English

بهترین‌های دنیای فوتبال فردا حریفانشان را در لیگ قهرمانان اروپا می‌شناسند

لیگ قهرمانان اروپا کم کم به هفته‌ها و روزهای آخر خود نزدیک می‌شود. تنها ۸ تیم رئال مادرید، میلان، بایرن مونیخ، بنفیکا، چلسی، منچسترسیتی، اینتر و ناپولی فردا حریفان خود را خواهند شناخت تا در تاریخ ۲۰ خرداد در استانبول قهرمان شود.

بهترین‌های دنیای فوتبال فردا حریفانشان را در لیگ قهرمانان اروپا می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری موج، لیگ قهرمانان اروپا کم کم به هفته‌ها و روزهای آخر خود نزدیک می‌شود. تنها ۸ تیم از ۳۲ تیمی که مرحله گروهی را آغاز کرده اند باقی مانده اند و تنها یکی از آنها در تاریخ ۲۰ خرداد در استانبول قهرمان می شود.

هشت تیمی که قرار است فردا جمعه حریفان خود را در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بشناسند. 

 

میلان

میلان قهرمان هفت دوره این رقابت‌هاست. فقط رئال مادرید بیشتر از میلان در لیگ قهرمانان توانسته قهرمان شود. 

روسونری از فصل ۱۲-۲۰۱۱ در این مرحله از رقابت‌ها نبوده است.  در آن سال، آنها در مرحله یک چهارم نهایی توسط بارسلونا حذف شدند و دیگر نتوانستند به یک چهارم نهایی برسند.

میلان با حضور بازیکنانی چون لیائو، براهیم دیاس و ابراهیموویچ می خواهد یک فصل رویایی در اروپا داشته باشد.  قهرمان فصل قبل سری آ در این فصل شانسی برای قهرمانی ندارد و به همین خاطر تمرکزش روی لیگ قهرمانان اروپاست.

از زمانی که لیگ قهرمانان اروپا جانشین جام باشگاه های اروپا شد، این دهمین بار است که میلان به جمع هشت تیم برتر راه پیدا می کند. حالا میلان فقط باید منتظر یک حریف آسان باشد تا رویای رسیدن به نیمه نهایی را محقق کند. 

 

بایرن مونیخ

 

یکی از شانس‌های بزرگ برای قهرمانی در این دوره از لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ است که برای یازدهمین بار در ۱۳ سال گذشته در این مرحله حضور دارد. بایرن برای حضور در این مرحله از رقابت‌ها توانست پاری سن ژرمن را با حضور بازیکنانی چون مسی، ام‌باپه و نیمار حذف کند تا در بین هشت تیم برتر اروپا قرار بگیرد.

بدون لواندوفسکی، بایرن توانسته سطح خود را حفظ کند و برای قهرمانی در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان مبارزه کند. بایرن سومین تیمی است که بیشترین قهرمانی را در تاریخ این رقابت‌ها دارد و می‌خواهد عنوان قهرمانی را که آخرین بار در سال ۲۰۲۰ کسب کرده بود به دست بیاورد.

 

بنفیکا

 

بنفیکا برای دومین سال متوالی در بین هشت تیم برتر اروپا قرار گرفته است. تیم شهر لیسبون یک نبرد تماشایی مقابل بروژ داشت و در دو دیدار رفت و برگشت هفت گل به ثمر رساند.

به نظر نمی رسد که جدایی داروین نونیز بر تیمی تأثیر بگذارد که گونچالو راموس و ژائو ماریو را در اختیار دارد.

بنفیکا به مرحله ای می رسد که در تمام قرن بیست و یکم فقط پنج بار در آن بوده که هر ۵ بار زمانی بود که اسم این رقابت‌ها جام باشگاه‌های اروپا بود. در واقع بنفیکا برای اولین بار است که در لیگ قهرمانان اروپا به جمع هشت تیم پایانی می‌رسد.

بنفیکا نشان داده که یکی از شگفتی‌های بزرگ این فصل است.

 

چلسی

 

قهرمان سال  ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا توانست به مرحله یک چهارم نهایی  برسد. فصل گذشته آنها در همین مرحله  توسط رئال مادرید حذف شدند و در نهایت رئال توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

آبی‌ها با شک و تردید به این دور می‌آیند؛ مخصوصاً از زمان حضور گراهام پاتر روی نیمکت تیم.  

هزینه‌های زیاد تاد بوهلی، با ورود مودریک، بادیاشیل، ژائو فلیکس و انسو فرناندس، انتظارات را از چلسی بالا برده است. به واسطه همین خریدها چلسی یکی از مدعیان قهرمانی در این لیگ است.

 

منچسترسیتی

 

منچسترسیتی همیشه در میان مدعیان قهرمانی در لیگ قهرمانان بوده است. امسال با حضور ارلینگ هالند هیچ انتظاری جز قهرمانی از این تیم نمی رود.

این بازیکن نروژی پس از زدن ۵ گل مقابل لایپزیگ در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی، به تنهایی سیتی را به یک چهارم نهایی رقابت ها آورد.

منچسترسیتی برای شش سال متوالی جزو هشت تیم برتر اروپا بوده اما تنها در دو مورد از پنج دوره قبلی موفق به صعود به دور بعد شده است. پپ گواردیولا که قراردادش در سال ۲۰۲۳ با منچسترسیتی به پایان می‌رسد، سیتی را به ۴ عنوان قهرمانی در لیگ برتر رسانده ولی بزرگ‌ترین قهرمانی قاره یعنی لیگ قهرمانان اروپا را به دست نیاورده است. بهترین نتیجه او در لیگ قهرمانان در سیتی کسب نایب قهرمانی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ بوده است.

پپ گواردیولا قبل از فصل جدید تیمش را تغییر داد و ارلینگ هالند مهاجم ۵۱.۱ میلیون پوندی را از بوروسیا دورتموند و کالوین فیلیپس هافبک ملی پوش انگلیسی را از لیدز با ۵۰ میلیون پوند به خدمت گرفت. برخی از بازیکنان مطرح نیز البته در تابستان سیتی را ترک کردند. رحیم استرلینگ به چلسی پیوست و گابریل ژسوس راهی آرسنال شد.

 

 اینتر

 

از بین تیم های این مرحله شاید تیمی که کمترین شایستگی حضور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را داشت اینتر بود که باید از اونانا و مدافعانش برای حذف پورتو تشکر کند.

لیگ قهرمانان اروپا آخرین راه نجاتی است که اینزاگی در این فصل به آن متوسل شده است. روملو لوکاکو با وجود بازگشت به جوزپه مه آتزا، شرایط قبل را ندارد و همه این ها باعث شده است تا فعلا کمترین انتظار از تیم های این مرحله از اینتر برود. 

 

رئال مادرید

 

مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان، تنها نماینده اسپانیا در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپاست. رئال مادرید با برتری ۶ بر ۲ برابر لیورپول در مجموع دو دیدار توانست به این مرحله برسد.

لیگ قهرمانان اروپا رویداد مورد علاقه رئال مادرید است؛ تیمی که بیشترین قهرمانی را در کل تاریخ این رقابت ها دارد به خوبی می داند که وقتی ضعیف هم باشد چطور باید قهرمان شود. بعد از کمرنگ شدن شانس قهرمانی در لالیگا، اکنون کارلو آنچلوتی به یک پایان خوش در این فصل می‌اندیشد.

 

 ناپولی

 

ناپولی بهترین تیم حال حاضر اروپا توانست اینتراخت را کنار بزند و به این مرحله برسد و زوج  ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا توانسته در فوتبال اروپا درخشش خیره کننده ای داشته باشد و اروپا را شگفت زده کند.  

ناپولی یک فصل تاریخی برای خود رقم زده و امیدوار است که رویای اولین قهرمانی تاریخ در لیگ قهرمانان را برای خود محقق کند. 

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا جمعه ۲۶ اسفند برگزار می شود و این ۸ تیم راه یافته به یک چهارم نهایی حریفان خود را خواهند شناخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی