English

جام حذفی فوتبال؛

پرسپولیس با شاهکار یزدانی سپاهان را شکست داد

پرسپولیس با شاهکار استقلالی سابق، سیاوش یزدانی با شکست سپاهان اصفهان با نتیجه 4 بر 2 به مرحله بعدی جام حذفی صعود کرد.

پرسپولیس با شاهکار یزدانی سپاهان را شکست داد

به گزارش خبرگزاری موج، جالب توجه‌ترین قرعه مرحله یک هشتم جام حذفی رو‌به‌رو شدن سپاهان و پرسپولیس بود. دو تیم که این فصل رقابت نفس‌گیری برای قهرمانی لیگ برتر دارند در جام حذفی هم یک فینال زودرس را تجربه کردند.

نیمه اول این بازی حساس و نفس‌گیر دنبال شد. مسابقه با یکی، دو موقعیت از سوی سپاهانی‌ها آغاز شد، اما با اشاره بیژن حیدری به نقطه پنالتی برای پرسپولیس یخ بازی آب شد. محمدرضا منصوری، کمک اول بازی در دقیقه ۱۰ برخورد سیاوش یزدانی با محمد عمری را پنالتی تشخیص داد و گولسیانی پنالتی را گل کرد.

بعد از این گل سپاهانی‌ها بیشتر میل هجومی داشتند و اصلا دل‌شان نمی‌خواست بازنده به رختکن بروند. فشار سپاهان به خصوص از سمت چپ در دقیقه ۴۰ جواب داد و وحید امیری با خطا کردن در پشت محوطه زمینه‌ساز گل اول سپاهان شد. سانتر بی‌نقص امید نورافکن با اشتباه مدافعان و البته گل به خودی دانیال اسماعیلی‌فر کار را در نیمه اول برای سپاهان به تساوی کشاند تا بازی در نیمه دوم هیجان‌انگیزتر شود.

بازی در نیمه دوم مطابق انتظار جذاب ادامه پیدا کرد. سرخ‌ها که روی ضربات ایستگاهی برنامه داشتند با پاس گل پورعلی‌گنجی و ضربه سر عیسی آل‌کثیر برای بار دوم پیش افتادند.

اما این پایان کار برای سپاهان نبود و آنها فشار حملات خود را زیاد کردند و شاگردان مورایس در حالی که پرسپولیس با مصدومیت عمری برای دقایقی ده نفره شده بود و مدافعان نظم مناسبی نداشتند با سانتر از سمت چپ، تاثیر مغانلو و ضربه تمام کننده فرشاد احمدزاده به سمت دروازه خالی، کار را برای دومین بار به تساوی کشاندند.

پرسپولیس در نیمه دوم محمد عمری و مهدی ترابی را به دلیل مصدومیت از دست داد و مهمترین موقعیت این نیمه نیز که به گل تبدیل نشد مربوط به پاس فوق العاده ترابی برای لئاندرو بود که مهاجم تازه وارد پرسپولیس نتوانست توپ را در شرایط تک به تک وارد دروازه کند تا آه از نهاد بازیکنان سرخپوش بلند شود. در نهایت بازی در نود دقیقه با نتیجه دو بر دو به پایان رسید.

در نیمه اول وقت‌های اضافه باز هم پرسپولیس بود که برای گلزنی وارد زمین شد و سرخ‌ها روی تکنیک و دریبل‌های وحید امیری و شوت عالی سیامک نعمتی برای سومین بار پیش افتادند. اما درحالی‌که میزبان هنوز با گل نعمتی کنار نیامده بود، فرار لئاندرو پریرا به سمت دروازه سپاهان در موقعیت تک به تک سبب شد سیاوش یزدانی با تکل از پشت مهاجم برزیلی پرسپولیس را متوقف کند و داور برای دومین بار در طول بازی نقطه پنالتی را به سود قرمزها به خاطر خطای سیاوش یزدانی نشان داد.

داور با این خطا کارت زرد دوم را به سیاوش یزدانی نشان داد تا سپاهان ده نفره و کار برای بازگشتش به بازی بسیار سخت شود. گئورگی گولسیانی بار دیگر پشت ضربه پنالتی ایستاد و برای دومین بار پیام نیازمند را مغلوب کرد.

 

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ساعت ۱۵

ورزشگاه نقش جهان / تماشاگر: حدود ۳۰ هزار نفر

تیم داوری: بیژن حیدری، محمدرضا منصوری، علیرضا ایلدروم و سید رضا مهدوی/ ناظر: خداداد افشاریان

 

 

 

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور( 109 - محمد کریمی)، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر(۴۶- نیلسون جونیور)، رامین رضائیان، مسعود ریگی(۱۰9-عیسی مرادی)، ایگور کاتاتو(۶۵- یاسین سلمانی)، محمد قربانی (۶۵- محمد علی نژاد)، فرشاد احمدزاده(۸۸- آریا یوسفی)، امید نورافکن، شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

 

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، وحدت حنانوف، دانیال اسماعی‌فر(۶۷- لئاندرو پریرا)، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، میلاد سرلک (۱+۱۰۵- کمال کامیابی‌نیا)، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی(۷+۹۰- امید عالیشاه)، وحید امیری، محمد عمری( ۷۶- سیامک نعمتی)، عیسی آل کثیر ( ۷۶- سروش رفیعی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

کارت زرد:

 سپاهان: سیاوش یزدانی (۱۱)، محمد دانشگر (۲۱)،مسعود ریگی (۵۵)،امید نورافکن (۷۸) رامین رضاییان (۹۵) سیاوش یزدانی (۹۸)

پرسپولیس: سینا اسدبیگی (۶۵)،علیرضا بیرانوند(۷۵)،میلاد سرلک(۷۵)

 

 کارت قرمز:

سپاهان: سیاوش یزدانی (۹۸)

 

شرح گل:

سپاهان صفر - پرسپولیس ۱ (دقیقه ۱۲: گئورگی گولسیانی): مدافع پرسپولیس پشت ضربه پنالتی‌ای که محمد عمری از سیاوش یزدانی گرفته بود ایستاد و با فریب دادن پیام نیازمند توپ را در سمت چپ دروازه سپاهان جای داد.

 

 

سپاهان یک - پرسپولیس یک (دقیقه ۴۱: دانیال اسماعیلی فر- گل به خودی): سانتر امید نورافکن از روی ضربه ایستگاهی به دهانه دروازه با ضربه سر محکم دانیال اسماعیلی فر وارد دروازه پرسپولیس شد و طلایی‌پوشان با یک گل به خودی کار را به تساوی کشاندند.

سپاهان یک- پرسپولیس دو (دقیقه ۵۸: عیسی آل‌کثیر): سانتر مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی موقعیت خطرناکی را ایجاد کرد و شهریار مغانلو توپ را به طور ناقص دفع کرد و مرتضی پورعلی گنجی با سانتر توپ سرگردان گل ساخت و عیسی آل‌کثیر با چرخاندن سر و ضربه خود ابتدا رضاییان، مدافع مستقیمش و سپس پیام نیازمند را تسلیم کرد.

سپاهان دو - پرسپولیس دو( دقیقه ۷۴: فرشاد احمدزاده): در شرایطی که محمد عمری با برانکارد بیرون برده شده بود و یک بازیکن پرسپولیس هم روی زمین افتاده بود، زکی پور توپ را از سمت چپ سانتر کرد و ضربه مغانلو پس از دفع ناقص بیرانوند در حالی که دروازه خالی بود جلوی پای احمدزاده افتاد و فرشاد گل دوم سپاهان را زد.

سپاهان دو - پرسپولیس سه (دقیقه ۹۴: سیامک نعمتی): حرکت تکنیکی امیری به طور کلی مدافعان سپاهان را برهم ریخت و این بازیکن با یک پاس در عرض نعمتی را در موقعیت گلزنی قرار داد و سیامک با شوتی محکم کار را تمام کرد.

سپاهان دو - پرسپولیس چهار (دقیقه ۱۰۰: گئورگی گولسیانی): پنالتی‌زن گرجستانی سرخ‌ها پشت پنالتی‌ای که لئاندرو از یزدانی گرفته بود ایستاد و با ضربه‌ای محکم توپ را در سمت چپ دروازه نیازمند جای داد؛ پیام در این پنالتی جهت توپ را تشخیص داد و حتی توپ به دستش برخورد کرد اما شدت ضربه گولسیانی به حدی بود که او با پنالتی دوم خود در این مسابقه دبل کند.

 

لحظات حساس:

دقیقه ۵: شوت خطرناک فرشاد احمدزاده پس از کنترل و ضربه از پشت محوطه، از کنار دروازه بیرانوند بیرون رفت و نفس‌ها در سینه پرسپولیسی‌ها حبس شد.

دقیقه ۹: ضدحمله خطرناک سپاهان با خروج موفق بیرانوند دفع شد.

دقیقه ۱۰: بیژن حیدری پس از سرنگون شدن محمد عمری در محوطه جریمه توسط سیاوش یزدانی نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۳+۴۵: حرکت عالی ترابی از سمت چپ و پاس کات بک او با ضربه اسماعیلی فر نفس‌گیر به بیرون رفت.

دقیقه ۵+۴۵: آخرین موقعیت بازی در نیمه اول روی سانتر رضاییان به دست آمد، اما ضربه سر زکی‌پور با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: سانتر ترابی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر اسماعیلی فر وارد دروازه شد اما کمک داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۶۲: حمله پرسپولیس با ضربه آرام عیسی آل‌کثیر به گل سوم تبدیل نشد.

دقیقه ۶۶: ارسال خطرناک کاتاتو با ضربه سر شهریار مغانلو به شکل خطرناک به بیرون رفت‌.

دقیقه ۷۲: شوت سنگین مغانلو از پشت محوطه در دو مرحله توسط بیرو جمع شد.

دقیق ۷۳: سانتر خطرناک رضاییان با ضربه سر نورافکن همراه شد اما باز هم بیرانوند توپ را در آغوش کشید.

دقیقه ۸۱: فرصت عالی تک به تک برای لئاندرو پریرا به دست آمد اما این موقعیت در کمال ناباوری بازیکنان پرسپولیس نفسگیر به بیرون رفت؛ ترابی این موقعیت را ساخته بود.

دقیقه ۳+۹۰: سانتر رفیعی از سمت چپ با ضربه سر نامطلوب پریرا از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۹۸: با تکل از پشت سیاوش یزدانی روی لئاندرو پریرا در موقعیت تک به تک، داور علاوه بر نشان دادن کارت زرد دوم به مدافع سپاهان نقطه پنالتی را به سود سرخ‌ها نشان داد.

دقیقه ۱+۱۲۰: آخرین حمله سپاهان روی ضربه ایستگاهی با واکنش عالی بیرانوند دفع شد تا اختلاف حداقل نشود.

 

حواشی:

در ابتدای بازی دودهای زرد و سیاه از سوی سکوهای سپاهان در آسمان پخش شد.

 

حضور وحدت حنانوف در ترکیب اصلی پرسپولیس سورپرایز یحیی گل‌محمدی در این بازی بود.

 

حضور بازیکنانی که تجربه حضور در دو تیم را دارند از جذابیت‌های این بازی است؛ از جمله این بازیکنان می‌توان به شهریار مغانلو، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی در ترکیب اصلی دو تیم اشاره کرد.

 

استقبال خوبی از این بازی صورت گرفته و فقط ۸ سکو از طبقه اول خالی از تماشاگر است.

با گذشت چند دقیقه از شروع مسابقه تماشاگران همچنان در حال ورود به ورزشگاه بودند.

پرسپولیس شیخ دیاباته و سعید صادقی را در این بازی به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

سیاوش یزدانی پس از پنالتی دادن به پرسپولیس با اعتراضات متوالی از داور کارت زرد گرفت.

هواداران سپاهان در دقیقه ۱۰ از اعلام پنالتی به سود پرسپولیس شوکه شده بودند و پس از این تصمیم داور، برخی تماشاگران مواد منفجره انداختند و زمین پر از دود شد.

گولسیانی همانند بازی قبلی جام حذفی پرسپولیس مقابل ون پارس از روی نقطه پنالتی گل زد.

دانشگر و یزدانی، هر دو مدافع وسط سپاهان تا دقیقه ۲۰ با کارت زرد جریمه شدند.

با حضور حنانوف در دفاع راست پرسپولیس، دانیال اسماعیلی‌فر یک خط جلوتر بازی می‌کرد.

 

در دقیقه ۲۶ حنانوف پس از مصدومیت بازیکن سپاهان توپ را بیرون زد، اما در ادامه سپاهان توپ را در اختیار حریف قرار نداد و بعد از سانتر خطرناک طلایی‌پوشان برای لحظاتی بازیکنان دو تیم درگیر شدند و بیرانوند حنانوف را از درگیری دور کرد.

طبقه دوم ورزشگاه هم به روی هواداران باز شده و استادیوم تا دقیقه ۴۰ درحال پر شدن است.

 

دانشگر با مصدومیت در دقیقه ۴۵ دیگر نتوانست بازی را ادامه دهد و با برانکارد بیرون رفت و در شرایطی که تصور می‌شد تعویض شود به زمین برگشت.

دانشگر که در اواخر نیمه اول مصدوم شده بود در ابتدای نیمه دوم جای خود را به نیلسون داد.

عیسی آل‌کثیر در چهارمین بازی خود پس از مصدومیت یک گل بسیار حساس به ثمر رساند.

فرشاد احمدزاده در این بازی همانند گولسیانی موفق به باز کردن دروازه تیم سابق خود شد.

مهدی ترابی در اواخر نیمه دوم با گرفتگی عضله روی زمین افتاد و با برانکارد به بیرون برده شد.

در دقایق پایانی ۹۰ دقیقه مسابقه دو جیمی جامپ وارد زمین شدند.

بسیاری از هواداران سپاهان پس از دریافت گل چهارم تیم‌شان ورزشگاه را ترک کردند.

 

بیشتر بخوانید:

تمهیدات پلیس اصفهان برای بازی حساس سپاهان و پرسپولیس

پرسپولیس بر رفع و رجوع ۲۷ میلیارد بدهی اش دست به دامن رئیس قوه قضاییه شد

داور بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی مشخص شد

پرسپولیس و سپاهان در حد تیم‌های اروپایی هستند

پرسپولیس در خانه به استقلال و سپاهان هدیه داد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه