English

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

اراضی ملی فاقد سند در سکونتگاه های غیررسمی سنددار می شوند

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از صدور سند مالکیت برای اراضی سکونتگاه های غیر رسمی که در آن تا قبل از سال ۹۴ بنا احداث شده است خبر داد.

اراضی ملی فاقد سند در سکونتگاه های غیررسمی سنددار می شوند
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، جهانگیر الیاسی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، برای اراضی دولتی واقع در محدوده سکونتگاه های غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران) که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی قبل از ۱/۱/۱۳۹۴ تصرف ودر آن بنا احداث شده و در حال بهره برداری باشد، سند مالکیت رسمی صادر می شود.

وی به شرایط صدور سند در این اراضی اشاره کرد و افزود: فرد متقاضی و همسر وی باید فاقد مسکن بوده و از دولت، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: هریک از متصرفین تنها امکان بهره مندی از یک قطعه زمین را دارند.

الیاسی به مزایای دریافت سند اشاره کرد و افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان کار، تعریض و بهسازی معابر و جلوگیری از فاجعه انسانی به هنگام زلزله و آتش سوزی، امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت وام نوسازی، امکان افزایش سرمایه گذاری در محله، امنیت در مالکیت واحد مسکونی و ایجاد تعلق خاطر را از جمله مزایای این طرح برشمرد.

وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت سند باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس Facility.udrc.ir پیش ثبت نام را انجام داده و در ادامه با مدارک ملکی، کارت ملی و قبض آب و یا برق به اداره واگذاری معاونت املاک اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: طبق دستورالعمل بند (م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، آخرین مهلت برای دریافت سند مالکیت پایان سال جاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه