌های ایمنی در برپایی موکب و محل‌های استقرار موقت بین‌راهی خواستار دقت زائران در انتخاب اماکن ایمن برای بیتوته شبانه و استراحت شد.

 منصوری افزود: انتخاب محل استقرار زائران و نوع سازه‌ها باید به گونه‌ای باشد که آرامش لازم برای بازگشت به شرایط زندگی طبیعی را برای افراد فراهم کند.

این مدرس دوره‌های اسکان اضطراری هلال احمر افزود: با توجه به وضعیت آب‌و‌هوایی، شرایط منطقه و مسائل فرهنگی، حداکثر استفاده از مصالح و امکانات موجود باید ممکن شود و باید به افراد اجازه داده شود حسب نیاز خود محل اسکان را انتخاب و تغییر دهند.

مسئول درمانگاه شفای کربلا افزود: برخی از فضاهای داخلی مسکن موقت را مطابق با موارد کاربری خود باید بهینه‌سازی کرده و آموزش‌های لازم و کمک‌های تخصصی باید در حد امکان در اختیار زائران قرار بگیرد.

نجات معجزه‌آسا

همچنین مهدی نصیری، مسئول فنی درمانگاه شفای کربلا که از ابتدای سال تاکنون به مدت پنج ماه به عنوان پزشک داوطلب در این مرکز مستقر بوده است نیز وضعیت حادثه‌دیدگان ریزش دیواره موکب در کربلا را رضایت‌بخش خواند و نجات جان آنان با کمترین مصدومیت ممکن را معجزه‌آسا دانست. 

حس خوب اعتماد به هلال احمر

خانم مریم دهقانی نژاد از زایران البرز درباره حادثه غروب دوشنبه گفت: در حال استراحت بودیم که دیوار بلوکه‌بندی شده کنار موکب فرو ریخت و زیر آوار ماندیم که ممکن است از بارندگی شدید دیشب کربلا بوده باشد.

وی افزود: ما چند روزی هست در این موکب هستیم و با میزبانی موکب هم با ایرانی‌ها بود و اینجا شرایط خوبی داشتیم اما ناگهان دیواره‌های سیمانی روی بدنمان ریخت و مردم نجاتمان دادند و سپس بلافاصله با آمبولانس هلال احمر ایران به درمانگاه اعزام شدیم.

 این زائر حادثه‌دیده درباره علت حادثه توضیح داد: دیواره‌های موکب که به صورت موقت بود را روی ماسه ها ساخته بودند و انگار بنیان محکمی نداشت.

وی درباره برخورد نیروهای هلال احمر اظهار کرد: پذیرش ما به سرعت انجام شد و برخوردها هم خوب بود و بلافاصله کادر درمانی زن که حضور داشتند ما را معاینه کردند.

وی افزود: از اینکه عزیزان هموطنمان اینجا هم در کنارمان هستند حس اعتماد خوبی داشتیم به خصوص اینکه سریع به وضعمان رسیدگی شد که سه نفر برای عکسبرداری از محل شکستگی کارهایشان انجام شد و خوشبختانه مورد مصدومیت ما جدی نبود.

شایان ذکر است درمانگاه شفای کربلا واقع در خیابان علقمی جنب حرم حضرت عباس(ع) در هتل الماس شرق واقع شده و به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه