English

ارتقای دانش حقوقی سازمانهای مردم نهاد ضروری است

اولین کارگاه آموزشی "آشنایی با قوانین و مقررات سازمان‌های مردم نهاد" با حضور مدیران سمن‌های فعال کردستان برگزار شد.

ارتقای دانش حقوقی سازمانهای مردم نهاد ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ اولین کارگاه آموزشی "آشنایی با قوانین و مقررات سازمان‌های مردم نهاد" با حضور ۸۵ سازمان مردم نهاد و مراکز مثبت زندگی به همت خانه تشکل‌های غیردولتی کردستان و با حمایت و مشارکت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان و اداره کل بهزیستی استان کردستان برگزار شد. 

در ابتدای برنامه جبار طهماسبی مدیر خانه تشکل‌های غیردولتی کردستان به اهمیت و ضرورت ارتقای دانش حقوقی سازمانهای مردم نهاد در پرتو آیین‌نامه تشکل‌های مردم نهاد، ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری و تبصره ۲ ماده ۱۷ قانون جدید دیوان عدالت اداری اشاره کرد و بخشی از اهداف و برنامه‌های خانه‌تشکل‌ها را در دوره جدید تشریح کرد.

در ادامه رستگار نسب سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان از دایر کردن چهار "خانه فرهنگی اجتماعی" در حاشیه شهر سنندج و در نواحی حسن‌آباد، نایسر، ننله و کانی کوزله خبر داد. رستگار نسب احیای خانه تشکل‌ها را خواست سمن‌های فعال استان و در راستای سیاست جذب مشارکت اجتماعی و مردمی استانداری کردستان خواند و بر برنامه‌ریزی جهت برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی تاکید کرد. 

در ادامه رسولی مدیرکل بهزیستی استان کردستان به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور سمن‌ها اشاره کرد و آمادگی مجموعه بهزیستی در حمایت از برنامه و فعالیت سمن‌های فعال در حاشیه شهرها را اعلام کرد. رسولی با گزارشی از اقدامات بهزیستی استان کردستان هم اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی را مهم ارزیابی کرد. 

در ادامه کارگاه آموزشی، دکتر امید رشیدی حقوقدان به مداخله سازمان‌های مردم نهاد در پرتو ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ پرداخت.

دکتر آزاد رضایی عضو هیات علمی دانشگاه، نحوه شکایت و تجدید نظرخواهی سازمانهای مردم نهاد در پرتو تبصره ۲ ماده ۱۷ قانون اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۴۰۲ را تدریس نمود. در پایان جبار طهماسبی دانش آموخته ارشد جزا و جرم‌شناسی به بازخوانی کارکردهای نظارتی و حمایتی سمن‌ها در آیین نامه تشکل‌های مردم نهاد مصوب ۱۳۹۵ پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه