English

شورای شهر سنندج:

برابری جمعیت نایسر با جمعیت یک شهر

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شهر سنندج بصورت تقریبی ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک‌ چهارم آن (۱۲۰ هزار نفر) در حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری نایسر، ننله و حسن‌آباد زندگی می کنند.

برابری جمعیت نایسر با جمعیت یک شهر

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ بهروز ابراهیم‌آبادی در جلسه کمیسیون حاشیه شهر سنندج که به مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر اختصاص داشت، اظهار کرد: شهرداری سنندج حتی یک درصد در به وجود آمدن مشکلات نایسر تأثیر نداشته است چون یکی از دلایل اصلی رشد این مناطق مهاجرت از روستاها به نواحی حاشیه شهر است.

وی افزود: سال گذشته شهرداری سنندج بیش از 200 میلیارد ریال در ناحیه منفصل شهری نایسر هزینه کرد در صورتی که 14 میلیارد ریال در این منطقه درآمد داشته است.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج با توجه به زمین‌های مرغوبی که دارد می توانست یکی از بهترین شهرک های خاورمیانه شود اگر در گذشته اداراتی همچون راه و شهرسازی و یا بنیاد مسکن، زمین های آن را در اختیار می گرفتند و بعنوان زمین شهری به‌ مردم واگذار می کردند.

 

جمعیت نایسر با جمعیت یک شهر برابری می‌کند

وی ادامه داد: نایسر حداقل ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که این جمعیت با جمعیت یک شهر از شهرهای استان کردستان برابری می‌کند و بهتر بود که در آن فرمانداری تاسیس می‌شد.

ابراهیم آبادی تاکید کرد: همه ادارات در نواحی منفصل شهری باید جوابگوی مشکلاتی باشند که منشأ آن از گذشته شکل گرفته است چون بودجه شهرداری هم محدود است و نمی‌تواند به تنهایی مشکلات این مناطق را بطور کامل حل کند.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج افزود: رفع مشکلات نایسر نیازمند بودجه های میلیاردی است و این موضوع از عهده شهرداری سنندج به تنهایی خارج است چون باید عدالت در رسیدگی به مشکلات سایر نقاط شهر هم رعایت شود.

وی ادامه داد: با این اوصاف باز اعضای شورای اسلامی ششم شهر و شهرداری در حد توان و وسع خود در راستای رفع مشکلات نواحی منفصل شهری گام برخواهند داشت و در این راستا از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه