English

سرمربی استقلال:

پرسپولیس مشکلات ما را ندارد/ بازیکنان و من خسته شده‌ایم

سرمربی استقلال گفت: استقلال و پرسپولیس دو باشگاه بزرگ و پرافتخار هستند اما پرسپولیس اصلاً این مشکلات را ندارد. من سعی می‌کنم این موضوعات را در ذهنم حل کنم اما متوجه نمی‌شوم و نمی‌توانم آنها را از ذهنم خارج کنم.

پرسپولیس مشکلات ما را ندارد/ بازیکنان و من خسته شده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، دیدار تیم‌های استقلال و نساجی با نتیجه ۴-۰ به سود شاگردان ساپینتو تمام شد. ساپینتو، سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از بازی گفت: فکر می‌کنم بازی خیلی عالی‌ای انجام دادیم. موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. می‌توانستیم گل‌های خیلی بیشتری بزنیم. فکر می‌کنم نتیجه با توجه به کیفیتی که در بازی داشتیم، منصفانه بود. همانطور که گفتم این راحت نیست تیمی را هدایت کنید که ۶ یا ۷ ماه است، پولی دریافت نکرده است. امروز قولی را از کریمی گرفتیم که نهایتاً تا ۲ روز دیگر به بازیکنان، و تیم پول پرداخت شود.

او ادامه داد: من بازیکنی داشتم که شب نتوانست بخوابد! افرادی در کادر پزشکی هستند و همینطور ماساژورها با داشتن ۲ فرزند شرایط زندگی خوبی ندارند. این باور کردنی نیست که یک باشگاه دولتی نمی‌تواند حمایت لازم را داشته باشد. استقلال و پرسپولیس دو باشگاه بزرگ و پرافتخار هستند اما پرسپولیس اصلاً این مشکلات را ندارد. من سعی می‌کنم این موضوعات را در ذهنم حل کنم اما متوجه نمی‌شوم و نمی‌توانم آنها را از ذهنم خارج کنم. فقط روحیه خانوادگی که ما داریم باعث شده که یک فصل فوق‌العاده را داشته باشیم. این دومین فینالی است که ما امسال برای قهرمانی داریم. امیدوارم که بتوانیم برنده شویم اما تا الان این فصل با این شرایط فوق‌العاده بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: تیمم افتخار می‌کنم. از دولت و افرادی که می‌توانند و مسئولان استقلال می‌خواهم که این مشکلات را برطرف کنند تا بتوانیم با شرایطی که بقیه دارند کار را ادامه دهیم و بازی کنیم. همینطور می‌خواهم از هواداران‌مان هم تشکر کنم. امروز پاسخ و حمایت خیلی خوبی از ما داشتند. از طرحی که ابتدای بازی با اسم من درست شد تشکر می‌کنم و به آن افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم استحقاق این کار بزرگ را نداشتم و به نظر بازیکنان کار سخت‌تری انجام دادند. این مساله همیشه هیجان و افتخاری برای ما است. هواداران از باشگاه و بازیکنان و تیم حس خوب حمایتی دارند. هواداران تنها حامیان بزرگ ما هستند و این فوق‌العاده است.

ساپینتو در پاسخ به این سوال که آیا بعد از فینال جام حذفی در استقلال ماندنی هستید یا خیر؟ گفت: شرایط این را ندارم که الان درمورد آینده صحبت کنم. چون من فردی نیستم که بخواهم در این مورد حرف بزنم. من مدیرعامل و تصمیم‌گیرنده باشگاه نیستم. از خیلی وقت پیش کریمی می‌داند که من چه فکری می‌کنم و باید برای باشگاه در آینده چه کارهایی انجام دهیم. ما فقط در مورد پول صحبت نمی‌کنیم بلکه درمورد خیلی از مواردی صحبت می‌کنیم که برای آینده استقلال مهم است. من باید این تعهد را احساس کنم چرا که در این باشگاه قول‌ داده می‌شود و کسی آن را انجام نمی‌دهد! بازیکنان و کادرفنی و من خسته شده‌ایم. ما از کلمات زیبا خسته شده‌ایم و به عمل احتیاج داریم. برخی‌ها صحبت می‌کنند و انجام نمی‌دهند اما بازیکنان حرفی نمی‌زنند و انجام می‌دهند. صحبت کردن راحت است اما انجام دادن خیلی سخت است. همه از این قول‌ها خسته شده‌اند. من از خیلی چیزها که بوده است خسته شده‌ام. این چند روز را باید صبر کنیم و ببینیم که کریمی به قولش به بازیکنان عمل می‌کند یا خیر؟ امیدوارم که قول عملی شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درخصوص صحبت‌های کریمی مبنی بر تمدید قرار داد، گفت: باید ببینیم. من در خصوص مدیر برنامه‌هایم صحبتی نمی‌کنم. در خصوص کلیات شرایط منتظرم. ۲ روز گذشته اصلا نمی‌خواستم در این خصوص صحبت کنم و تمرکزم فقط روی بازی بود. شاید امشب یا فردا صحبت کنم تا ببینم شرایط چگونه است. درمورد موضوع یامگا هم باید ببینیم که چه می‌شود. فردا برمی‌گردد که با ما باشد. باید ببینیم که می‌توانیم از او استفاده کنیم یا خیر؟ ما احساس خوبی داریم اما باید ببینیم که چه پیش خواهد آمد.

سرمربی فوتبال باشگاه استقلال در واکنش به اینکه اگر حمایت‌ها از سوی مدیریت باشگاه صورت نگیرد، در آستانه فینال جام حذفی ممکن است بازیکنان اعتصاب کنند یا انگیزه آنها کم شود؟ گفت: همه چیز ممکن است. امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد. بازیکنان تمرین را متوقف نمی‌کنند. هیچ شخصی تا فینال تمرین را متوقف نمی‌کند. همه متمرکز هستند و باید زندگی‌شان را برای استقلال بگذارند. حتی اگر شرایط ۱۰۰ درصدی نداشته باشیم  هرچه که داریم را باید بگذاریم و هیچ وقت تسلیم نمی‌شویم.

ساپینتو درمورد اینکه آیا ترجیح می‌دهد در فینال از پرسپولیس انتقام بگیرد یا با تیمی روبرو شود که روی کاغذ شرایط راحت‌تری دارد؟ گفت: باید صبر کنیم برای بازی فردا. من نمی‌دانم قرار است مقابل چه تیمی بازی کنیم. در فوتبال هر چیزی ممکن است. البته که پرسپولیس تیم بهتری بوده است اما در فوتبال همه چیز می‌تواند رخ دهد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه گفته بود ۴ جام با استقلال کسب خواهد کرد، گفت: من نگفتم که ۴ جام می‌گیریم بلکه گفتم برای رسیدن به آنها سعی می‌کنم و می‌جنگم. اما یک نفر بعد از آن به من گفت که ما نمی‌توانیم در آسیا بازی کنیم و جام‌ها به عدد ۳ رسید! حالا صحبت از ۴ اشتباه است. این تقصیر من نبود که یکی از جام‌ها خود به خود کم شد. ما سوپرجام را بردیم. اجازه ندادند که قهرمان لیگ شویم. همه شما و کارشناسان می‌گویند که ۱۰ امتیاز از ما گرفته شده ولی از نظر من ۱۲ امتیاز بود. الان هم در فینال جام حذفی هستیم. پس من به آن چیزی که گفتم عمل کردم. بازی با کیفیت و تهاجمی قول من بود که انجام دادم. من در این دنیا تنها نیستم و نمی‌توانم مقابل همه بجنگم و نمی‌توانم تنها به جنگ بقیه بروم. به بازیکنانم بابت این تیم فوق العاده افتخار می‌کنم. با توجه به شرایطی که داشتیم و زمانی که ما با هم صحبت کردیم نمی‌دانستم که قرار است ما چندین مدیرعامل، مشکلات سخت‌افزاری، مشکلات مالی و ... داشته باشیم. من زمانی این حرف‌ها را زدم که قول‌هایی به من داده بودند. اگر می‌دانستم که این مشکلات را داریم هیچ قولی نمی‌دادم.

ساپینتو در پاسخ به این سوال که ترجیح می‌دهد داور ایرانی فینال جام حذفی را قضاوت کند یا داور خارجی؟ تصریح کرد: من ترجیح می‌دهم که داور درجه یک و با کیفیت انتخاب شود. داوری جدی و منصف که با تجربه باشد و استحقاق قضاوت در فینال را داشته باشد و شرایط را مدیریت کند. اگر ما ببازیم چون تیم حریف بهتر از ما بوده مشکلی نداریم و به آنها تبریک می‌گویم اما با همه احترامی که به همه تیم‌ها و مربیان می‌گذارم اما نظر خود را داشتم. سرسوزنی به کسی بی‌احترامی نمی‌کنم. این چیزی است که دیده‌ام و امیدوارم سه تیم فوق‌العاده در فینال داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه