English

واکنش صالحی امیری به نامه ملتمسانه برای رفع تعلیق جودو

رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به نامه ملتمسانه به فدراسیون جهانی جودو و کمیته بین المللی المپیک برای رفع تعلیق جودو گفت: فدراسیون ایران آسیب دیده و درخواست تجدیدنظر داشته‌ایم.

واکنش صالحی امیری به نامه ملتمسانه برای رفع تعلیق جودو

به گزارش خبرگزاری موج، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مورد پرداخت پاداش مدال آوران بازی های المپیک و اینکه برای نخستین بار با کمترین فاصله زمانی بعد از این رویداد انجام شد، گفت: پرداخت به موقع پاداش حق مسلم ورزشکارانی است که در میادین صاحب مدال می شوند. کمیته ملی المپیک این ماموریت را در جریان بازی های توکیو در اسرع وقت انجام داد.

وی با یادآوری پاداش مصوب کمیته ملی المپیک برای مدال آوران بازی های ۲۰۲۰ توکیو خاطرنشان کرد: برای این بازی ها و مدال آورانش به ترتیب ۱۰ هزار یورو، ۵ هزار یورو و ۳۵۰۰ یورو مصوب کرده بودیم که به فاصله چند ساعت بعد از پایان کار ورزشکار و مدال آوری او پرداخت می شود. ۷۰ درصد این پاداش را هم برای کادر فنی مصوب کرده بودیم که آن هم پرداخت شد. خوشبختانه پاداش مصوب وزارت ورزش هم به موقع پرداخت شد.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه شخصاً شاهد بودم که شخص رئیس جمهور پیگیر پرداخت پاداش مدال آوران بازی های المپیک و پارالمپیک است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مهم شکل گرفت و مدال آوران این دو رویداد پاداش ریالی خود را دریافت کردند. این موضوع تاثیر مثبتی در انگیزه ورزشکاران خواهد داشت. آنها به هر حال مشکلات معیشتی، شخصی و … خاص خود را دارند که با این پاداش ها می توانند به آن رسیدگی کنند.

وی در مورد بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو که نشست کادر سرپرستی آن به صورت رسمی از روز گذشته آغاز شد نیز تصریح کرد: مهمترین رویداد بعد از المپیک همین بازی های آسیایی است به خصوص که ایران یکی از مدعیان آن است. کاروان ایران معمولاً در این بازی ها جایگاهی بین پنجم تا ششم را کسب می کند.

صالحی امیری با بیان اینکه قرار است در بازی های آسیایی چین ۱۰ هزار ورزشکار از ۴۷ کشور شرکت داشته باشند، اظهار کرد: قدرت های ورزش جهان در این رویداد حاضر خواهند بود. هدف گذاری ایران است که در این رویداد یک پله بالاتر از دوره قبل باشیم. سیاست کلی را هم مبنی بر اعزام کیفی کاروان تصویب کرده ایم یعنی کسانی که امکان حضورشان روی سکو بالا باشد به این رویداد اعزام می شود.

وی با اشاره به دیگر سیاست های مصوب برای بازی های آسیایی گفت: توجه ویژه به بانوان و اعزام آنها مسئله دیگری است که در مورد این بازی ها مدنظر داریم. مسئله سوم در رابطه با این بازی ها هم توجه به تولیدات داخلی است و اینکه هزینه ها را به جای کالای خارجی برای کالاهای تولید داخل استفاده کنیم.

صالحی امیری همچنین با تاکید بر عقاید فرهنگی و لزوم توجه به آنها برای کاروان اعزامی به بازی های آسیایی از تشکیل کمیته فرهنگی ویژه این بازی ها خبر داد و اینکه به این واسطه فرهنگ و تمدن ایرانی را در چین معرفی خواهیمکرد.

کاروان ایران در حدود ۴۰ رشته در بازی های آسیایی شرکت خواهد کرد

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه کاروان ایران در حدود ۴۰ رشته در بازی های آسیایی شرکت خواهد کرد، ادامه داد: از امروز به صورت رسمی جلسات کارشناسی با فدراسیون ها آغاز شده است و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. تا یک ماه آینده باید لیست اولیه را اعلام کنیم.

صالحی امیری در مورد موضوع مرتبط با فدراسیون جودو، تعلیق این فدراسیون و همچنین صحبت های مطرح توسط رئیس این فدراسیون تصریح کرد: جودو جزوی از خانواده ورزش قهرمانی است و باید کمک کنیم از تعلیق خارج شود تا ورزشکاران این رشته به میادین بازگردند. در رابطه با این رشته باید از مسائل حاشیه ای عبور کنیم. از این منظر اصلاً مصلحت نمی دانم وارد حواشی مرتبط با جودو شویم.

وی در عین حال به پیگیری های ورزش ایران در رابطه با جودو طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر و در دوره مسعود سلطانی فر حداقل ۳۰ جلسه مستمر در مورد دفاع از حقوق جودو داشتیم واین روند را ادامه خواهیم داد. استراتژی اول حمایت حداکثری از فدراسیون جودو به منظور خروج از بن بست تعلیق است و ان شاءالله شکل خواهد گرفت.

«اخیرا مکاتبه ای از طرف کمیته ملی المپیک در رابطه با جودو انجام شده است. آیا متن این نامه التماسی بوده است؟» رئیس کمیته ملی المپیک ایران در پاسخ به این سئوال، گفت: مکاتبه ای با کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی جودو داشته ایم و این موضوع را عنوان کرده ایم که فدراسیون جودو ایران لطمه دیده و ادامه این روند باعث آسیب بیشتر می شود. درخواست تجدید نظر داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه از این مکاتبه دفاع می کنیم، تصریح کرد: الان نباید به حواشی پرداخت. باید دفاع همه جانبه حقوقی و تلاش دیپلماتیک صورت بگیرد. شخصاً حداقل ۱۰ جلسه با مقامات بین المللی در مورد جودو داشته ام و کماکان پیگیر خواهم بود.

صالحی امیری با یادآوری اینکه زمان رسیدگی به پرونده جودو ایران ۳ آذرماه است که به صورت غیرحضوری انجام می شود، تاکید کرد: پیگیر کار هستیم. روز گذشته هم با وکیل پرونده در مورد نحوه دفاع از آن مذاکره داشتم. خوشبختانه او وکیل توانمندی است و من باور دارم جودو از تعلیق خارج می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد ژیمناستیک و حواشی مرتبط با این فدراسیون گفت: مباحث مربوط به ژیمناستیک درون خانوادگی است که قابل حل و فصل است. درآ ینده نزدیک مسائل این رشته حل می شود و بار دیگر مسیر جهش خود را دنبال خواهد کرد. باید اجازه دهیم مسائل ژیمناستیک خارج از فضای رسانه میان مسئولان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و خود فدراسیون مطرح و رسیدگی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه