English

فدراسیون قانون‌مدار با سرپرست‌های غیرقانونی/ با دعای خوبان‌عالم تکلیف هیات رئیسه مشخص می‌شود؟!

درست دهم اسفند ماه بود که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با کنار زدن علی کریمی، مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی، رئیس فدراسیون فوتبال شد، تا به قول شخص رئیس فدراسیون، فصل تازه‌ای برای فوتبال ایران رقم بخورد.

فدراسیون قانون‌مدار با سرپرست‌های غیرقانونی/ با دعای خوبان‌عالم تکلیف هیات رئیسه مشخص می‌شود؟!

به گزارش خبرگزاری موج، بدون شک، فدراسیون عزیزی‌خادم، یکی از پرابهام‌ترین فدراسیون‌های تاریخ ورزش کشور است، جایی که برای انتصاب‌های عجیب‌ و غریب شخص رئیس فدراسیون و برخی از اقدامات انجام شده، هنوز هم هیچ علت مبرهنی برایشان وجود ندارد و تکرار چنین اتفاقاتی، نگرانی‌ها را نسبت به آینده این فدراسیون بیشتر کرده است، نمونه بارز آن، حرف و حدیث‌هایی درخصوص اداره امورات فوتبال مملکت با هیات رئیسه‌ای غیرقاقونی است، موضوع مهمی که چندان مورد توجه قرار نگرفته است!

بر اساس روال انتخابات فدراسیون، رئیس فدراسیون باید پیش از انتخابات، افراد مد نظر خود را برای هیات رئیسه فدراسیون مشخص کند، تا پس از انتخاب فرد به عنوان رئیس، انتخابات برای مشخص شدن نواب رئیس اول و دوم برگزار شود، اما پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، منصور قنبرزاده نایب رئیس اول پیشنهادی، انصراف داد و حیدر بهاروند نایب رئیس دوم پیشنهادی هم رد صلاحیت شد تا از همان ابتدا این دو پست مهم در فدراسیونِ عزیزی خادم، با سرپرست اداره شوند.

اما بر اساس «بند ۸ ماده ۶۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال»، صراحتا اعلام شده که هرگاه پست دبیرکل یا هریک از پست‌های دیگر فدراسیون به هر دلیل از جمله استعفا، اخراج، عزل، فوت و تعلیق، بالتصدی شوند، رئیس فدراسیون می‌تواند برای آن پست، حداکثر به مدت سه ماه، سرپرست تعیین نماید.

مگر اینکه در این اساسنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد.

اما با وجود این قانون شفاف، بر اساس اساسنامه مدت زمان حضور قانونی سرپرستی این دو سرپرست فعلی، از تاریخ ۱۰ خرداد به پایان رسیده و بیش از ۳ ماه از پایان مدت سرپرستی مهر علی و بهاروند به عنوان نواب رئیس اول و دوم گذشته است.

حال نکته مهم اینجاست، از زمان آغاز کار رئیس فدراسیون فوتبال، وعده و عیدهای بسیاری با عنوانین مختلف، توسط ریاست فدراسیون فوتبال به اهالی فوتبال داده شد، اما جان کلام آن‌جا بود که، عزیزی‌خادم فدراسیون خود را یک فدراسیون قانون‌مدار نامید، حال پرسش اینجاست، فدراسیونی که اساس کارش حفظ ورعایت قانون اعلام شده است، با چه شرایطی با سرپرستان غیرقانونی اداره می‌شود!؟

به هر جهت، فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی این ابهام بزرگ و مهم باشد وگرنه بازهم باید دست به دامان خوبان عالم شویم که برای تعیین و تکلیف هیات رئیسه قانونی فدراسیون دست به دعا شوند!

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه