English

مسی ۲۰ گل تا رکورد دست نیافتنی کریس و دایی فاصله دارد

لیونل مسی با هت‌تریک در دیدار دوستانه آرژانتین مقابل کوراسائو از مرز 100 گل ملی عبور کرد.

مسی 20 گل تا رکورد دست نیافتنی کریس و دایی فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری موج، تیم ملی آرژانتین در دیداری دوستانه موفق شد کوراسائو را با نتیجه 7-0 شکست دهد.  لیونل مسی  ستاره اول تیمش در این دیدار بود که در نیمه اول 3 گل زد و هت‌تریک کرد. گل اول لئو در دقیقه 20 این دیدار از اهمیت بسیاری برخوردار بود. او با زدن این گل، شماره گل های ملی خود را سه رقمی کرد و با زدن دو گل دیگر به سومین بازیکن تاریخ تبدیل شد که بیش از 100 گل ملی دارد.
ستاره 35 ساله تیم ملی آرژانتین حالا در کنار علی دایی (ایران) و کریستیانو رونالدو (پرتغال) تنها بازیکنان تاریخ فوتبال هستند که در بازی های ملی بیش از 100 گل به ثمر رسانده اند. علی دایی، مهاجم اسبق فوتبال ایران، اولین بازیکنی بود که توانست به چنین رکوردی دست پیدا کند و سپس رونالدو با در پیش گرفتن یک روند گلزنی شگفت انگیز به او رسید و حالا با 122 گل، بهترین گلزن ملی جهان است. حالا لیونل مسی هم تلاش می کند تا با عبور از علی دایی (109 گل) در یک قدمی رونالدو قرار گرفته و برای این عنوان مهم با کریس به رقابت مستقیم بپردازد.
او ابتدا با پای راست خود در دقیقه 20 دروازه حریف را باز کرد تا 100 گله شود. گل شماره 101 لئو در دقیقه 34 به ثمر رسید و تنها سه دقیقه بعد این بازیکن برای سومین بار موفق به باز کردن دروازه حریف شد تا در عرض تنها 17 دقیقه هت‌تریک کند. این پنجاه و هفتمین هت‌تریک دوران ورزشی کاپیتان تیم ملی آرژانتین بود. او تلاش می کند تا در این زمینه نیز خود را به کریستیانو رونالدو برساند. ستاره پرتغالی النصر با 62 هت‌تریک بی همتاست و مسی با 5 هت‌تریک کمتر در مکان دوم حضور دارد.

لیونل مسی  با 102 گل بهترین گل ملی آرژانتین هم به حساب می آید. آرژانتین همواره تیم ملی قدرتمندی داشته که مهاجمانی مخوف در آن بازی می کردند. از دیه‌گو مارادونا گرفته تا گابریل باتیستوتا و خیلی های دیگر که سال ها در دنیای فوتبال درخشیدند اما تعداد گل های ملی آنها قابل مقایسه با لئو نیست. ستاره پی‌اس‌جی در 170 بازی ملی 95 گل زده و در صدر جدولی حضور دارد که باتیستوتا با 55 گل و آگوئرو با 41 گل در مکان های دوم و سوم آن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی