English

النصر عربستان و فکر و خیالی که در سر می‌پروراند/ از رویای جذب رونالدو و راموس تا مسی؛ نمونه‌ای جاه‌طلبی اعراب

نام تیم النصر عربستان با جاه طلبی هایش و جذب رونالدو و راموس و مسی این روزها بیشتر بر سر زبان ها افتاده است و دهان به دهان می چرخد.

 النصر عربستان و فکر و خیالی که در سر می‌پروراند/ از رویای جذب رونالدو و راموس تا مسی؛ نمونه‌ای جاه‌طلبی اعراب

به گزارش خبرگزاری موج، قرداد رونالدو فوق ستاره فوتبال جهان با تیم فوتبال النصر عربستان مدتی بود که سر زبان ها افتاده بود و سرانجام چندی پیش محقق شد و این ستاره پرتغالی عازم عربستان شد تا برای اعراب توپ بزند.

سرمربی این تیم عربی رودی گارسیا، فرانسوی است که سبب شده رویاهای بزرگ در این تیم جان بگیرد و حتی طی چند روز گذشته و پس از انتشار اخبار مرتبط با امضای قرارداد با رونالدو، مشخص شد که باشگاه متمول عربستانی، جاه‌طلبی دارد که در پروژه جدید به دنبال سرخیو راموس است.

در این میان این سرمربی فرانسوی اعلام کرده است که پیش از رونالدو تصمیم داشته تا مسی را جذب این تیم کند و بلافاصله پس از برگزاری مسابقات جام جهانی با وی قرارداد امضا کند و در حال حاضر رونالدو نصیب این تیم شده است. که البته صحبت های این مربی بطور کامل در ادامه خواهید خواند.

اما پیش از آن کمی با این تیم عربستانی آشنا شوید و ترکیب آن را پس از قرارداد رونالدو بشناسید.

 

معرفی باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی

باشگاه فوتبال النصر که در میان عرب زبانان به نادی النصر السعودی شهرت دارد  در سال ۱۹۵۵ تأسیس شد و یک باشگاه فوتبال در شهر ریاض در کشور عربستان سعودی است که در لیگ حرفه‌ای این کشور بازی می‌کند و در حال حاضر رودی گارسیا فرانسوی هدایت این تیم را بر عهده دارد.

در عربستان دربی شهر ریاض عربستان بین تیم‌های النصر و الهلال برگزار می‌شود که مهم‌ترین رقابت باشگاهی در فوتبال عربستان محسوب می شود.

باشگاه فوتبال النصرتا به امروز ۹ بار به مقام قهرمانی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان و ۶ بار به مقام قهرمانی جام پادشاهی عربستان رسیده‌است و همچنین یک بار نیز مقام قهرمانی و دو بار نایب قهرمانی سوپرجام عربستان را به‌دست آورده‌است.

 باشگاه النصر تاکنون دو بار در فصل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته‌است.

ماجد عبدالله با ۲۵۹ گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است و رکورد دار بیشترین حضور با ۲۴۰ بازی برای النصر است.

و مهمترین نکته درباره این باشگاه این است که، باشگاه النصر در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ با قراردادی دو و نیم ساله کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفت.

النصر عربستان1

رودی گارسیا کیست؟

رودی گارسیا متولد ۲۰ فوریه سال و ۱۹۶۴ و اهل فرانسه است.

اگر بخواهیم به گذشته این مربی نگاهی بیاندازیم باید اینگونه شرح دهیم که؛ رودی گارسیا در سال ۲۰۰۸ به عنوان سرمربی تیم لیل انتخاب شد و با هدایت این تیم موفق شد در سال ۲۰۱۱ لیل را پس از ۵۷ سال به مقام قهرمانی در لیگ سطح اول فوتبال فرانسه (لیگ ۱) و پس از ۵۶ سال به مقام قهرمانی در جام حذفی فوتبال فرانسه برساند و این اتفاقات سبب شد تا گارسیا در این سال به عنوان مربی سال فوتبال فرانسه انتخاب شود. رودی گارسیا فرانسوی تا سال ۲۰۱۳ سرمربی‌گری این تیم را بر عهده داشت و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ به عنوان مربی سال فوتبال فرانسه نیز انتخاب شد.

وی در سال ۲۰۱۳ به عنوان سرمربی تیم آ.اس. رم انتخاب  و با هدایت تیم آ.اس. رم و کسب بردهای متوالی، موفق شد رکورد بهترین شروع فصل تاریخ سری آ را که متعلق به تیم یوونتوس بود را بشکند. 

تیم تحت هدایت او در ۱۰ بازی ابتدایی سری آ در فصل ۱۴–۲۰۱۳ ده برد متوالی کسب کرد و هر سی امتیاز ممکن را نیز بدست آورد.

وی تیم آ.اس. رم را در اولین و دومین فصل حضور خود روی نیمکت این تیم، دو بار پیاپی به مقام نایب قهرمانی سری آ رساند و در سومین فصل حضور خود در این تیم، در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۶ از سرمربی‌گری این تیم اخراج شد و در نهایت در سال 2022 بعنوان سرمربی تیم فوتبال النصر عربستان انتخاب شد و به خدمت اعراب درآمد.

رودی گارسیا، سرمربی جدید این تیم عربی موفق شد بعد از جام جهانی رونالدو را به این تیم دعوت و در نهایت بعنوان یکی از بازیکنان این تیم قرار دهد اما صحبت های وی پس از این موفقیت نیز جالب است.

رودی گارسیا، سرمربی جدید کریستیانو رونالدو در النصر در یک کنفرانس مطبوعاتی با احتمال آوردن لئو مسی شوخی کرد و گفته است که؛ «ابتدا می‌خواستم مسی را از دوحه بیاورم.»

النصر عربستان

ترکیب النصر پس از حضور کریستیانو رونالدو

در حال حاضر با پیوستن کریستیانو رونالدو به باشگاه النصر عربستان نگاه ها در سرتاسر دنیا به این باشگاه عربستانی به شکلی ویژه است، چرا که آن ها یکی از پر افتخار ترین بازیکنان تاریخ فوتبال را با دستمزد سالانه 200 میلیون یورو به خدمت گرفته اند که تا سال 2025 میلادی اعتبار دارد.

 النصر چند بازیکن معروف دیگر هم دارد که البته هیچ کدام از آن ها به پای کریستیانو رونالدو نمی رسند اما ترکیب النصر با حضور کریستیانو رونالدو جذابیت های ویژه ای برای هواداران فوتبال خواهد داشت.

 اما اگر به ترکیب این تیم نگاهی بیاندازیم؛ به نظر می رسد که رونالدو در خط حمله باشگاه النصر در کنار وینسنت ابوبکر، بازیکن کامرونی قرار گیرد. 

این بازیکن که احتمالا زوج رونالدو خواهد شد، در فوتبال اروپا در تیم پورتو بازی کرده است و از سوی دیگر پشت سر رونالدو بازیکنانی مثل النجعی و تالیسکا می توانند بازی کنند. 

تالیسکا هم که یک هافبک هجومی برزیلی است در فوتبال اروپا در تیم بنفیکا توپ زده است.

 

بیشتر بخوانید:

رونالدو؛ از اسپورتینگ تا النصر!

مسیر جمع کردن ستاره های فوتبال در النصر عربستان ادامه دارد

رونالدو برای دو سال بازیکن النصر عربستان شد

خونی رونالدو در رئال جایگزین می‌شود

سویت سلطنتی برای رونالدو در عربستان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه