English

دکتر ساعدی فر در گفتگو با موج:

برخی‌ها در ایران چوب لای چرخ فعالیت برند مروژ می‌گذارند/ مالیات می‌دهیم بدون هیچ مزایایی!

از سال 2004 بود که برند ایرانی مروژ فعالیت خود را آغاز کرد و چهار سال بعد یعنی از سال 2008 پا به عرصه جهانی گذاشت و امروز برندی نام آشنا برای ورزشکاران مطرح کشورهای مختلف جهان است.

برخی‌ها در ایران چوب لای چرخ فعالیت برند مروژ می‌گذارند/ مالیات می‌دهیم بدون هیچ مزایایی!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ رقابت‌های المپیک توکیو صحنه نمایش کم نظیر این برند در میادین ورزشی بود و در همین راستا گفتگویی با دکتر ساعدی فر، مدیر برند مروژ (که در ایران به اسم مجید مروژ ایرانیان ثبت شده) انجام داد.

 

در چندین رشته ورزشی فعالیت داریم

درحال حاضر در رشته والیبال و در سطح جهانی سفارش از پاکستان دارم برای بازی‌های آسیایی ژاپن از امروز شروع می‌کنیم به فعالیت و با دیگر کشورها صحبت کردم که بدانیم چند کشور دیگر را می توانیم به ایران و پاکستان اضافه کنیم، بازی باشگاه های اروپایی هست و آسیا والیبال هم هست و باید در یک ماه و نیم آینده فعالیتمان را قوی کنیم و ببینیم به کجا می رسیم ولی خوب از نظر گسترش کار الان شرکت مجید مروژ ایرانیان توی چهار لوکیشن در چهار محل در حال فعالیت هستند در سلمان شهر مازندران در نسیم شهر تهران در اندیمشک و در منطقه‌ اروند آبادان، منطقه ی اروند آبادان را چند ماهی است که روی آن کار می‌کنیم و چند سوله گرفتیم و مغازه باز کردیم و آنجا را راه انداختیم و در حال ساخت و ساز سوله جدید هم هستیم در اندیمشک یه سایت بزرگ داریم و سایت دوم هم قرار اضافه کنیم در شهرک صنعتی شماره ۲۰ اندیمشک قرار است مرکز ساخت تجهیزات ورزشی مثل تکواندو یا وسایل تمرینات دروازه بانی، قایق های کایاک و... آدمک های کشتی که از طرح‌های متفاوت و شکل های متفاوت است باشد، همچنین الان ما متاسفانه یک سالی هست که یک، دو کانتینر تجهیزات دستگاه ماسک سازی در گمرک بندرعباس یک سال و نیم است که متاسفانه در حین تشریفات گمرکی هستیم که یک پای آن در صنایع معادن و یک پای دیگر را در بانک مرکزی و بانکهای مادر هست در هر حال از یک طرف ما داریم پول انبارداری و کرایه کانتینر ها را می‌دهیم آن هم یک برنامه‌ای هست کنار کارهایمان.

 

دنبال راه اندازی خط تجهیزات پزشکی هستیم

در یک سال گذشته به خاطر کرونا مادرم را از دست دادم به همین دلیل قصد داشتم که ساخت پد های الکلی، ژل و ماسک و لوازم بهداشتی را هم به کارمان اضافه کنم شاید بتوانیم خدمتی به هموطنانم کرده باشیم و از این کرونا بسیاری را نجات دهیم و این هم مدنظرمان هست و جزو برنامه‌های ما این است که یک خط تجهیزات پزشکی کنار کار ما در آینده زود داشته باشیم، در هر حال در تمامی رشته ها فعال هستیم بوکس، دو میدانی، ووشو.

وی تصریح کرد: در ووشو هم یکسری اقلام هستند چندین سال از چین وارد می شود، پارسال از من خواستند من هم درست کردم و نمونه آوردم می‌توان گفت که آن ها در سطح بالا است که حتی از جنس چینی هم بهتر است، سال گذشته مشکلات دوچرخه‌ سواری را حل کردیم چند سال بود که البسه دوچرخه سواری را از ایتالیا و چین وارد می‌کردند که الان ما در سطح بالا برای برای فدراسیون و هم برای شرکت کننده ها و باشگاه ها تولید می‌کنیم.

 

نمی‌دانم چرا برخی فدراسیون‌ها کم لطفی می‌کنند

از گسترش کار، از تولید کار، از توسعه کار کوتاهی نشده و همه اینها از ایستادگی ما می باشد و با استفاده از توان مالی خود، هیچ کمکی و هیچ مزایایی هم از دولت تا حالا نداشتم و چیزی نصیب من نشده است و همه هزینه‌ها از جیب شخصی خودم بوده است، ما از بازار آزاد دلار می‌خریم که مواد اولیه را تولید کنیم، مالیات را هم تا قران آخر پرداخت می‌کنیم هیچ مزایایی به ما داده نشده است، چیزی را دیدم در بازی‌های آسیایی که صحیح نیست اسم برخی فدراسیون‌ها را ببرم که عمداً یا نااطلاعی روی اسم تبلیغ ما طرح پرچم زده بودند، معمولا طرح پرچم ایران را سمت چپ میزنند، اما آقایان کم لطفی کردند و آرم پرچم ایران را روی آرم من گذاشته بودند. من به آنها گفته بودم که اگر نمی خواهید از آرم من استفاده کنید من هم اصراری ندارم که به شما البسه دهم چون خیلی‌ها هستند مشابه من می توانند تولید کنند اما اصرار داشتند من برای آنها تولید کنم و رفتن این کار را انجام دادند و گفتند چون ادور تایزینک بوده ، قوانین کارخانه جات را ادورتایزینگ نمی‌دانند.

الان اگر نگاه کنید تمامی رشته‌ها کارخانه‌هایی مثل نایک، آدیداس، پوما همگی آرم شان روی لباسها بود من نمی‌دانم چه کسی اطلاع رسانی کرده به این آقایان که در فدراسیون هستند و متاسفانه همان طور که می‌بینیم تمام دنیا از البسه من استفاده می‌کنند ولی فدراسیون خودمان ناآگاهانه چوب لای چرخ ما می گذارد.

 

برندی با 300 کارمند

ارزش آن‌ها را تا حالا ارزیابی نکردم ولی الان به طور مستقیم حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در چهار لوکیشن ما یا ۵ لوکیشن ما کار می کنند، غیرمستقیم هم حدوداً ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر فعالیت دارند.

 

از چند کشور پیشنهاد احداث کارخانه دریافت کردم

برنامه من کمک به هم وطنم است و همشهری هایم به خاطر عشق و علاقم و ارق ملی که دارم کار انجام می شود، دنبال فروش و اشتغال زایی برای جای دیگر نیستم الان در همین کشور خودمان واقعاً به اشتغال‌زایی احتیاج هست جوان‌هایی داریم که تحصیل کرده هستند و بیکار می‌باشند تمام توان من این بوده که اشتغال‌زایی کنم و تا جایی که بتوانم در ایران گسترش می‌دهم، اینقدر از من خواستند که در صربستان یا در آذربایجان یا در ترکیه کارخانه بزنم و مزایای زیادی را هم در اختیارم بگذارند که نه پول اجاره بدهم و نه مالیات ولی من با بودن در ایران هم اجاره می‌دهم و هم مالیات، می‌خواهم سعی کنم در مملکت خودم کاری کنم که خیلی ها تا حالا نکردند.

 

جوانی ام را برای این کار گذاشتم 

در اصول بازاریابی کار کاملا آگاهم و جز برنامه‌هایم هست یه روزی منم مثل غول های تولیدات ورزشی میخواهم خودنمایی کنم. روزی که صاحبان نایک و آدیداس شروع به کار کردن همچین خوابی دیده اند برای آینده شان، من هم همچین آرزویی دارم می گویند که آرزو بر جوانان عیب نیست. من جوانی ام را برای این کار گذاشتم و به کارم خوش بین هستم و توانایی این را دارم خیلی بهتر از این گسترش دهم ای کاش در شرایط بهتری بودیم همین تحریم ها و معادلات بانکی، کار را راحت تر می توانستیم جلو بی اندازیم یک ضرب المثل لری است که با خودت قهر اما با پولت آشتی، آن ها با مال های مان آشتی هستند مال ما را می‌خواهند و متقاضی هم زیاد وجود دارد. اگر فرصتی می‌شد راه بهتر می‌شد آدم راحت تر مسیر را می‌رفت.

 

برای همه آرزوی موفقیت دارم

فقط می‌خواستم از کسانی که در این مدت به ما کمک کردند، دستشان را صمیمانه بفشارم و آن‌هایی که چوب لای چرخ ما گذاشتند و نخواستند پیشرفت کنیم، آرزوی موفقیت کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی