English

مهدی تاج:

رقم قرارداد ویلموتس اعلام شد / ویلموتس قبل بازی با عراق، قراردادش را فسخ کرد

رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره قرارداد سه میلیون یورویی ویلموتس گفت: رقم قرارداد ویلموتس بین یک میلیون تا دو میلیون یورو است و ویلموتس قبل از بازی با عراق، قراردادش را فسخ کرد.

رقم قرارداد ویلموتس اعلام شد / ویلموتس قبل بازی با عراق، قراردادش را فسخ کرد

به گزارش خبرگزاری موج،  مهدی تاج ، رئیس فدراسیون فوتبال ایران درخصوص تیم ملی و شرایط مارک ویلموتس اظهار کرد: پس از جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا، بسیاری اعتقاد داشتند که سرمربی تیم ملی باید جوان باشد و اکثر کارشناسان، مربی خارجی را توصیه کردند. هیچ‌کس در آن زمان از مربی ایرانی حرفی نزد. مارک ویلموتس گزینه سوم ما بود که او یک مربی جوان بود، چهار بار سابقه حضور در جام‌جهانی را داشت و تیم ملی بلژیک را از رده ۸۳ به رده اول دنیا آورد. ویلموتس انتخاب درستی بود، همه هم از او استقبال کردند.

وی ادامه داد: برخلاف اینکه می‌گویند قرارداد ویلموتس چگونه بود، ما قرارداد خوبی با او بستیم اما در آن ذکر کرده بودیم که «مبلغ قرارداد شفاف‌سازی نشود». در یکی از بندهای قرارداد این‌گونه ذکر شده بود که «هر یک از طرفین قرارداد را فسخ کرد، سه ماه به طرف مقابل برای غرامت زمان دهد».

* رقم قرارداد ویلموتس بین یک میلیون تا دو میلیون یورو است

رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره قرارداد سه میلیون یورویی ویلموتس نیز گفت: رقم قرارداد ویلموتس بین یک میلیون تا دو میلیون یورو است. در صدا و سیما و رسانه ملی آن هم در ۱۰۰ برنامه‌ای که وجود دارد (از جمله ورزش و مردم، ورزش و بی‌مردم) باید با صداقت صحبت کرد. اینکه می‌گوییم سه میلیون یورو قرارداد ویلموتس است، باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود. حتی با دستیاران ویلموتس نیز رقم قرارداد او سه میلیون یورو نمی‌شود. رقم قرارداد ویلموتس، رقمی منطقی است. اینکه نماینده مجلس می‌گوید ویلموتس ۵۰۰ هزار دلار هم نمی‌ارزد، کار زیبنده‌ای نیست. فوتبال را باید در اختیار فوتبالی‌ها قرار دهیم. منتقدان دلسوز، نقدهایشان را انجام داده‌اند. هر کسی که فوتبال بلژیک را بشناسد، می‌داند که ویلموتس در چه جایگاهی قرار دارد و رقم ۵۰۰ هزار دلار منطقی نیست.

تاج بیان کرد: نماینده مجلس باید درباره مشکلاتی مانند گوشت، نان و گرانی صحبت کند. من نیز به عنوان رئیس فدراسیون هیچ‌گاه درباره چنین مسائلی حرف نمی‌زنم، پاسخگویی از جمله وظایف من است.

وی در ادامه افزود: در ۲۲ می که قرارداد ویلموتس را بستیم، در یک بند قرارداد صراحتاً ذکر کردیم که «تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ایران وجود دارد و این تأثیرگذار است»، او دو روز زمان گرفت که قرارداد را امضاء کند یا نکند. پس از بستن قرارداد، تحریم‌ها افزایش یافت که این از اراده فدراسیون خارج بود. ویلموتس قبل از بازی با عراق، قراردادش را فسخ کرد. پس از تحریم‌ها، ما نمی‌توانستیم پول را از فیفا دریافت کنیم. شاید ویلموتس تصور می‌کرد که ما نمی‌خواهیم پول او را بدهیم درحالی‌که تنها هفت روز پرداخت پول او دیر شد اما او قرارداد را فسخ کرد.

* تصمیم فسخ قرارداد دوستانه گرفته شد

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: یک سرمربی بزرگ در زمان دیدار بزرگی مانند عراق باید طبق برنامه از روز چهارشنبه تمرینات را آغاز می‌کرد، اما او با تأخیر این کار را انجام داد. جلسه خوبی با وکلا و خود ویلموتس داشتیم و تصمیم فسخ قرارداد دوستانه گرفته شد.

تاج درباره توئیت ویلموتس اظهار داشت: ویلموتس در توئیتش اعلام کرده که «وکلای ما دوستانه فسخ را دنبال می‌کنند»؛ ما نیز همین را می‌گوییم. در این سه ماه مشخص می‌شود که چه کسی به چه کسی باید پرداخت داشته باشد. فسخ قرارداد دوستانه است. او برای پرداخت پولش ضمانت می‌خواست که ما نتوانستیم این ضمانت را به او بدهیم.

وی تصریح کرد: قرارداد ویلموتس در اختیار وزارت ورزش است و آنها در جریان تمام جزئیات هستند. نهادهای نظارتی اگر سؤالی دارند، ما مکلف هستیم که پاسخگو باشیم ولی در محل مناسب و در دستگاه مربوطه مناسب. شاید در قراردادهای آینده آن را افشا کنیم.

* بدترین رفتارها را با مربی ایرانی دارند

رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره احضار شدنش به مجلس نیز گفت: من هم‌اکنون به مردم توضیح می‌دهم، نمایندگان مجلس نیز گوش دهند؛ توضیح دیگری ندارم. در حال حاضر فشارهای زیادی روی ما است. همین الان بر روی استیلی فشار وارد می‌کنند. بدترین رفتارها را با مربی ایرانی دارند. دادکان هیچ‌ وقت صحبت‌های غیرمنطقی انجام نمی‌دهد چرا که فوتبالی است و می‌داند چگونه صحبت کند و نمی‌توان با رسانه به سیزده‌بدر رفت.

تاج در خصوص برانکو بیان کرد: فدراسیون حتماً سرمربی تیم ملی را انتخاب و معرفی می‌کند. بسیاری از کارشناسان که مورد مشورت ما هستند، اعلام کرده‌اند که ویلموتس مربی بزرگی بوده اما با فوتبال ایران گره نخورده است. بحث‌هایی وجود دارد که بنا به دلایلی نباید اینجا مطرح شود.

وی درباره وضعیت تیم ملی گفت: احتمالاً ما هنگ‌کنگ و کامبوج را شکست می‌دهیم. با بحرین نیز در خانه بازی داریم و در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر حتماً آنها را شکست می‌دهیم که اگر چنین اتفاقی نیفتد، استحقاق رفتن به جام‌جهانی را نیز نداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران ادامه داد: باید مربی را برای تیم ملی انتخاب کرد که شناخت کافی از لیگ برتر و تیم ملی را داشته باشد. جای آزمون و خطا نیست. نمی‌توان مربی‌ را آورد که بعدها از او بهره‌برداری کرد.

به گفته تاج، هر کشوری که به جام‌جهانی صعود می‌کند، ۱۱ میلیون دلار دریافتی دارد، اما این هزینه نیز مانند بقیه مبالغ در اختیار فیفا قرار دارد.

* در همین چند روز مشکلات را حل می‌کنیم

وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: انشاءالله به موقع سرمربی را انتخاب و زمان را نیز از دست نخواهیم داد. در همین چند روز مشکلات را حل می‌کنیم و موانعی که بر سر راه است باید مرتفع شود. نمایندگان مجلس، مشکلات فوتبال را حل کنند، ما حق پخش تلویزیون را هنوز دریافت نمی‌کنیم. نمایندگان مجلس به چنین مشکلاتی رسیدگی کنند.

تاج در ادامه گفت: اگر برانکو بخواهد بیاید باید ابتدا موضوعش با پرسپولیس را حل کند. چرا که نمی خواهیم بهانه ای دست وکلا بدهیم که هنوز  قرارداد برانکو با یک تیم فسخ نشده است وارد مذاکره ای دیگر شویم و این حرفه ای نیست. اگر روزی برانکو بخواهد به ایران بیاید فدراسیون فوتبال می خواهد مشکل پرسپولیس حل شود.
تاج در پایان گفت: خواهشم از رسانه ملی این است که اگر سوال و انتقادی دارند ما را مطلع کنند، جای توضیح دادن من اینجاست نه در مجلس.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه