English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

رونق تولید با حمایت از کالای ایرانی تحقق می یابد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: رونق تولید زمانی تحقق می یابد که همه مسئولان ومردم از کالای ایرانی حمایت کنند.

رونق تولید با حمایت از کالای ایرانی تحقق می یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، برهان صلواتی امروز در مراسم جشن روز کارگر که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در بحث ارائه خدمات به قشر کارگر و تسهیلگری در امور کاری آنان طی سال گذشته فعالیت‌های مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق کارگران در حوزه روابط کار در سال 97 واحدهای تولیدی استان بیش از 9 هزار و 600 بار مورد بازرسی قرار گرفتند و در بحث ایمنی و سلامت در کار نیز 23 هزار و 443  نفر - ساعت آموزش داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه در راستای حفظ سلامت و ایمنی کارگران 411 نفر بعنوان مسئول ایمنی کارگاه‌ها به‌کارگیری شده‌اند و ادامه داد: همچنین در سال گذشته هزار و 537 مورد بازدید از مشاغل سخت و زیان‌آور صورت گرفته است.

صلواتی یادآور شد: طی سال گذشته در راستای مشکلاتی که بین کارگر و کارفرما رخ می‌دهد, شش هزار دادخواست در اداره روابط کار بررسی شد و در همان مرحله اول هزار و 800 مورد به سازش منجر شد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: همچنین در سال گذشته چهار هزار و 190 مورد بیمه بیکاری برای کارگران بیکار شده در کردستان برقرار شد و 116 واحد تولیدی و خدماتی نیز که مشکل دار بودند در بحث رعایت از حقوق کارگران شناسایی شد و مشکلات آنان رفع شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در ارتباط با اشتغال و سرمایه گذاری که عمده‌ترین مشکل این استان است, بی سابقه‌ترین پرداخت تسهیلات بانکی رقم خورد.

صلواتی افزود: در حوزه اشتغال پایدار روستایی 207 میلیارد تومان اعتبار جذب شد که به پنج هزار و 250 نفر در قالب دو هزار و 800 طرح پرداخت شد, در بحث اشتغال فراگیر 246 میلیارد تومان و در بحث مشاغل خانگی نیز 13 میلیارد تومان برای اشتغالزایی هزار و 550 نفر پرداخت شده است.

وی در ادامه سخنان خود به شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: رونق تولید زمانی تحقق می‌یابد که همه مسئولان و مردم از کالای ایرانی حمایت کنند و تنها با خرید کالاهای تولید داخل می‌توان این شعار را تحقق بخشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه