English

امید راستبین:

بیش از ۹۰درصد تسهیلات پرداختی بانک مسکن ، در حوزه مسکن می باشد

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان گفت:92 درصد از تسهیلاتی که درشعب بانک مسکن پرداخت می شود در بخش مسکن است که حدود 10درصد از تسهیلات سیستم بانکی توسط بانک مسکن استان پرداخت می شود.

بیش از 90درصد تسهیلات پرداختی بانک مسکن ، در حوزه مسکن می باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، امید راستبین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: در سال گذشته بانک مسکن در بحث پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تکمیلی که شامل کمیته امداد،خوداشتغالی،ازدواج،بهزیستی،بنیاد شهید، فرزندآوری و جوانگرایی و حوادث غیر مترقبه،بافت فرسوده روستایی و فروش اقساطی تعداد2هزار و390فقره تسهیلات با رقمی بالغ بر 1924میلیارد ریال پرداخت نموده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 35درصداز تسهیلاتی که به سیستم بانکی استان تکلیف شده است توسط بانک مسکن پرداخت  می شود.

مدیرامور شعب بانک مسکن کردستان به تسهیلات غیر تکمیلی که شامل ساخت، خرید،تعمیر مسکن و فروش اقساطی سهم الشرکه اشاره کرد و گفت: سال گذشته در این حوزه 6هزار 972فقره تسهیلات غیر تکلیفی با اعتباری بالغ بر 7هزارو 100میلیارد می باشدکه از این میزان اعتبار یک هزارو 700میلیارد ریال در بخش غیر مسکن هزینه شده است.  

وی مانده کل تسهیلات بانک مسکن استان را 24هزارو 393میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم مقایسه ای  نسبت به سیستم بانکی استان داشته باشیم حدود 10درصد از تسهیلات سیستم بانکی توسط بانک مسکن پرداخت میشود.

مدیرامور شعب بانک مسکن کردستان در ادامه تصریح کرد: سال گذشته 568واحد نهضت ملی عقد قرارداد شده که رقمی بالغ بر 1هزار و 857میلیارد ریال بوده که به متقاضیان پرداخت شده است.  

راستبین در ادامه به طرح نهضت ملی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: براساس بند الف تبصره 18قانون 1400بحث جهش مسکن این طرح به نهضت ملی تغییر نام پیدا کردو قرار شد که طی 4سال به تعداد4میلیون واحد مسکونی ساخته شود که سهم بانک مسکن 440هزارواحد می باشد.

وی بیان داشت :  باتوجه به افزایش اجاره بهای مسکن و‌واحد مسکونی طی دوسال گذشته علت اصلی آن را عدم تولید مسکن و‌کاهش نقدینگی در سیستم بانکی عنوان کرد

 مدیرامور شعب بانک مسکن کردستان افزود: اگر 20درصد از تسهیلات پرداختی در بخش مسکن صرف شود نه تنها مشکل مسکن نخواهیم داشت بلکه  تولید مسکن نیز افزایش می یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن یک تولید است و در کنار آن موجب تقویت حوزه صنایع تولید مسکن و سرمایه در گردش در بانکها خواهد شد.

راستبین در ادامه گفت: تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن که در بانک مسکن افتتاح حساب نموده اند 2هزار و 210نفربوده که تعداد 87هزار و‌236واحد در نظر گرفته شده و بانک‌مسکن موظف است برای 16هزار واحد تامین  اعتبار نماید.

وی در پایان گفت: میزان تسهیلات مسکن خود مالکی در مرکز استان  3میلیاردو 500میلیون ریال و درشهرستانها 3میلیارد ریال و روستاییان 2میلیاردو 500میلیون ریال می باشد و نرخ این تهسلات 18درصد و میزان باز پرداخت آن 20ساله می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه