English

فینال جام حذفی؛

فولاد خوزستان قهرمان جام حذفی شد

فولاد خوزستان با شکست استقلال قهرمان جام حذفی باشگاه‌های ایران شد.

فولاد خوزستان قهرمان جام حذفی شد

به گزارش خبرگزاری موج؛ حساس ترین بازی دوران مربیگری فرهاد مجیدی و جواد نکونام درحالی برگزار شد که استقلال تاکنون دوازده بار به فینال این بازی ها رسیده بود اما فولادی ها برای اولین بار بود که به فینال  رسیده بودند. 

دیدار نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ امروز یکشنبه بین دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان برگزار شد و در نهایت تیم فولاد ‏‬در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی رسید.

در این مسابقه که در زمین بی طرف و به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه ثمری نداشت و کار به وقت‌های اضافه کشید. در پایان وقت‌های اضافه و ۱۲۰ دقیقه بازی استقلال و فولاد، نتیجه تغییر نکرد تا کار با تساوی بدون گل به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان دو بازیکن استقلال پنالتی خود را از دست دادند. به این ترتیب تیم فولاد به اولین قهرمانی خود در جام حذفی رسید و جواد نکونام هم اولین جام دوران مربیگری خود را به دست آورد. فرهاد مجیدی و استقلال که سال گذشته هم در فینال جام حذفی برابر تراکتور شکست خورده بودند، یک بار دیگر از رسیدن به این جام بازماندند.

 

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، متین کریم‌زاده، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، محمد نادری، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، سبحان خاقانی و مهدی قایدی

ترکیب فولاد: احسان مرادیان، سینا شاه‌عباسی، موسی کولیبالی، وحید حیدریه، صالح حردانی، محمد آبشک، محمد زبیر نیک نفس، آیاندا پاتوسی، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا

گل های بازی:

استقلال:-

فولاد:-

 

کارت زرد:

استقلال: مسعود ریگی (۵)، سیاوش یزدانی (۸۵)، محممدحسین مرادمند (۹۴)

فولاد: محمد آبشک (۸۱)، محمدزبیر نیک نفس (۹۶)

کارت قرمز:

استقلال:-

فولاد:-

 

مهم ترین اتفاقات بازی: 

دقیقه ۱: پاس در عمق رضاوند در همین ابتدای بازی برای قایدی سریع بود و مهاجم آبی پوشان چند صدم ثانیه برای تک به تک شدن به مرادیان کم آورد.

دقیقه ۳: یک ضربه کاشته برای فولاد به دست آمد که ارسال پاتوسی به محوطه جریمه در دهانه دروازه میان بازیکنان دو تیم رد و بدل شد تا اینکه مدافعین استقلال سرانجام توپ را از منطقه خطر دور کردند.

دقیقه ۵: ارسال خطرناک بازیکنان فولاد روی دروازه با ضربه سر لوسیانو پریرا به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: مهدی قایدی در موقعیت مناسب گلزنی قرار گرفت اما مرادیان توانست توپ را جمع کند.

دقیقه ۲۶: شوت راه دور نیک‌نفس بی‌دقت بود و با اختلاف زیادی از دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه ۳۰: اشتباه در خط دفاعی فولاد نزدیک بود منجر به گل اول استقلال شود که مهدی قایدی پس از توپ‌گیری مقابل مرادیان، ضربه خود را به سمت دروازه زد که شاه‌عباسی توپ را از روی خط برگشت داد تا استقلال به گل نرسد.

دقیقه ۴۵+۱: ارسال خطرناک پاتوسی از جناح راست زمین با یک ضربه سر از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت که در این صحنه برخلاف نکونام و بازیکنان فولاد، داور اعتقادی به اعلام کرنر نداشت.

دقیقه ۴۵+۳: با سوت داور مسابقه نیمه اول بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم ارسلان مطهری به جای سبحان خاقانی وارد زمین شد.

دقیقه ۷۳: پاس در عمق لوسیانو پریرا به پاتوسی رسید ولی ضربه پای راست این بازیکن با اختلاف زیاد به بیرون رفت تا تنها صحنه نه چندان جدی نیمه دوم روی دروازه مظاهری رخ دهد.

دقیقه ۸۰: ارسال دیدنی وحید حیدریه به روی دروازه با ضربه سر لوسیانو پریرا همراه شد که توپ به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت تا جدی ترین موقعیت نیمه دوم برای فولادی ها از دست برود.

دقیقه ۸۸: دو فرصت بسیار خطرناک و پشت سر هم برای فولاد به دست آمد. یک ارسال به روی دروازه با ضربه زبیر نیک نفس همراه شد که مظاهری توپ را دفع کرد. توپ برگشتی به پاتوسی رسید و ارسال دیدنی این بازیکن در دهانه دروازه به فرشاد احمدزاده رسید و ضربه سر این بازیکن با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت و دو فرصت بزرگ فولاد از دست داد.

دقیقه ۹۰+۱: کرنر ارسالی پاتوسی با ضربه سر فرشاد احمدزاده همراه شد و توپ این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۵: با سوت داور مسابقه این دیدار با نتیجه صفر صفر خاتمه یافت تا برنده مسابقه در وقت اضافه یا ضربات پنالتی مشخص شود.

آغاز نیمه اول وقت های اضافه

دقیقه ۱۰۰: شوت از راه دور مسعود ریگی به شکلی خطرناک از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۵: با سوت داور نیمه اول وقت های اضافی به پایان رسید.

دقیقه ۱۰۹: یک پاس در عمق و بلند پشت مدافعین فولاد به ارسلان مطهری رسید که شوت محکم این بازیکن به تور کنار دروازه فولادیها برخورد کرد.

دقیقه ۱۲۰+۲: ارسال مهدی پور به روی دروازه به ارسلان مطهری رسید و شوت این بازیکن با فاصله زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۱۲۰+۴: داور مسابقه در سوت خود به نشانه پایان نیمه دوم وقت اضافه دمید تا ضربات پنالتی برنده را مشخص کند.

فولاد خوزستان با برتری ۴ بر ۲ برابر استقلال قهرمان جام حذفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه