English

عین اللهی:

وضعیت وزیر ورزش پایدار است/وضعیت سایر مصدومان نیز با اقدامات پزشکی مناسب خوب است

وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه ضایعه سر وزیر ورزش خیلی جدی نبود و احتیاج به عمل جراحی نداشت. در کرمان دو چِس‌تیوپ در دو طرف ریه‌شان گذاشته شده بود و یک شکستگی جزئی هم در مهره دوم گردنی داشتند.

وضعیت وزیر ورزش پایدار است/وضعیت سایر مصدومان نیز با اقدامات پزشکی مناسب خوب است

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت سلامتی وزیر ورزش توضیح داد.

بهرام عین‌اللهی در حاشیه نخستین نمایشگاه سلامت بنیان،  درباره آخرین وضعیت سلامت وزیر ورزش، گفت: در وهله اول از همکارانم در استان کرمان تشکر می‌کنم. سانحه بسیار شدید بود. زیرا فقط یک سقوط نبود، بلکه تکان‌های شدیدی هم وجود داشته که باعث شده بود افراد مرتبا به جهات مختلف پرتاب شوند. تقریبا از ۱۹ مصدومی که آنجا بود، اکثرا دچار شکستگی استخوان، ستون فقرات، جمجمه، ریه و... شده بودند. با این حال خدا را شکر آتش‌سوزی انجام نشده بود.

وی افزود: نحوه انتقال مصدومان، نشان‌دهنده توانمندی و علم همکاران اورژانس‌مان بود که به خوبی مصدومان را منتقل کردند. بسیاری از عوارض در انتقال ایجاد می‌شود. یکی از بیماران ستون فقراتش کلا شکسته بود و با تکانی جزئی، نخاع می‌توانست قطع شود که با انتقال خوبی که در بافت انجام شد، این اتفاق رخ نداد. در بافت رسیدگی خوبی انجام شد و از آنجا بیماران به کرمان منتقل شدند. ۹ نفر از مصدومان در ICU بستری شدند و ۱۰ مصدوم در بخش. از ۹ بیمار ICI چهار نفر نسبتا بدحال‌تر بودند که شامل وزیر ورزش، مدیرکل ورزش استان کرمان، آذربایجان شرقی و تهران بودند.

عین‌اللهی ادامه داد: جمعه به کرمان رفتم و مصدومان را از نزدیک ویزیت کردم. باتوجه به کمیسیون پزشکی که برگزار شد، وزیر ورزش و چند نفر از مصدومان به تهران منتقل شدند. در تهران تیم پزشکی فوق تخصصی تشکیل شد. خوشبختانه ضایعه سر وزیر ورزش خیلی جدی نبود و احتیاج به عمل جراحی نداشت. در کرمان دو چِس‌تیوپ در دو طرف ریه‌شان گذاشته شده بود و یک شکستگی جزئی هم در مهره دوم گردنی داشتند.

وزیر بهداشت گفت: با اقدامات درمانی که انجام شد، خوشبختانه دیروز لوله برداشته شد و وزیر ورزش هم چند قدمی راه رفتند. خوشبختانه وضعیتشان خیلی خوب است که از کادر پزشکی تشکر می‌کنیم.

عین‌اللهی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه سلامت بنیان، گفت: در یک جهش علمی بسیار خوبی قرار گرفتیم. دستورالعمل‌های بسیار خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دولت تصویب شد و تسهیلاتی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در وزارت بهداشت سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است اظهار کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب موفقیت‌های خوبی در زمینه خودکفایی حوزه دارو به دست آوردیم به طوری که امروز ۹۹ درصد از داروهای مورد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم و یک درصد وارداتی است که البته همین یک درصد، ۱۳ درصد از بودجه ما را صرف می‌کند که امیدواریم در آینده نزدیک این یک درصد را هم خودمان بتوانیم تولید کنیم.

عین‌اللهی ادامه داد: با حمایت‌های وزارت بهداشت و سایر وزاتخانه‌ها و دستگاه‌ها مانند بانک مرکزی و ... امیدواریم بتوانیم شرکت‌های دانش بنیان را در دارو و تجهیزات یاری دهیم. در عین حال علاوه بر تولید محصولات دانش بنیان و حمایت از تولید آن‌ها، در زمینه تجاری‌سازی آن‌ها نیز باید حرکت کنیم، در این صورت می‌توانیم صادرات هم انجام داده که باعث ارزآوری به داخل کشور می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

وزیر ورزش هوشیاری‌اش را بدست آورده است/مراقبت‌های پزشکی همچنان ادامه دارد

یکی از معاونین تا بازگشت سلامت وزیر ورزش اختیاردار خواهد بود

هرگونه اخبار سلامتی وزیر ورزش از طریق وزارتخانه انجام می‌شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه