English

در سه ماهه نخست سال جاری ؛

۱۷ کرمانشاهی بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن فوت شدند

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در سه ماهه اول سال جاری ۱۷ نفر به علت مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان کرمانشاه جان باختند

۱۷ کرمانشاهی بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن فوت شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، در سه ماهه سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه باتشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن 17 نفر(هشت زن و نه مرد) بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه در سه ماهه امسال اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه باتشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن 17 نفر(هشت زن و نه مرد) بوده است ونسبت به مدت مشابه سال قبل (سه ماهه اول 1401) که تعدا متوفیان پنج نفر (چهار زن و یک مرد) بوده است افزایش داشته است.

خانی گفت: نخستین نشانه‌های مسمومیت با این گاز، ایجاد حالت ضعف و سستی در بدن است. در واقع مانند آنفلوآنزا، حالت‌های تهوع، استفراغ و خستگی در فرد ظاهر می‌شود، اما بر خلاف آنفلوآنزا، مسمومیت با مونوکسید کربن موجب تب نمی‌شود بنابراین اگر چند نفر در خانه این نشانه‌ها را تجربه می‌کنند یا با نشانه‌های دیگری مثل سردرد، درد شکمی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و تنفس‌های سریع و کوتاه مواجه شدند باید هر چه سریع‌تر به درمان اقدام کنند.

وی اظهارداشت: بر اثر تنفسِ بیش از اندازه مونوکسیدکربن، این گاز خطرناک در خون جایگزین اکسیژن می‌شود و با از بین رفتن اکسیژن، سلول‌ها در سراسر بدن می‌میرند و فعالیت اندام‌ها متوقف می‌شود که این مسمومیت به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرم کن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود.

خانی تاکید کرد: مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن ممکن است موجب احساس خواب آلودگی در فرد شود و افراد اغلب این نشانه را به عنوان عامل نگران کننده در نظر نمی‌گیرند در حالی که خواب رفتن و تداوم تنفس مونوکسید کربن به تشدید مسمومیت یا مرگ منجر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه