English

وزیر ورزش:

۳۷۰۰ سمن در کشور وجود دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: پیگیر احیا و اعمال قانون ۲۷ صدم درصد سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده در بودجه هستیم.

۳۷۰۰ سمن در کشور وجود دارد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری موج؛ «حمید سجادی  هزاوه» وزیر ورزش و جوانان شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر ورزش و جوانان با سمن‌های جوانان، تشکل‌ها و فعالین اردوهای جهادی استان مرکزی، با اشاره به اهمیت سفرهای استانی و حضور در بین جوانان گفت: در این سفر سه معاون مهم وزارت ورزش همراه من هستند و جایگاه استان‌ها در ذهن وزارتخانه بالاست و تلاش داریم که یافته‌های این بازدیدها را در دستور کار و پیگیری قرار دهیم.

وی ادامه داد: بنده و تیم مدیریتم در وزارت ورزش و جوانان، جوان باور و جوان یاور هستیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: قبل از رأی اعتماد در مجلس، در نشست‌هایی با رئیس جمهور، موضوع جوانان مطرح شد و اعلام شد که حتماً باید جایگاه معاونت جوانان ارتقا یابد و بر احیای سازمان ملی جوانان ذیل وزارت جوانان به عنوان یکی از پیشنهادات تاکید شد که این امر قدرت، اختیارات و مطالبه گری را افزایش می‌دهد.

۳۵ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد

سجادی با بیان اینکه در بحث اشتغال و مسکن و … وزارت ورزش مستقیماً نمی‌تواند ورود پیدا کند، اما باید ابزاری در اختیار باشد که وارد مسئله شویم، گفت: ۳۵ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد، از طرفی ۶۰۰ مدرسه مسجد محور نیز در کشور فعال است. دستور کار اصلی وزارت ورزش و جوانان پیاده کردن اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. کارهای بزرگ و اتفاقات ارزشمندی که در کشور رخ داده است، جز با حضور جوانان نبوده است.

وی گفت: ۷۰ درصد جامعه جوان هستند و در واقع ۷۰ درصد جامعه با ندیدن انقلاب، پای آن ایستاده است و وزارت ورزش ایستاده است تا بیانیه گام دوم را با همین جوانان اجرایی کند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: طرح تأسیس ستاد طرح‌های جهادی تشکل‌های جوانان در معاونت جوانان وزارتخانه در حال اتمام است.

سجادی تاکید کرد: تمام تلاش مجموعه وزارت ورزش در راستای خوب کردن حال مردم است و سمن‌ها نیز چنین رسالتی را برای خود تعریف می‌کنند.

۷ هزار رویداد در هفته تربیت بدنی در حال اجراست

وی در ادامه بیان کرد: ۱۴ هزار هیأت‌های ورزشی، ۵۱ فدراسیون، ۱۰۰ انجمن ورزشی و ۲۲۵ گونه ورزشی در کشور وجود دارد و با کمک این ظرفیت ۷ هزار رویداد در هفته تربیت بدنی در حال اجراست، البته این هفته در دوران کرونا قدری تحت تأثیر قرار گرفت و امسال با رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون و مناسب شدن شرایط و حضور مردم در سالن‌های ورزشی، به دنبال تحول در رویدادهای ورزشی هستیم تا مردم مجدداً با برنامه‌های ورزشی آشتی کنند.

سجادی گفت: در ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده بود که ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، همگانی، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص می‌دهد.

قانون ۲۷ صدم درصد سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده احیا می‌شود

وی تاکید کرد: حتماً پیگیر قانون ۲۷ صدم درصد سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده خواهیم بود تا احیا شود و تلاش خواهیم داشت که در بودجه جای داشته باشد.

وی اظهار کرد: سیستمی در معاونت جوانان تعریف شده است که بررسی کیفی عملکرد سمن‌ها را دنبال خواهد کرد، ۳۷۰۰ سمن در کشور وجود دارد و برای هر ۲۲ هزار نفر یک سمن جوانان فعال است، اما هدفگذاری صورت گرفته در معاونت این است که برای هر ۷ هزار نفر یک سمن جوانان وجود داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه