English

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان؛

کشف ۳ دستگاه‌ فلزیاب در شهرستان سقز

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب و دستگیری یک متهم در شهرستان سقز خبر داد.

کشف 3 دستگاه‌ فلزیاب در شهرستان سقز

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ سرهنگ محمدرضا زارعی روز شنبه ٢٤ تیرماه ١٤٠٢ در این‌باره گفت: برابر گزارش واصله از سوی پاسگاه انتظامی میره‌ده واقع در محور مواصلاتی سقز- بانه به اداره میراث‌فرهنگی سقز، مبنی بر کشف‌وضبط سه دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در این رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر و به‌همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

او عنوان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان به صورت شبانه‌روزی از اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی استان حفاظت کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن‌را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سرهنگ مرادی افزود: هر گونه استفاده از این نوع دستگاه‌ها منوط به صدور مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود. فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه حفاظت از آثار تاریخی به‌عنوان شناسنامه فرهنگی و هویت تاریخی جزو وظایف همه افراد جامعه است از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، موارد را در اسرع وقت به دفتر یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه