English

مدیرکل شیلات کرمانشاه خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۲۱ هزار تن آبزیان در کرمانشاه/سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه ۹ کیلوگرم است

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به تولید 17 هزار و 200 تن آبزیان در کرمانشاه طی سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان تولید در سال جاری به 21 هزار تن افزایش یابد.

پیش‌بینی تولید 21 هزار تن آبزیان در کرمانشاه/سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه 9 کیلوگرم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، فرزاد افضلی بابیان این مطلب که بیش از 6 هزار تن از تولیدات ماهی و آبزیان کرمانشاه از طریق مرزهای غربی و جنوبی صادر می‌شود، ابراز داشت: در مسیر توسعه و گسترش تولید و استفاده از ماهی و آبزیان در سطح استان، مقدمات راه‌اندازی مرکز عرضه و فروش ماهی در کرمانشاه انجام‌شده است.

وی سرانه مصرف ماهی در میان مردم کرمانشاه را طی سال گذشته 9 کیلوگرم اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: مقدمات راه‌اندازی مرکز عرضه و فروش ماهی در کرمانشاه در غرفه‌های بلوار تاق بستان، جنب فروشگاه رفاه فراهم‌شده است.

مدیرکل شیلات کرمانشاه از انجام مقدمات راه‌اندازی مجتمع‌های پرورش ماهی و میگو در حوزه سامانه گرمسیری و فاز دوم سد شهدای قصرشیرین خبر داد و اعلام داشت: میزان تولیدات سال گذشته طرح‌های پرورش ماهی در قفس در سدهای مخزنی غیرش رب استان 640 تن بوده که برآورد می‌شود در سال جاری به 1350 تن برسد.

افضلی تصریح کرد: مطالعات نهایی امکان‌سنجی پرورش آبزیان در دو سد جامیشان و زمکان به اتمام رسیده، لذا جهت جلب و حفظ سرمایه‌گذاران این دو سد باید محیط‌زیست استان موافقت خود را در خصوص اجرای طرح آبزی‌پروری در این دو سد اعلام کند.

وی بابیان اینکه طبق این مطالعات گونه‌های قزل‌آلای رنگین‌کمان، کپور و شاه‌میگوی آب شیرین در این سدها قابل پرورش است، گفت: هرکدام از این دو سد سالانه ظرفیت تولید 300 تن ماهی رادارند، اما برای شروع در سال جاری با 150 تن پرورش را آغاز خواهد شد و همچنین توسعه پرورش آبزیان در دو سد داریان و هیروی پاوه هم نیازمند استعلام از شرکت توسعه آب و نیروی ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه