English

دبیر در جمع آزادکاران ملی پوش کشور:

رقابت‌های آسیایی جزئی از چرخه پیشرفت کشتی کشور است/ مسابقات المپیک و جهانی اولویت اصلی ما هستند

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا در دو رشته آزاد و فرنگی گفت: اولویت فدراسیون کشتی مسابقات المپیک و جهانی است و قهرمانی آسیا در رده بعدی قرار دارد.

رقابت‌های آسیایی جزئی از چرخه پیشرفت کشتی کشور است/ مسابقات المپیک و جهانی اولویت اصلی ما هستند

به گزارش خبرگزاری موج، تیم ملی کشتی آزاد ایران امروز دوشنبه برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین برگزار می‌شود، راهی آستانه قزاقستان شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی عصر یکشنبه با حضور در محل اردوی این تیم برای ملی پوشان صحبت کرد و خطاب به آنها گفت: به تک تک شما کشتی گیران و کادر فنی بابت این مدت که در اردو بوده اید و زحمات و سختی‌های زیادی را کشیدید خسته نباشید می گویم.

وی تصریح کرد: فراموش نکنید زمانی حضور در رقابت‌های آسیایی و جام جهانی مختص نفرات اول بود، که این منجر به فرسودگی کشتی گیران درجه یک ما می‌شد و همچنین فرصت را از جوانان آینده دار ما می‌گرفت. شما به عنوان یک تیم جوان که در مسابقات کشوری و مرحله‌ای از چرخه انتخابی اول شدید به این مسابقات اعزام می‌شوید. در هر فدراسیونی جرأت نمی‌کردند این کار را انجام دهند ولی ما این کار را کردیم چرا که اولویت نخست ما المپیک است، پس این فرصت ویژه را از دست ندهید و از آن استفاده کنید.

دبیر ادامه داد: مسابقات المپیک و جهانی اولویت اصلی ما هستند و رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام جهانی در اولویت‌های سه و چهار ما قرار دارند و جزئی از چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شوند.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: ما برای اولین بار در چرخه انتخابی تیم ملی، شرایطی را لحاظ کردیم که نفرات اول قهرمانی کشور به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند و این موضوع باعث شد تا سطح مسابقات قهرمانی کشور بالا برود.

دبیر افزود: باید قبول کنید و قبول کنیم که کشتی ما با چند سال گذشته فرق کرده است، ما در همه ارکان از جمله فنی، زیر ساخت‌ها، کمی و کیفی و همچنین مربیان و کشتی گیران در حال توسعه و رو به جلو هستیم.

وی گفت: نمونه بارز این توسعه، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قزاقستان بود، کشتی گیران جوان ما که قبلاً رقیبان خود را با فاصله کمی شکست داده بودند در اینجا با فاصله ۸ امتیازی شکست دادند و به همین دلیل عنوان می‌کنم که کشتی ما رو به جلو است.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: مجموع تیم فرنگی ما به طور قطعی از کل دنیا جلوتر است، در آزاد نیز وضعیت ما نسبت به سال‌های گذشته که تیم ما در مسابقات جهانی در جایگاه‌های ششم و نهم دنیا قرار داشت و در آستانه نابودی بود و تنها حسن یزدانی مدال برنز گرفته بود، در حال توسعه هستیم و به لطف خداوند هر سال در آزاد هفت مدال می‌گیریم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پرچم دست شماست، باید این پرچم را محکم جلو ببرید و همیشه تمام هدف و تلاشتان این باشد که پرچم پرافتخار کشورتان را به اهتزاز در بیاورید و به همه ی دنیا نشان دهید که ما ایرانی‌ها در همه چیز می‌توانیم اول باشیم، کشتی یک نمونه از موفقیت‌های ماست و ما اگر بخواهیم می‌توانیم در همه عرصه‌ها قوی شویم و هم اینکه می‌توانیم در دنیا عرض اندام کنیم.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد: این مسابقات همانند جام جهانی، جام تختی و انتخابی تیم ملی جزئی از چرخه‌ی انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود، ابتدا در قزاقستان به فکر نتیجه فردی خودتان باشید که در نهایت موفقیت شما منجر به موفقیت تیمی خواهد شد. همچنین همه باید یاد بگیریم که با کار حرف بزنیم، کار باطل السحر است و فدراسیون ما با نتیجه اش حرف می‌زند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه