English

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان:

استفاده از کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکان‌پذیر است

۲ هزار و ۱۵۸ فروشگاه خرد با ۲ هزار و ۱۸۹ صندوق و ۱۱۹ فروشگاه زنجیره‌ای با ۲۰۷ صندوق، خدمات کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه را به مردم ارائه می‌کنند.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکان‌پذیر است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، پیشکاری اظهار کرد: مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان طرح "فجرانه" از ۱۷ بهمن آغاز و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی گفت: در این طرح مبلغ اعتبار خرید ۲۲۰ هزارتومان به ازای هر نفر برای دهک های یک تا هفت اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: با توجه به استقبال خوب مردم استان از طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه و با هدف اجرای صحیح این طرح، بازدیدهای میدانی از فروشگاه های سطح استان در حال اجراست که در هیچ یک از مناطق صفهای طولانی و ازدحام جمعیت جهت خرید کالابرگ مشاهده نشد و خریدهای مردم بر اساس دستورالعمل این طرح انجام می‌شود.

پیشکاری هدف از بازدید از فروشگاه ها و مغازه‌های منتخب این طرح را نظارت مستقیم بر عرضه ۱۱ قلم محصول این طرح بیان کرد و گفت: توجیه متصدیان فروشگاهها از نحوه فروش طرح کالابرگ فجرانه، میزان اعتبار و میزان وزنی کالاها، زمان اعتبار این طرح تا ۱۷ اردیبهشت از جمله اقدامات انجام شده در این بازدیدها بود.

وی با بیان اینکه حمایت دولت نسبت به مرحله قبل طرح کالابرگ الکترونیکی از مبلغ ١٢٠ هزار تومان اعتبار تشویقی کالابرگی به ٢٢٠ هزار تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: در این مرحله شرط خرید ٢٠٠ هزار تومانی برای دریافت اعتبار خرید کالابرگی حذف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی برای تامین حداقل کالری، پروتیین، ریز مغذی‌ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران شامل شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد قرمز است است.

پیشکاری ادامه داد: نرخ این اقلام با قیمتهای مبنای سال ١۴٠١ انتخاب شده و ما به‌التفاوت قیمت سبد مبنا با قیمت روز ١۴٠٢ از محل یارانه جدید دولت تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه، نرخ مصوب این اقلام ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ هزار تومان است افزود: در این طرح مبلغ ۵۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان توسط شهروندان پرداخت می شود و مابه التفاوت آن یعنی ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان باقی مانده از محل اعتبار کالابرگ محاسبه می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: با شروع طرح کالابرگ الکترونیکی، قرارگاه استانی متشکل از معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در سطح استان و متناظر آن در شهرستانها تشکیل شده است.

پیشکاری راه اندازی این طرح را در راستای سیاستهای رفاهی و حمایتی دولت عنوان کرد و گفت: تامین نیازهای افراد جامعه و دسترسی ارزان و آسان به سبد غذایی سالم و مقوی از اهداف راه اندازی این طرح است.

وی با بیان اینکه استفاده از یارانه کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکان‌پذیر است، افزود: استفاده از یارانه برای خرید کالاهای اساسی سلیقه‌ای است و اجباری وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: اگر فرد یارانه بگیر تمایل داشته باشد یک ماه از این طرح استفاده کند و ماه‌های دیگر یارانه خود را به صورت نقدی استفاده کند، خللی در دریافت یارانه به وجود نمی‌آید و سبب قطع یارانه نقدی نمی‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه