English

وزیر ورزش و جوانان:

تبدیل عنوان ورزش قوی و ایران قوی به گفتمان عمومی وظیفه ماست

وزیر ورزش و جوانان گفت: استمرار وظیفه ما این است که عنوان ورزش قوی و ایران قوی را تبدیل به یک گفتمان عمومی بکنیم.

تبدیل عنوان ورزش قوی و ایران قوی به گفتمان عمومی وظیفه ماست
به گزارش خبرگزاری موج

، نشست کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان با دانشجویان دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو از ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز در سالن همایش‌های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران آغاز شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، شروین اسبقیان، سرپرست مدیرکلی حوزه وزارت و جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشکده آغاز شد‌.

 مهرزاد حمیدی که شایعات درمورد انتخابش به عنوان معاون توسعه قهرمانی و ورزش و حرفه‌ای وزارت ورزش به گوش می‌رسد، نیز مانند برخی برنامه‌های اخیر وزیر ورزش در کنار هاشمی دیده شد.

در ابتدا رئیس و برخی اساتید این دانشگاه به بیان نقطه نظرات و درخواست‌های خود از وزیر ورزش مثل به کارگیری متخصصان و فارغ التحصیلان در بدنه وزارت ورزش و فدراسیون‌ها پرداختند.

نرجس امام‌قلی‌نژاد، عضو سابق تیم ملی تیراندازی کشورمان و از دانشجویان مقطع دکترای این دانشکده اولین دانشجویی بود که پشت تریبون قرار گرفت و اعلام کرد با توجه به اینکه همیشه حسرت حضور در المپیک را داشته تصمیم گرفته به تحصیل در رشته تربیت بدنی بپردازد و به همین دلیل سعی کرده طبق همکاری با فدراسیون تیراندازی و تلفیق تجربه و علم به شناسایی استعدادها در این رشته ورزشی بپردازد.

در ادامه یکی دیگر از دانشجویان انتقاداتی را نسبت به شرایط تحصیلی و اشتغال دانشجویان پس از پایان فارغ التحصیلی عنوان کرده و از وزیر ورزش پرسید آیا کارگروهی در وزارت ورزش و جوانان و حتی وزارت علوم برای بررسی این موضوع وجود دارد؟ این دانشجو همچین به گلایه از حضور افراد غیر متخصص در مدیریت ورزش کشور پرداخت. او همچنین با اشاره به ولخرجی تیم‌های دولتی خواستار خصوصی‌سازی اصولی باشگاه‌های کشور شد. این دانشجو همچنین از هاشمی پرسید چه شده که اکثریت دانشجویان به فکر ترک خانه و کشور خود افتاده‌اند؟

در ادامه یکی دیگر از دانشجویان با حضور روی سن اعلام کرد متاسفانه هنوز بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه کشور پیست تارتان ندارد! تا دانشجویان فعالیت حرفه‌ای را در آن دنبال کنند.

پس از آن یک دانشجوی دیگر با حضور روی سن اعلام کرد از وزارت ورزش توقع می‌رود طرح پس از تحصیل را به شکل کاربردی پیگیری کند.

وظیفه ما این است که عنوان ورزش قوی و ایران قوی را تبدیل به گفتمان عمومی کنیم

هاشمی در این نشست اظهار داشت: خودم را همیشه نیازمند دانستن می‌دانم و از حضور در چنین جوامعی خوش‌حالم. جامعه مدال‌آور و قهرمان کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار بسیار خوبی داشت و اهمیت ورزش از زبان و نگاه ایشان مشخص شد. ایشان سال‌های سال با حضور در خانواده ورزش به نکات خوبی اشاره می‌کنند که اگر ایران قوی می‌خواهیم، باید ورزش قوی داشته باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: وقتی پرچم کشورمان بالا می‌رود، تمام سالن به احترام پرچم و سرود جمهوری اسلامی ایران به پا می‌خیزند و شاید این ظرفیت و فرصت در سایر حوزه‌ها نباشد. نیاز به گفتمان‌سازی در حوزه ورزش و تربیت‌بدنی داریم اما استمرار وظیفه ما این است که عنوان ورزش قوی و ایران قوی را تبدیل به یک گفتمان عمومی بکنیم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان داشت: نزدیک ۴ سال در تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپروش به دنبال این بودم که شعار تحصیل، تهذیب و ورزش را پیشانی کار قراز بدهم که دستاوردهای بسیار خوبی را به‌دست آوردیم. رشته تربیت‌بدنی داشت رو به تعطیلی می‌رفت چون فارغ‌التحصیل داشت اما شغل نداشت. موفق به مجوز ۱۵ هزار اشتغال در آن مقطع شدیم که به استخدام وزارت در بیایند.

وی همچنین تاکید داشت: اجباری کردن شنا باعث شد یک میلیون دانش‌آموز را در این طرح داشته باشیم و برخی دانشجویان هم مربی شنا بشوند. دوره‌های دیگر هم داشتیم که با همین دانشجویان تبدیل به دستاورد شده. من کلیات نقدها را قبول دارم ولی فراموش نکنیم در عرصه بین‌الملل تشکیلات متناظر را به شکل سازمان‌های نظام مهندسی یا ... نداشته باشیم. الان فدراسیون‌های بین‌المللی زمام امور فدراسیون‌ها را در دست دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه