English

استاندار کرمانشاه:

شورای اسلامی کرمانشاه به‌عنوان پارلمان محلی نقش بسیار مؤثری در توسعه دارد

استاندار کرمانشاه گفت: کسب نظر و اطلاع از پیشنهاد‌ها اعضای شورای اسلامی استان، گامی مؤثر برای پیشرفت استان است.

شورای اسلامی کرمانشاه به‌عنوان پارلمان محلی نقش بسیار مؤثری در توسعه دارد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند اظهار داشت: بعد از مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بزرگ‌ترین پارلمان محلی، شورای اسلامی استان است و این پارلمان به لحاظ اینکه دارای جایگاه بسیار خوبی است می‌تواند بستر مناسبی برای کمک به توسعه و پیشرفت استان باشد.

وی بابیان اینکه همه ما باید برای کمک به عمران و آبادانی استان بهای بیشتری برای این پارلمان محلی قائل شویم، تصریح کرد: اینکه تا امروز آن‌طور که بایدوشاید از جایگاه شورای اسلامی استان برای کسب همکاری لازم جهت توسعه و پیشرفت استفاده‌نشده یکی به دلیل کم‌توجهی مدیران در دعوت نکردن از آن‌ها برای تصمیم سازی در جلسات است و یکی هم خود شورایی‌ها مقصر هستند که به مسائل توسعه‌ای استان کم‌توجه هستند و بیشتر به مسائل شهرهای خود می‌پردازند.

مقام ارشد استان کسب نظر و سهیم شدن اعضای شورای استان در تصمیم‌گیری‌ها را گامی مؤثر برای پیشرفت استان عنوان کرد و بیان داشت: رأی مردم به اعضای شورا رأی به عمران، آبادانی و پیشرفت شهرها است و این جدا از رأی سیاسی است که همین موضوع می‌تواند کمک‌حال مدیران برای رسیدن به توسعه و پیشرفت استان باشد.

بازوند بابیان اینکه همه وظیفه‌داریم در راستای تقویت این پارلمان محلی گام برداریم، اظهار داشت: نه‌تنها در استان کرمانشاه بلکه در کل کشور شوراها به دلیل اینکه هنوز درگیر یکسری مسائل حواشی هستند هنوز آن‌طور که باید نتوانستند به مسائل اصلی بپردازند لذا ما در استان قصد داریم که این جایگاه تقویت شود زیرا اعضای شورای های اسلامی نظرات و طرح‌هایی که ارائه می‌کنند می‌تواند با یکسری پیگیری‌ها تبدیل به قانون شود لذا ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به ساختار شهرداری‌ها و مشکلات آن‌ها در کسب درآمد و عدم توانایی در اجرای طرح‌های مهم خاطرنشان ساخت: شهرداری‌ها عموماً شهرداری‌های بدهکاری هستند و حتی قادر نیستند که حق‌وحقوق پرسنل خود را بپردازند لذا اعضای شورای اسلامی استان با توجه به شناخت خود می‌توانند کمک‌حال مدیریت استان باشند و در همین راستا می‌توان بستر مناسبی را برای حل مشکل شهرداری‌ها با کمک مدیران و اعضای شوراها ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: اعضای شورای اسلامی استان باید یک مطالبه گر قوی باشند تا نظرات آن‌ها هم از طریق نمایندگان به مجلس شورای اسلامی و هم از طرف مدیریت استان به دولت اعلام شود و در این زمینه همه برای توسعه بیش‌ازپیش استان گام برداریم.

بازوند تشویق بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای ایجاد سرمایه‌گذاری را گامی مؤثر و بسیار مهم در راستای توسعه استان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات موجود همه باید کمک کنیم که بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران انگیزه لازم را برای سرمایه‌گذاری در استان پیدا کنند و اعضای شورا با توجه به شناختی از توانمندی‌های منطقه‌ای خوددارند حتماً در این زمینه می‌توانند اثربخش واقع شوند.

رئیس شورای اداری استان گفت: در حال حاضر پروژه‌های مهمی مانند اجرای راه‌آهن سریع‌السیر همدان تا کرمانشاه، اجرای طرح آزادراه کرمانشاه_همدان، اجرای سدها، طرح‌های آب‌رسانی و... ازجمله طرح‌هایی هستند که در استان آماده واگذاری به بخش خصوصی می‌باشند و دولت در این زمینه موافقت خود را اعلام کرده است لذا با تشویق و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران می‌توانیم در این زمینه کمک‌حال استان باشیم.

استاندار کرمانشاه در پایان بابیان اینکه قصد داریم همراه با معاونین استانداری بیش از گذشته از نظرات و پیشنهاد‌ها اعضای شورای اسلامی استان در پیشبرد امور استفاده کنیم، گفت: رئیس شورای اسلامی استان مسائل و نظراتی که در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی دارند با اعضای شورای اسلامی استان می‌توانند با هرکدام از معاونین استانداری جلسات جداگانه داشته باشند و نظرات و مسائل خود را برای کل استان در میان بگذارند و تصمیم‌گیری‌های خوبی در این زمینه اتخاذ گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه