English

معاون جدید اقتصاد استانداری کرمانشاه:

اذهان مشکل‌زای کنونی نمی‌توانند نسخه‌های راهگشایی برای توسعه کرمانشاه عرضه کنند

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بابیان اینکه با برنامه‌ای مدون برای کمک به پروسه توسعه کرمانشاه آمده‌ام گفت: ذهن‌هایی که مشکلات کنونی را پدید آورده‌اند نمی‌توانند نسخه‌های راهگشایی برای توسعه کرمانشاه عرضه کنند.

اذهان مشکل‌زای کنونی نمی‌توانند نسخه‌های راهگشایی برای توسعه کرمانشاه عرضه کنند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هدایت حاتمی در آیین معارفه‌اش که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانداری برگزار شد، بابیان اینکه شرایط فعلی کشور و توسعه کرمانشاه دارای سه ویژگی مهم است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها در مسیر توسعه کرمانشاه و کشور موضوع تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی است. دشمنان انقلاب و مردم ایران شمشیرها را از رو بسته‌اند و به دنبال در تنگنا قرار دادن این ملت بزرگ هستند. البته دشمنان هیچ‌گاه ره به‌جایی نبرده و نخواهند برد.

وی افزود: موضوع دیگر به مشکلات ساختاری و انباشت برخی مشکلات در این حوزه بازمی‌گردد که کشور را در حوزه اقتصادی آسیب‌پذیر کرده است. البته خوشبختانه پس از حوادث اخیر دلسوزان نظام با صراحت بیشتری به آسیب‌های این حوزه می‌پردازند‌ که این موضوع را باید به فال نیک گرفت. برای عبور از این مشکل نیازمند همگرایی و اجماع بیشتر و همچنین رجوع به رویکردهای علمی هستیم.

حاتمی ادامه داد: اتفاق دیگر تصمیم بزرگ نظام برای تحویل مدیریت به نسل جوان‌تر است و بی‌گمان شاهد یک زایش و رویش تازه و تحول ساز در کشور خواهیم بود‌.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه با برنامه‌ای مدون برای توسعه کرمانشاه آمده‌ام و به‌زودی برنامه خود را برای توسعه استان ارائه خواهم داد، گفت: به باور من برای موفقیت در این استان نیازمند الزامات شش‌گانه‌ای هستیم.

وی افزود: الزام اول به پاسخگویی و اصلاح سازه‌های ذهنی و اندیشه‌ای بازمی‌گردد. ذهن‌هایی که مشکلات کنونی را پدید آورده‌اند نمی‌توانند نسخه‌های راهگشایی برای توسعه استان عرضه کنند.

حاتمی گفت: الزام دیگر گام برداشتن در مسیر شکل‌گیری یک دولت محلی مؤثر و مداخله‌گر است. بسیاری به دنبال کوچک کردن دولت هستند ولی دولت تنها در حوزه تصدی‌گری بزرگ است و در حوزه‌هایی مانند مداخله‌های توسعه‌ای و راهبردی چندان وسیع و اثرگذار عمل‌نکرده است. باید به سمت یک دولت محلی چابک، کارآمد، برنامه‌ریز و درعین‌حال هوشمند و جسور گام برداریم. هوشمندی لازمه کارهای جسورانه و پرشتاب است تا از آسیب‌های معمول در امان باشیم.

وی بابیان اینکه وجود یک تعامل شایسته یکی دیگر از الزامات موفقیت در کارها است، اظهار کرد: درگذشته حاشیه بر متن غلبه داشت ولی اکنون خوشبختانه کار و فعالیت بر حاشیه‌ها غلبه پیداکرده که نشان از شکل‌گیری یک تعامل پویا با محیط پیرامونی دارد.

وی ادامه داد: الزام دیگر همراهی و همگامی مردم است که باید این همراهی و همدلی را تعریف کرده و به حوزه‌های مختلف تعمیم دهیم.

حاتمی ایمان به حل مشکلات را الزام دیگر دانست و گفت: نقطه مقابل ایمان، یاس است. مدیرانی که در برابر مشکلات اراده‌ای سست دارند نمی‌توانند کمکی به حل موانع موجود بنمایند.

وی اظهار کرد: ششمین الزام مشورت با نخبگان و تشکل‌ها و نهادها است که باید زمینه و بستر بهره‌گیری از اندیشه و مشورت این عزیزان را در راستای توسعه استان فراهم کنیم.

معاون استانداری کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش بابیان اینکه طی این مدت ۳۲ ماه که به لحاظ فیزیکی دور از کرمانشاه بودم با جدیت و علاقه مسائل استان در مسیر توسعه کرمانشاه در حوزه‌های مختلف را پیگیری می‌کردم، گفت: از اعتمادی که مدیر ارشد استان برای سپردن مدیریت معاونت اقتصادی به من داشتند، سپاسگزارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه