English

سهیل مهدی:

فوتبال می‌تواند الگوی خوبی برای مقابله با کرونا در جامعه باشد

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: فوتبال می‌تواند الگوی خوبی برای مقابله با کرونا در جامعه باشد و با این حال در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و طبیعی است که سلامت مردم برای هم ما مهم است.

فوتبال می‌تواند الگوی خوبی برای مقابله با کرونا در جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری موج، سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در مورد وضعیت برگزاری مسابقات هفته دوم لیگ برتر گفت: ما تعامل بسیار خوبی با دوستان و همکاران‌مان در ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش داریم و در گذشته هم شیوه نامه های بهداشتی به خوبی در فوتبال اجرا شده است. ما در فوتبال نسبت به اصناف دیگر به خوبی توانسته‌ایم با کرونا مقابله کنیم و حتی می‌توانیم برای صنوف دیگر الگو باشیم.

او افزود: اتفاقات بین‌المللی زیادی در این حوزه رخ داده و ما به سمت ریشه‌کنی کرونا در فوتبال می‌رویم همانطور که در سایر صنوف چنین اقداماتی انجام شده است.

مهدی ادامه داد: مسابقات فوتبال بدون تماشاگر است و حداکثر ۵۰ یا ۶۰ نفر در ورزشگاه حضور دارند. ما تونل‌های ضدعفونی در ورزشگاه‌ها نصب کرده‌ایم که در سایر صنوف کمتر چنین چیزی دیده می‌شود. تست‌های کرونای ادواری و دائمی انجام می‌دهیم، خوداظهاری فوتبالیست‌ها را داریم و همچنین مراقبت‌های پزشکان تیم‌ها هم هستند.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان پرتلاش در کنار تیم‌ها حضور دارند. فوتبال می‌تواند الگوی خوبی برای مقابله با کرونا در جامعه باشد و با این حال در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و طبیعی است که سلامت مردم برای هم ما مهم است. امیدواریم بتوانیم با کنترل ویروس کرونا کار‌های خوبی انجام دهیم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ در مورد اینکه چند درصد یک تیم کرونایی باشند بازی‌هایشان لغو خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در این فصل به جز بازیکنان بزرگسال هر تیم می‌تواند از ۳۰ بازیکن امید و جوان هم استفاده کند و همچنین تعداد تعویض‌های زیاد، طبق پیشنهاد فیفا دیگر درصد بازیکنان کرونایی را کنار گذاشته‌ایم و هر تیمی که ۱۱ بازیکن اصلی و ۵ بازیکن ذخیره‌اش سلامت باشند می‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

وی در مورد اینکه علت اصلی تعلیق صنعت نفت و پیکان در هفته اول لیگ چه بود گفت: با توجه به اینکه در هفته نخست مسابقات بودیم بحث آمادگی تیم‌ها و ورزشکاران، مدیریت شهری و ... در برخی از شهر‌ها با مشکل مواجه بود و حتی در مورد سوپرجام هم ورزشگاه‌های ما آماده برگزاری این مسابقات نبود. امسال سال کرونا بود و تیم‌ها فقط ۲ ماه زمان استراحت داشتند و ورزشگاه های ما اصلاً استراحت نکردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه