English

بالای جدول فوتبال ایران نفس گیر است، هیچ کس حق اشتباه ندارد!

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال در حالی سوت پایانش را به صدا درآورد که مدعیان قرمز، آبی و زرد شانه به شانه هم با بردهای پر گل برای هم شاخ و شانه کشیدند و حالا همه چشم ها برای روشن شدن تکلیف قهرمان به احتمال زیاد به دربی آخر هفته پایتخت است.

بالای جدول فوتبال ایران نفس گیر است، هیچ کس حق اشتباه ندارد!

به گزارش خبرگزاری موج، تیم استقلال با بهترین نمایش فصل خود مقابل هوادار و زدن ۶ گل در نیمه دوم این مسابقه به رتبه اول جدول لیگ برتر رسید و با تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان، صدرنشین شد که نمایش فوق‌العاده شاگردان ریکاردو ساپینتو چهار بازیکن این تیم را به تیم منتخب هفته هم رساند.

سپاهان در حضور ۶۰ هزار تماشاگرش در ورزشگاه نقش جهان در یک رقابت نفسگیر و نزدیک با ضربه‌های غیرقابل مهار از سد مس رفسنجان عبور کرد و به برتری ۲ بر صفر دست یافت تا همچنان در کورس قهرمانی بماند و با این نمایش سه بازیکن در جمع برترین‌ها داشته باشد و پرسپولیس هم با برد پُر گل برابر مس کرمان همین تعداد بازیکن را در تیم منتخب دارد و آخرین نفر هم از تیم فولاد خوزستان انتخاب شده است.

 

سید پیام نیازمند(سپاهان)

گلر ملی‌پوش سپاهان با یک سیو به موقع تیمش را در مسیر پیروزی مقابل مس رفسنجان نگه‌ داشت. در شرایطی که سپاهانی‌ها خیلی زود برابر مس به گل دست یافته بودند، حریف برای جبران این نتیجه در تلاش بود که از جمله حملات خطرناک رفسنجانی‌ها می‌توان به شوت سنگین فراز امامعلی اشاره کرد که به خوبی توسط نیازمند مهار شد و مانع از به تساوی کشیدن بازی و سخت شدن کار سپاهانی‌ها شد. نیازمند در جریان بازی به خوبی در نبردهای هوایی و ارسال‌ها قدرت خود را به رخ حمله‌وران مس کشید و مانع از کامیابی شیمبا و امامعلی در این جدال شد تا تیمش با یک پیروزی ارزشمند بار دیگر صدر‌ را از آن خود کند. البته در این هفته حسین پورحمیدی هم نمایش درخشانی داشت و می‌توانست در تیم منتخب باشد.

 

محمدحسین مرادمند(استقلال)

مدافع باتجربه استقلال بعد از بازی برابر هوادار تهران بهترین توصیف را از شرایط خود داشت و از سریال بدشانسی‌هایی نام برد که او را از مسیری که در پیش گرفته بود دور کرده است. بعد از پایان ماجراهای مربوط به سربازی، او فصل را به خوبی با آبی‌ها و تحت رهبری ساپینتو استارت زده بود اما مصدومیت اتفاق تلخی بود که او را برای مدت‌ها نیمکت‌نشین کرد. مرادمند برابر هوادار بعد از مدت‌ها به ترکیب بازگشت و جانشین سیلوا در قلب دفاعی شد. جایی که ساکت الهامی با توجه به تدابیرش خصوصا در نیمه اول که روی ضدحملات حساب کرده بود کار‌ را برای او سخت می‌کرد. مرادمند اما به خوبی توانست جواب اعتماد دوباره ساپینتو را بدهد و در ادامه نیز با زمینه ساز گل اول تیمش در این جدال شود تا آبی‌ها بعد از یک نیمه ناکامی، جشنواره گل خود را به راه بیندازند و باید دید وضعیت برای دربی برای این بازیکن به چه شکل خواهد بود.

 

امید نورافکن (سپاهان) 

امید نورافکن  بیشتر یک بازیکن تدافعی است. این از پست های او در بازی مشخص است. مدافع چپ، هافبک دفاعی و ... اما به آسانی می شود رد و پای او را در گل های تیم سپاهان و پیروزی های این تیم دید. نمونه اش در بازی با مس رفسنجان. شوت سهمگین و دیدنی او در مصاف با مس منجر به گل دوم تیم سپاهان و کسب سه امتیاز ارزشمند از دیدار با نماینده شایسته فوتبال کرمان شد و نکته مهم تر اینکه گل او به همراه گل شهریار مغانلو سپاهان را در کورس قهرمانی نگه داشت. 

شوت و گل امید نورافکن در بازی با مس رفسنجان بدون شک یکی از گل های دیدنی این فصل لیگ برتر است. در لیگ برتر کم هستند بازیکنانی که چنین شوت هایی می زنند و شوت های آنها تبدیل به گل می شود. سپاهان به درستی قرارداد امید نورافکن را تمدید کرد تا در فصل آینده هم ارایه گر بازی های خوبی در لیگ برتر باشد و در کورس قهرمانی باقی بماند.  امید و لمس جام قهرمانی به همراه تیم سپاهان. به نظر می رسد فاصله زیادی وجود ندارد.

 

رامین رضاییان(سپاهان)

مورایس در این بازی بار دیگر به این مدافع راست اختیار عمل بیشتری برای نفوذ داد تا او نیز خیلی زود از اولین فرصت تیمش برای گلسازی سود برده و شهریار مغانلو را به گل اول برساند. رضاییان که در سیستم سه دفاعه سپاهان به عنوان وینگ بک سمت راست حاضر شده بود، بعد از پاس گل دقایق ابتدایی‌اش بارها در فاز تهاجمی حاضر شد تا یکی از سخت‌ترین شب‌ها را برای سمت چپ حریف شکل دهد و چندین بار در ایجاد فرصت برای طلایی‌پوشان نقش‌آفرینی کند. او اکنون بار دیگر به جمع برترین گلسازان برگشته و باید دید قادر خواهد بود در ادامه فصل مسیر را برای موفقیت تیمش به همین شکل دنبال کند یا خیر.

 

وحید امیری(پرسپولیس)

کاپیتان پرسپولیس به روزهای اوج خود بازگشته و این بهترین خبر برای یحیی گل‌محمدی است که در ابتدای فصل نیز با تکیه و اعتماد به این بازیکن، سمت چپ دفاعی‌اش را علیرغم مصدومیتش کاملا خالی کرد. امیری هرچند در روزهای ابتدایی بعد از بازگشت فاصله زیادی با آن ستاره همیشگی داشت اما رفته رفته توانست به همان بازیکنی تبدیل شود که توانایی ایجاد هر اتفاق ویژه‌ای را در ترکیب تیمش را دارد. او در بازی با مس کرمان بار دیگر با تدابیر کادرفنی تغییر پست داد و اینبار در پست مهاجم به کار گرفته شد. قدرت دوندگی بالای این بازیکن در کنار احساس مسوولیت و رهبری بالایش از او کاپیتانی در قواره سرخ‌ها ساخته است. امیری به خوبی توانست در این بازی مدافعان حریف را آزار بدهد و آنقدر آنها را خسته کرد که پریرا و آل کثیر در دقایق پایانی نیز با حضور در زمین با مدافعانی خسته مواجه شدند که فرصت ایجاد موقعیت را به آنها می‌دهد. امیری اکنون برای تکمیل نمایش موفق چند وقت اخیر خود تشنه نمایشی موفق در دربی است و باید دید در این بازی نیز قادر خواهد بود معادلات را به سود تیمش تغییر دهد یا خیر.

 

میلاد سرلک(پرسپولیس)

هافبک دفاعی پرسپولیس در بازی مقابل مس‌کرمان با دوندگی و جنگندگی خود سهم زیادی در موفقیت تیمش داشت. در شرایطی که با تغییر سیستم یحیی گل‌محمدی، پرسپولیس طی سه بازی اخیر با یک هافبک دفاعی به میدان می‌رود، یک نکته ویژه را هم باید در نظر گرفت که سه هافبک دیگر این تیم از بالاترین خصوصیت تهاجمی برخوردار هستند تا کار در فاز دفاعی و توپ‌گیری در‌ پست شش کاملا سخت شود. اما سرلک عملا توانسته ضمن موفقیت در این بخش، حتی در بیشتر دقایق بازی نیز در همکاری با دیگر حمله‌وران تیمش در بخش تهاجمی نیز حاضر شود و به دنبال موقعیت‌سازی و گلزنی نیز باشد. سرلک در بازی با مس کرمان یکی از دونده‌ترین بازیکنان تیمش بود که در بیشتر نقاط زمین نیز نبض رهبری تیم را برعهده داشت و در سیستم جدید پرسپولیس خیلی زود توانایی خود را به نمایش گذاشته است.

 

سعید مهری(استقلال)

سعید مهری آنقدر در میانه میدان استقلال خوب کار می کند که ریکاردو ساپینتو حاضر نیست او را با بازیکنی جابجا کند. سعید در ابتدای فصل بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می آمد اما از زمانی که با آرش رضاوند زوج شده آنقدر خوب کار کردند که سرمربی پرتغالی حاضر نیست به این ترکیب در میانه میدان دست بزند. مگر اینکه این دو بازیکن به دلیل مصدومیت و محرومیت جای خود را به بازیکن دیگری بدهند. در بازی با هوادار هم سعید مهری گل زد و هم آرش رضاوند. نمایش این دو بازیکن در میانه میدان استقلال آنقدر خوب بوده که می شود رد و پای هر دو بازیکن را در بیشتر گل های تیم آبی دید. شاید باورش کمی سخت باشد اما تیمی که در دور رفت و در ۱۵ بازی ۱۵ گل زده بود در ۱۱ بازی دور برگشت ۲۷ گل زده و با ۴۲ گل زده هم اکنون تهاجمی ترین تیم لیگ برتر به حساب می آید. سعید مهری با این نمایش حالا می تواند در جستجوی پیراهن تیم  ملی باشد.

 

اشکان دژاگه (فولاد)

علیرضا منصوریان بعد از اینکه روبرتو تورس ضربه پنالتی از دست داد، برای به تساوی کشاندن نتیجه بازی در برابر گل گهر دست به ۲ تعویض خوب زد که یکی از این تعویضی ها اشکان دژاگه بود که به جای علیرضا کوشکی وارد میدان شد. این تعویض در دقیقه ۷۹ صورت گرفت. اشکان دژاگه بعد از ورود به میدان حملات خوبی را روی دروازه تیم گل گهر تدارک دید و در ثانیه های پایانی بازی ارسال او روی دروازه تیم میزبان سرانجام توسط آلگریا تبدیل به گل شد. مهاجم بلند قامتی که دقایقی بعد از ورود اشکان دژاگه به میدان به جای روبرتو تورس وارد میدان شد. اشکان دژاگه با این نمایش نشان داد هم چنان دود از کنده بلند می شود و از همه مهمتر در این شرایط سنی هم شایسته بازی در لیگ برتر است. آنهم در ترکیب تیمی چون فولاد که در سال های اخیر به افتخارات خوبی در فوتبال ایران دست پیدا کرده است.  این نتیجه موجب ادامه روند مثبت علیرضا منصوریان در تیم فولاد شد و حالا اشکان دژاگه و هم تیمی هایش می توانند در جدول رده بندی پیشرفت کنند.

 

محمد محبی (استقلال) 

پای محمد محبی در ترکیب استقلال یک بار دیگر به گل باز شد. البته دو بار. سازنده هر دو گل برای محمد محبی همشهری اش بود. یعنی مهدی قایدی. محمد محبی هفته ها بود که گل نمی زند اما در مصاف با هوادار دوباره در فاز تهاجمی به همان مهاجمی تبدیل شد که ریکاردو ساپینتو می خواست. در یک صحنه که مهدی قایدی آهنگ دروازه حریف را در پیش گرفت، در ضلع مخالف به خوبی پیدا شد و پاس ناب مهدی قایدی را تبدیل به گل کرد. در ادامه از روی ضربه پنالتی دروازه تیم حریف را باز کرد تا شمار گل هایش به عدد ۷ برسد. چه خوب که محمد محبی این فصل به استقلال آمد، چون سانتاکلارا در آستانه سقوط به لیگ یک پرتغال است اما این بازیکن می تواند به همراه آبی ها قهرمانی دوم و سوم را هم تجربه کند و از سویی با پیراهن تیم ملی مهیای حضور در جام ملت های آسیا شود. امیر قلعه نویی هم با حضور در استادیوم آزادی یک بار دیگر درخشش محمد محبی را در مستطیل سبز دید وبه طور حتم در بازی های آتی تیم ملی هم روی این بازیکن حساب باز می کند.

 

سعید صادقی(پرسپولیس)

یک گل با نبوغ و تکنیک ویژه که مسیر پیروزی در کرمان را برای پرسپولیس به بهترین شکل فراهم کرد. صادقی در بازگشت از مصدومیت دقیقا همان بازیکنی شده که هواداران این تیم انتظارش را می‌کشیدند. سرعت، تکنیک و توانایی گلسازی و گلزنی از او بازیکنی تاثیرگذار در ترکیب پرسپولیس ساخته تا آنها طی بازی‌های اخیر با تغییر تاکتیکی که یحیی گل‌محمدی به کار گرفته، نمایشی تهاجمی و غیرقابل مهار از خود به جا بگذارند. صادقی برابر مس به خوبی ارسال دانیال اسماعیلی‌فر‌‌ را کنترل کرد و در ادامه با سود بردن از تکنیک خود و سرتوپ که از اعتماد بنفس او در آن لحظه و نقطه از زمین می‌آمد، با شوتی غیرقابل مهار گل اول را به نام خود کرد. هافبک سرخ‌ها در ادامه نیز توانست با حرکات خود در سمت راست، طراحی حملات زیادی را به خود اختصاص دهد تا اینچنین آمادگی‌اش را پیش از دربی به نمایش بگذارد.

 

مهدی قایدی(استقلال)

در شبی که امیر قلعه نویی در استادیوم آزادی بود، پر تلاش ظاهر شد و به نوعی ستاره استقلال بود. او یک گل زد، یک پاس گل به محمد محبی داد و دو پنالتی گرفت. حالا نه تنها برای امیر قلعه نویی بلکه برای هر مربی ای گذشت از این بازیکن سخت است و شاید این نمایش ها شباب الاهلی را به تکاپو بیاندازد که دوباره این بازیکن ریز نقش را به اردو برگرداند. مهدی قایدی این روزها به پختگی کامل در استقلال رسیده است و حتی در فاز دفاعی هم به تیمش کمک می کند. حالا نوبت این است پیراهن تیم ملی را برتن کند و در بازی های بین المللی هم در نقش یک بازیکن اثر گذار ظاهر شود. هر چند او پیش از حضور در اردوی تیم ملی یک ماموریت مهم پیش رو دارد. تلاش برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی به همراه استقلال. اتفاقاتی که فصل را برای آبی ها به یک فصل بی بدیل تبدیل خواهد کرد. به این خاطر که آنها پیش تر قهرمان سوپر جام شده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه