English

رئیس کمیته ملی المپیک با سفیر ترکیه در ایران دیدار کرد

سفیر ترکیه در ایران با حضور در کمیته ملی المپیک ضمن بازدید از موزه ملی ورزش با رضا صالحی امیری دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک با سفیر ترکیه در ایران دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در دیدار رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک با سفیر ترکیه که نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به المپیک ۲۰۲۰، کیکاوس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، پیمان فخری مدیر مرکز نظارت بر تیم های ملی و عاطفه اسلامیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک هم حضور داشتند، ابتدا صالحی امیری ضمن خیرمقدم، به تاریخچه دوستی و ارتباط دیرینه دو ملت و تشابهات فرهنگی دو کشور پرداخت.

در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک پیشنهاد برگزاری نخستین دوره بازی های کشورهای عضو اکو را به میزبانی کیش مطرح کرد تا با هماهنگی کشورهای عضو اکو این بازی ها هر چند سال یکبار برگزار شود تا در زمینه ورزش بهم کمک کنند.

سپس صالحی امیری به مذاکراتی که پیش از این با مسئولان ورزشی ترکیه (رئیس کمیته ملی المپیک ترکیه) برای امضای تفاهم نامه ورزشی داشت، اشاره کرد و برای اجرایی شدن آن در زمینه برگزاری اردوی مشترک و تبادل مربی ابراز امیدواری کرد. در ادامه اورس سفیر ترکیه در ایران ضمن اشاره به سابقه آشنایی که پیش از این با صالحی امیری داشته، از ملاقات با ایشان ابراز خوشحالی کرد و گفت: صالحی امیری فرد فرهنگی بزرگی است که با حضورش در ورزش اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

«دریا اورس» با تاکید بر اینکه تا دو هفته دیگر به ترکیه سفر می کند، گفت: درباره دو مطلبی که با صالحی امیری درباره آن مذاکره کردیم از جمله برگزاری بازی های کشورهای عضو اکو و انعقاد تفاهم نامه ورزشی بین دو کشور ضمن استقبال از آن با مسئولان ورزشی کشورم در این باره گفتگو خواهم کرد.

وی ادامه داد: همانطور که ایران در رشته های کشتی و وزنه برداری مطرح است و می تواند به ما کمک کند ما هم در سوارکاری، گلف، کانو و کایاک موفق هستیم و می توانیم با مشارکت یکدیگر بهم کمک کنیم و در اولین فرصت مسئولان ورزشی دو کشور ایران و ترکیه نشستی را در تهران و ترکیه برای عقد قرارداد خواهند داشت.

در خاتمه مقرر شد تاپیش نویس تفاهم نامه ورزشی به زودی از طرف ایران تنظیم و به ترکیه ارسال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه