English

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان؛

مردمی سازی برنامه های عرصه فرهنگ و هنر از رسالت های راهبردی فرهنگ و ارشاد اسلامی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مردمی سازی برنامه های عرصه فرهنگ و هنر از رسالت های راهبردی فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مردمی سازی برنامه های عرصه فرهنگ و هنر از رسالت های راهبردی فرهنگ و ارشاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ علی اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آئین پایانی سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استانی که سالن ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کردستان با وقفه ۱۰ساله برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رسانه های استان و رسانه های ورزشی به همت و تلاش شما اصحاب رسانه برگزار شده است، افزود:  جنگ علیه ایران اسلامی از حالت ساخت عبور کرده و در مرحله جنگ نرم قرار داریم شما اصحاب رسانه بایستی از کیان فرهنگی و آداب و رسوم مردم استان کردستان با فعالیت رسانه ای قدرتمند محافظت کنید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از مهمترین رسالت های حال حاضر رسانه ها را ترویج جوانی جمعیت دانسته و بیان کرد: با کار و فعالیت رسانه ای از حرکت جامعه به سوی پیری و‌کهولت‌ بایستی جلوگیری کرد.

دریایی با اشاره به اینکه مردمی سازی برنامه های عرصه فرهنگ و هنر از رسالت های راهبردی ماست، عنوان کرد: برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی قروه، سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در شهر سنندج و جشنواره عکس عاشورایی و خوشنویسی زریبار که در این ایام برگزار خواهد شد از مهمترین برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد استان است.

وی ذکر کرد: در حال حاضر ابر برنامه ای در استان که در حال برگزاری است جریان اربعین حسینی بوده که به لطف الهی در کردستان-مریوان در دو سال اخیر قدمگاه زائران است که موجب رشد فعالان اخلاقی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه کردستان قدمگاه زائران سیدالشهداست، تصریح کرد: علاوه بر مزیت های اخلاقی و فرهنگی، جریان اربعین آثار و برکات مالی برای استان به دنبال دارد که طی سال گذشته ورود گردشگران به کردستان ده برابر یعنی بالای ۱۰ میلیون نفر افزایش داشته است.

دریایی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یک روایت متفاوت از محبت و دوستی برای مردم کردستان است که آثار این محبت در کتاب های اهل سنت به خوبی دیده می شود. اکنون نیز در مرز باشماق مریوان اهل تشیع و سنت در یک موکب به زائران کمک کرده که این نشان از این روایت است.

وی گفت: اصحاب رسانه استان کردستان با قلم توانایی که دارند می توانند در این مدت اخبار و رویدادهایی اربعین حسینی را انعکاس دهند.

 

۳۸۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد

منصور اولی دبیر سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و نخستین جشنواره رسانه‌های ورزشی کردستان در این آئین گفت: از تعداد ۳۸۴ آثار توسط ۱۰۳ نفر ارسال شده که ۳۸۲ اثر برای داوری مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: آثار در بخش های مختلف اعم از تیتر، گزارش، خبر، یادداشت و عکس از سوی داوران برجسته استان و کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

دبیر سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و نخستین جشنواره رسانه‌های ورزشی کردستان عنوان کرد:  در این جشنواره ۲۲۱ اثر در بخش اصلی، ۱۰۴ اثر بخش ورزشی و ۵۹ اثر جنبی شرکت کرده اند.

اولی یادآور شد: برپایی مجدد نمایشگاه مطبوعات در استان بعد از حدود ۱۰ سال وقفه در نفس خود کاری ارزشمند در این حوزه به شمار می آید.

اولی، خبرنگاران استان کردستان را نجیب ترین، معتمدترین و مظلوم ترین خبرنگار در کل کشور عنوان کرد.

در این جشنواره شیروان یاری رئیس خانه مطبوعات استان کردستان، بیانیه هیات دوران سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و نخستین جشنواره رسانه‌های ورزشی کردستان قرائت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه