English

به مناسبت روز سنه؛

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج گشایش یافت

نمایشگاهی از عکس های قدیمی شهر سنندج به مناسبت «روز سنه» (سنندج) ، به همت حوزه هنری کردستان و با همکاری شهرداری، شورای اسلامی و دفتر یونسکو در سنندج، عصر روز یکشنبه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج گشایش یافت.

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل 51 عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه 70*50 از سال های 1260 تا 1357 است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

شریعتی در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کتاب آلبوم سنندج دارای 275 صفحه بوده و در هشت فصل مختلف شامل نقشه‌های قدیمی سنندج، علما و مشاهیر این شهر، کارمندان، خوانین سنندج، بازاریان و کسبه، هنرمندان، ورزشکاران و سکه‌های قدیمی نگاشته شده است.

وی افزود: مطالب و تصاویر این کتاب در طول پنج سال و در بررسی میدانی و دیدار چهره به چهره با خانواده‌های قدیمی و تاریخی سنندج که تصاویری قدیمی در آلبوم‌های خانوادگی خود داشتند جمع آوری شده است.

این مولف کردستانی اضافه کرد: عکس‌های این اثر به توجه به زمان و مکان آنها و شخصیت‌های افراد در این هشت فصل منتشر شده و قدیمی‌ترین تصویر آن در بخش شخصیت‌ها مربوط به 'امان الله خان' و 'سنجرخان' در سال 1282 و در بخش اشیای مربوط به سکه‌های دوره قاجار و سال 1244 هجری قمری است.

نمایشگاه نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از چهارم تا ششم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدید علاقمندان است.

6 اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه