English

استاندار کرمانشاه در جشنواره اسب کرد:

جشنواره اسب کرد مقدمه رونق بین المللی گردشگری کرمانشاه است+ فیلم

استاندار کرمانشاه از اسب کرد به عنوان مولفه قوی رونق اقتصادی استان یاد کرد و گفت: صنعت اسب کرد می تواند رونق ۳۰ نوع شغل را به همراه داشته باشد.

جشنواره اسب کرد مقدمه رونق بین المللی گردشگری کرمانشاه است+ فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه ، محمدطیب حرایی، در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اسب کرد، این حیوان نجیبی و بومی را به عنوان یکی از سرمایه های منطقه غرب کشور و بویژه کرمانشاه دانست و افزود: در حال تلاش برای ثبت جهانی این میراث کهن هستیم.

استاندار کرمانشاه  یکی از ثمرات ثبت جهانی اسب کرد را گشایش های صنعتی، تجاری، کشاورزی و گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره بین المللی اسب کرد یکی از گام های مثبت برای ثبت جهانی آن است که برکات زیادی را برای استان به همراه خواهد داشت.

صحرایی اسب را محصول مشترک صنعت، کشاورزی و گردشگری دانست و خاطرنشان ساخت : رونق صنعت اسب کرد و برگزاری رویدادهای آن در استان باعث ایجاد نشاط و شادابی بین مردم می شود و گردشگری استان را رونق می بخشد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره اسب کرد می تواند حدود ۳۰ نوع اشتغال را برای استان به همراه داشته باشد، تصریح کرد: باید برای سایر ظرفیت های استان هم رویدادسازی کرد، گفت: تاکنون رویدادهای نخود و اسب کرد را برگزار کرده‌ایم و گیلاس صحنه، فرش سنقر، گلیم هرسین و ... هم ظرفیت های دیگری هستند که باید برای آنها رویدادهایی برگزار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه