English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تأکید کرد:

راهبرد زیست عفیفانه در اولویت‌های فرهنگی استان کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: راهبرد زیست عفیفانه به عنوان یکی از محورهای مهم مطرح است و در سالجاری به عنوان یکی از اولویت‌های فرهنگی استان کرمانشاه در دستور کار قرار می‌گیرد.

راهبرد زیست عفیفانه در اولویت‌های فرهنگی استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به راهبرد مهم سبک زندگی اسلامی ایرانی شورای فرهنگ عمومی کشور، گفت: در این راهبرد زیست عفیفانه به عنوان یکی از محورهای مهم مطرح است و در سالجاری به عنوان یکی از اولویت‌های فرهنگی استان کرمانشاه در دستور کار قرار می‌گیرد.

علی صفدری که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه با حضور سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، سخن می گفت، سبک زندگی اسلامی - ایرانی را به عنوان یکی از موضوعات هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی در سبک زندگی اسلامی ایرانی چهار شاخص برای زیست عفیفانه تدوین کرده که اولین شاخص آن مدیریت گفتمان تاثیر رسانه است که برسبک زندگی خانواده ها، حیا و عفا جامعه تاثیرگذار گذاشته است که باید در این راستا گفتمان های رسانه ای و تصویر سازی ها از زندگی عفیفانه راه اندازی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: یادآوری کرد که امروزه همه بر سر آرامش در خانواده اجماع نظر دارند به همین خاطر باید تصویر زندگی عفیفانه در بیلبورردهای شهرداری ها (۱۰ درصد طبق قانون)، مدارس و دانشگاه ها منتقل شود.

دسترسی آسان به زندگی عفیفانه و زیر ساخت های آن مانند چادر ارزان قیمت با برگزاری نمایشگاه های کالاها ارزان قیمت در این زمینه و همچنین نظارت بر رفتار مدارس، دانشگاه ها، نمایشگاه ها نظارت با طراحان دوخت و دوز و توجه به مسائل امر به معروف و نهی از و پرهیز از بی عملی نشستن با مصادیق خلاف زیست عفیفانه از دیگر شاخص هایی بود که صفدری برای زیست عفیفانه به آن اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از این پس جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مرتب تشکیل خواهد شد، از تشکیل کارگروه های تخصصی و کارشناسی فرهنگی پیرامون موضوعات مختلف در استان خبر داد و خواست ۲۶ عضو حقیقی و حقوقی این شورا شخصا در شورای فرهنگ عمومی حضور داشته باشند تا جلسات به تصمیمات و مصوبات فرهنگی خوب و قابل اجرایی در استان منتج شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه