English

استاندار کرمانشاه:

برای حفظ سلامتی بزرگ‌ترهای خانواده شب‌نشینی‌ها را تعطیل کنید

هوشنگ بازوند گفت: دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌های خانوادگی بیشترین نگرانی را ایجاد کرده است و انتظار داریم مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند.

برای حفظ سلامتی بزرگ‌ترهای خانواده شب‌نشینی‌ها را تعطیل کنید

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه،استاندار کرمانشاه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که امروز به‌صورت ویدئوکنفرانس به ریاست دکتر روحانی و با حضور استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، گفت: از مردم فهیم، همدل و قدرشناس استان به خاطر همراهی مناسب در اجرای طرح محدودیت‌ها و رعایت توصیه‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک، عدم تردد ضروری و رعایت فاصله اجتماعی صمیمانه سپاسگزارم.

وی افزود: در ابتدای آذرماه شش شهرستان قرمز داشتیم و امروز با تلاش‌های کادر بهداشت و درمان، مردم، کسبه و همه نهادها فقط یک‌ شهرستان قرمز داریم که البته این موضوع نباید سبب شود مردم تصور کنند شرایط عادی است، بلکه مراقبت‌ها باید تشدید شود.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه همه مردم استان باید در رعایت توصیه‌های بهداشتی جدیت داشته باشند؛ خاطرنشان ساخت: از مردم و فرماندار سنقرکلیایی تقاضا داریم توصیه‌های بهداشتی با جدیت بیشتری رعایت کنند که محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها کاهش یابد.

بازوند ادامه داد: نتایج مطالعات انجام‌شده در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بیشترین نگرانی‌ها در موج سوم از دورهمی ها، شب‌نشینی‌ها و گردهمایی‌های کوچک خانوادگی است.

مقام ارشد استان تأکید کرد: بر این اساس در آستانه شب چله و در دو هفته پایانی آذرماه که احتمال شب‌نشینی و دورهمی‌های خانوادگی بیشتر است، از همه مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامتی بزرگان خانواده امسال را مستثنی نمایند و از دیدوبازدیدها بکاهند.

وی گفت: پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از فرزندان بخواهند که نیازی نیست امسال حتماً برای این سنت قدیمی و در این شب‌های پاییزی به منزل بزرگان مراجعه کنند.

بازوند افزود: وضعیت شهرستان هرسین نارنجی است اما حالت ناپایدار دارد و ممکن است با غفلت به شرایط قرمز برسد.

استاندار کرمانشاه از تمدید منع ترددهای شبانه در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح تردد در شهرستان کرمانشاه ممنوع است و ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی در شهرهای نارنجی نیز مانند شرایط قرمز است.

وی اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهرهای نارنجی با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک‌سوم کارکنان و دستگاه‌های غیرضروری تا یک‌دوم کارکنان فعالیت می‌نمایند.

استاندار کرمانشاه به تجربه اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در ۱۵ روز گذشته اشاره کرد: تعداد مبتلایان و فوتی‌ها کاهش داشته است و به کمتر از ۶۰۰ نفر رسیده است.

بازوند ضمن تشکر ویژه از کسبه، اصناف، بازاریان، مردم و رسانه‌ها یادآور شد: سرما ممکن شرایط را سخت کند و شرایط سخت‌تر شود و به دلیل اینکه سلامت در اولویت قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی