English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

درآمد ۴۰۰۰ میلیارد ریالی گمرکات استان کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار میلیارد ریال درآمد از طریق گمرکات و ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

درآمد ۴۰۰۰ میلیارد ریالی گمرکات استان کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، ارسلان ازهاری اظهار داشت: در سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل یک درصد فروش معادن برای استان کردستان پیش بینی شده بود که متأسفانه این مبلغ درآمدی به استان کردستان تخصیص داده نشد و تحقق نیافت.

وی افزود: نسبت درآمدهای مصوب استان در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال قبل، ۱۱۴ درصد بود که این امر می تواند با راهکارها و اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت در سال جاری نیز روند افزایشی خود را حفظ کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: در سال گذشته تعهدات درآمدی استان ۲۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود که این رقم در سالجاری به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که با توجه به نبود ظرفیت ها و زیر ساخت های لازم در استان کردستان تحقق موضوع دور از انتظار است.

ازهاری با اشاره به فعالیت گسترده معادن در سطح استان به عنوان یک استان معدنی در سطح کشور بیان داشت: در سال گذشته علی رغم پیش بینی تخصیص هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل یک درصد فروش معادن برای استان که می توانست گامی بزرگ را در جهت توسعه استان به دنبال داشته باشد، تحقق نیافت که امیدواریم این موضوع در سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ۴ هزار میلیارد ریال درآمد استان از طریق گمرکات و ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغی بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال در آمد از محل فروش اموال مازاد کسب شده است گفت: استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در استان از مواردی است که مد نظر استان است که امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم این مهم نیز در راستای کمک به توسعه استان لحاظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه