English

استاندار کرمانشاه:

انتخابات ناموس نظام اسلامی و حق الناس است

استاندار کرمانشاه گفت: هر کس در انتخابات شرکت می‌کند در واقع در خیمه نظام اسلامی ورود کرده و این بسیار مهم است.

انتخابات ناموس نظام اسلامی و حق الناس است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست ستاد انتخابات استان که با حضور معاونین سیاسی و امنیتی، عمرانی و توسعه مدیریت استانداری و فرمانداران استان برگزار شد، گفت: ایران اسلامی در آستانه یک رویداد بزرگ است و امیدواریم همه بتوانیم از این امانت بزرگ به خوبی پاسداری کنیم.

وی اصول چهارگانه رهبر معظم انقلاب را برطرف کننده تمامی خلاء‌ها و ابهامات در زمینه انتخابات دانست و تاکید کرد: سلامت انتخابات یکی از این چهار اصل است و آنچه در طول بیش از چهار دهه حیات انقلاب اسلامی رخ داده کاملا نمایانگر سلامت انتخابات است.

صحرایی به اصل امنیت انتخابات پرداخت و گفت: به لطف تلاش ها و تدابیر به کار گرفته شده تمامی انتخابات بدون حتی یک روز تاخیر و با امنیت و آرامش کامل برگزار شده است.

وی مشارکت گسترده مردم در انتخابات را دیگر دستاورد عظیم انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: مردم ایران، انقلاب اسلامی را ثمره تلاش‌های خود می دانند و در تمامی شرایط و همه فراز و فرودها، با ایمان و اخلاص پای صندوق های رای حاضر شده اند.

 صحرایی افزود: آمار بسیار بالای ثبت نام‌ نامزدهای مجلس شورای اسلامی و اشتیاق افراد برای حضور در این عرصه یکی از نشانه های بارز رقابتی بودن انتخابات و امیدوار بودن به آینده بسیار بهتر است.

وی برگزاری انتخابات را یک ارزش بسیار والا در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: برخی اقدامات و کارها جایگاهی بسیار فراتر از وظایف جاری و روزمره دارند که انتخابات یکی از آنها است و همه باید نگاهبان این جلوه ارزشمند از نظام اسلامی باشیم.

مقام عالی استان تاکید کرد: برگزاری انتخابات در کشور ما آنقدر تکرار شده که جزو بدیهیات است، ولی برخی از کشورها یا انتخاباتی ندارند یا یک انتخابات ظاهری است و دیگران برای آنها انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: شرکت در انتخابات در نظام اسلامی آزاد است و عدم حضور در آن هیچ حق و امتیازی را از شهروندان سلب نمی کند، ولی در برخی از کشورها امتیازهای اجتماعی منوط به حضور در انتخابات است.

صحرایی با تاکید بر اینکه انتخابات ناموس نظام اسلامی و حق الناس است، گفت: هر کس در انتخابات شرکت می‌کند در واقع در خیمه نظام اسلامی ورود کرده و این بسیار مهم است و همه باید برای حضور حداکثری مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که پای صندوق‌های رای می‌آیند مهم هستند، گفت: حتی کسانی که رای سفید در صندوق می اندازند هم برای ما بسیار مهم هستند، زیرا این افراد صندوق رای در نظام جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخته اند و این قابل احترام است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی انتخاباتی در کار نبود و آنچه رخ می داد در واقع اراده افرادی در پس پرده بود که کسانی را بسته به منافع خویش به مردم تحمیل می کردند، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی همه اقشار مختلف می توانند نامزد شوند و یا از بین نامزدها فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 وی خاطرنشان کرد: قدرشناسی از این نعمت بزرگ، برگزاری خوب انتخابات و حفاظت از رای و نظر مردم است.

صحرایی در پایان گفت: از اقشار مختلف مردم دعوت می کنیم از  فرصت انتخابات استفاده کنند و با نهایت دقت و آگاهانه در تعیین سرنوشت خویش مشارکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه