English

شوراهای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به پرونده ها تا سطح مبلغ ۲۰ میلیون تومان را دارند

رئیس شوراهای حل اختلاف کرمانشاه گفت: شوراها بر اساس قوانین جدید می توانند به پرونده های تا سقف ۲۰ میلیون تومان رسیدگی کنند که امر به نوبه خود سبب افزایش پرونده های ارجاعی به این محاکم قضایی شده است.

شوراهای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به پرونده ها تا سطح مبلغ ۲۰ میلیون تومان را دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه؛ جبار تجری در رابطه با عملکرد یک ساله شوراهای حل اختلاف در استان ابراز داشت: طی سال گذشته تعداد ۶۶ هزار و ۴۶۷ فقره پرونده به شعبات وارد شده و در این بازده زمانی همچنین ۶۵ هزار و ۸۲۱ فقره پرونده مختومه اعلام شده است.

وی افزود: در این مدت زمان میزان ۲۵ درصد پرونده ها نیز منجر به صلح و سازش شده است و تعداد اعضای فعال شوراهای حل اختلاف استان نیز یک هزار و ۲۸ نفر است و ۹۵ نفر قاضی نیز در استان فعالیت وجود دارد که از این تعداد هفت قاضی به صورت ثابت و مابقی به صورت پاره وقت کار رسیدگی به پرونده ها را بر عهده دارند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد ۳۳۸ نفر از اعضای شورای حل اختلاف خانم و ۶۹۰ نفر مرد هستند، گفت: با توجه به انجام تعدیل نیرو در حال حاضر هشت درصد اعضا دارای مدرک زیر دیپلم، ۱۴ درصد دیپلم، ۱۱ درصد فوق دیپلم، ۶۲ درصد کارشناسی، ۴ درصد کارشناسی ارشد و یک درصد دارای مدرک دکتری هستند.

وی بیان داشت: در بحثنظارت ها نیز رئیس کل دادگستری استان طی سال ۹۴ از تمام شعبات بازرسی داشتند و رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این راستا اقدامات بسیار ارزنده ای را انجام داده اند.

تجری از الکترونیکی شدن ابلاغ ها در شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: این اقدام تا پایان سال در تمام شعبات استان انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی