English

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:

رقم ۳۵ هزارتومانی مرغ منطقی نیست/موضوعات اقتصادی نباید تبعات اجتماعی به همراه داشته باشد

هدایت حاتمی بابیان اینکه تصمیم‌گیری مناسب برای مدیریت بازار مرغ باید زمانی صورت می‌گرفت که قیمت مرغ هر کیلو هفت هزار تومان بود، یادآور شد: اکنون نیز می‌توان با چند راهکار وضعیت بازار مرغ را در کرمانشاه تا حدودی متعادل کرد.

رقم 35 هزارتومانی مرغ منطقی نیست/موضوعات اقتصادی نباید تبعات اجتماعی به همراه داشته باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد تنظیم بازار کرمانشاه قیمت کنونی 35 هزارتومانی مرغ را واقعی ندانست و گفت: البته نباید فراموش کنیم قیمت مرغ طی چند سال اخیر تغییرات چندانی نداشته و ثابت نگه‌داشته شده بود و اکنون شاهد افزایش قابل‌توجه آن هستیم، اما نباید به 35 هزار تومان برسد.

وی به اختلالی که عرضه‌کنندگان مرغ زنده در بازار ایجاد کرده‌اند اشاره کرد و ادامه داد: اکنون زمان برخورد قهری با این گروه نیست و نباید اجازه بدهیم یک موضوع اقتصادی تبعات اجتماعی ایجاد کند.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه راهکار مناسب برای عرضه مرغ در چرخه توزیع قانونی را حمل‌ونقل مرغ صرفاً با داشتن مجوز از دامپزشکی دانست و تأکید کرد: ازاین‌پس هرگونه جابجایی مرغ در داخل و خارج استان صرفاً باید با مجوز دامپزشکی صورت بگیرد.

حاتمی خاطرنشان کرد: به‌علاوه باید لیستی از مرغداری‌ها که مرغ آماده عرضه دارند با میزان تولید آن‌ها تهیه شود و اگر مرغداری خارج از چارچوب قانونی عمل کرد و مرغ خود را تحویل کشتارگاه نداد، از اهرم محدود کردن سهمیه نهاده دامی برای مقابله با آن‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: به‌علاوه باید با عوامل اصلی که پشت پرده زنده فروشی مرغ هستند نیز برخورد شود.

عرضه روزانه 40 تن مرغ منجمد در کرمانشاه

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه بر لزوم توزیع عاجل مرغ منجمد در بازار به‌منظور شکسته شدن قیمت‌ها نیز تأکید کرد و گفت: باید روزانه حداقل 40 تن مرغ منجمد در کرمانشاه توزیع شود.

حاتمی از سهمیه 193 تنی که شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار دارد و سهمیه 240 تنی مرغ منجمد بسیج یادکرد و افزود: به‌زودی 130 تن سهمیه دیگر به استان اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار کرد: توزیع مرغ باید در این چند روز که اوج فشار و گرانی راداریم صورت گیرد و پس‌ازآن مرغ تولیدی که حاصل جوجه ریزی‌ها است وارد بازار خواهد شد و قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه یادآور شد: در تمام مراحل تنظیم بازار مرغ باید روند کار را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که نتیجه معکوس ندهد و دوباره با کاهش جوجه ریزی و به دنبال آن کمبود مرغ مواجه نشویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی