English

لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی کردستان گفت: با حضور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد.

لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، یعقوب گویلیان در مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی هورامان اظهار داشت: منظر فرهنگی هورامان در مردادماه سال 1400 به‌عنوان بیست و ششمین میراث‌جهانی ایران، ثبت جهانی شد.

وی گفت: این منظر دربردارنده ارزش‌های منحصربه‌فرد طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی ملموس و ناملموس بسیاری است که هر کدام از این نمادها گوشه‌هایی از زوایای فرهنگ غنی و پربار این منطقه را نمایان می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: به‌منظور استفاده بهتر از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه، مطالعات و طرح جامع گردشگری با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اساتید و صاحب‌نظران در هورامان تهیه و تدوین می‌شود.

وی گفت: ساماندهی و تدوین این طرح در منطقه جهانی هورامان می‌تواند الگویی راهبردی به‌منظور برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده در حوزه گردشگری و توسعه همه‌جانبه استان باشد.

گویلیان افزود: امیدواریم با بهره‌مندی مطلوب از این بهره‌‎ ظرفیت‌ها، زمینه‌های توسعه صنعت گردشگری استان بیش از پیش فراهم و گام‌های مؤثری برای خدمت به جامعه و رونق اقتصادی استان برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی