English

وزیر ورزش و جوانان:

۱۵۷ همت وام ازدواج در سال گذشته پرداخت شد

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سال پرکاری را در پیش خواهیم داشت از پرداخت ۱۵۷ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان خبر داد.

۱۵۷ همت وام ازدواج در سال گذشته پرداخت شد
به گزارش خبرگزاری موج

،‌ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان  امروز در دیدار نوروزی با کارکنان وزارت ورزش و جوانان ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات گفت: خوشحالیم در سال جدید، خدمت همکاران عزیز هستیم و امیدوارم در این سال اتفاقات خوبی رقم بخورد.

او در ادامه ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران ایرانی در کنسول‌گری ایران در کشور سوریه بیان کرد: رژیم صهیونیستی جواب این کار را خواهد گرفت و مردم و جامعه ورزش و جوانان کشورمان با حضورشان در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان رژیم غاصب صهیونیست خواهند زد.

وزیر ورزش و جوانان با تشکر از زحمات و تلاش‌های همکاران این وزارت‌خانه در سال گذشته گفت: جا دارد از زحمات برادر عزیزم دکتر حمید سجادی تشکر کنم و امیدوارم هرکجا هستند، صحیح و سلامت باشند.

هاشمی در خصوص اقدامات انجام شده در امور جوانان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این سال فعالیت مشارکت نهادهای اجتماعی را در نظر گرفتیم و برگزاری رویدادهای مختلف ملی و استانی را در حوزه جوانان صورت دادیم. علاوه بر آن ۱۵۷ هزار میلیارد تومان از تسهیلات وام ازدواج استفاده شده و ۷۷۱ هزار نفر موفق به استفاده از وام ازدواج شده‌اند. همه سعی و تلاش دولت این است که بتواند ازدواج را آسان کند. همچنین ۱۴۹ هزار نفر در صف نوبت هستند و امیدوارم این رقم را به حداقل برسانیم. در بخش تسهیلات و وام‌های فرزندآوری کارهای خوبی صورت گرفته است و دولت ۴۶ همت وام فرزندآوری را برای ۷۳۸ هزار نفر فراهم کرده است و در این زمینه ۲۸۰ هزار نفر در نوبت هستند تا این وام را دریافت کنند.

هاشمی در خصوص برنامه‌های این وزارت‌خانه در امور جوانان نیز بیان کرد: در این بخش نقطه تمرکزمان را روی ۴ مساله گذاشتیم و فرهنگ ازدواج، اشتغال، مشارکت و هویت‌بخشی به جوانان از مهم‌ترین مسائلی است که می‌خواهیم روی آن کارهای مختلفی را صورت دهیم و برای اینکه از تشکل‌ها و سمن‌های جوانان بیشتر استفاده کنیم، در صدور مجوزها باید کمترین سخت‌گیری‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: طرح ملی مهارت سنجی جوانان هم یکی دیگر از طرح‌هایی است که در این خصوص پیش بینی کرده‌ایم. ضمن اینکه توسعه کارگاه‌های مشاوره پیش از ازدواج که باعث رفع چالش‌های زوجین در زندگی زناشویی آنها می‌شود در دستور کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه