English

آخرین وضعیت اردوی احسان حدادی/ نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن راهی کیش می شود

احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن قرار است پس از استراحتی ۱۰ روزه، برای برپایی اردویی ۲۱ روزه راهی جزیره کیش می‌شود.

آخرین وضعیت اردوی احسان حدادی/ نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن راهی کیش می شود

به گزارش خبرگزاری موج، احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن قرار است در راستای آمادگی بیشتر برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا در دو یا سه روز آینده به همراه ایگور مازگوف فیزیوتراپش برای برپایی اردویی 21 روزه راهی جزیره کیش شود.

طبق برنامه ریزی های از پیش تعیین شده قرار است مک ویکینگ مربی آمریکایی حدادی تا پایان دی ماه به کیش برود و در آنجا تمرینات حدادی را زیر نظر بگیرد.

همچنین با آمدن ویکینگ دارنده 3 مدال المپیک در ایران و فراهم شدن شرایط همکاری برنامه‌های حدادی تا پایان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا مشخص می شود.

به گزارش خبرگزاری موج، احسان حدادی (زادهٔ ۳۰ دی ۱۳۶۳[۱] در تهران) پرتاب‌گر دیسک ایرانی و رکورددار فعلی پرتاب دیسک ایران و آسیا با حد نصاب ۶۹٫۳۲ متر است.

احسان حدادی نخستین بار در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۴ مدال طلا را به چنگ آورد، چندی بعد این قهرمانی را در مسابقات جوانان جهان در گروسو، ایتالیا تکرار کرد و نخستین مدال جهانی را برای دو و میدانی ایران به ارمغان آورد. او در سال ۲۰۰۵ با پرتاب دیسک به مسافت ۶۵٫۲۵ متر رکورد آسیا را شکست و مدال طلای قهرمانی دوومیدانی آسیا را در شهر اینچه‌اون، کرهٔ جنوبی به گردن آویخت.

حدادی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، قطر با رکورد ۶۵٫۳۸ متر پس از ۳۲ سال ایران را صاحب مدال طلای بازی‌های آسیایی در رشتهٔ دو و میدانی ساخت.

حدادی عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۷ در امان، اردن را نیز به دست آورد و در مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهان ۲۰۰۷ در اوزاکا به مقام هفتم رقابت‌ها رسید.

حدادی پس از آن بارها در مسابقات داخلی و خارجی رکورد خود را بهبود بخشیده‌است و رکورد فعلی او ۶۹٫۳۲ متر است که در سوم ژوئن ۲۰۰۸ در مسابقات جایزه بزرگ تالین، استونی به جای گذاشت.

او که یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ در پکن بود، با پرتابی به مسافت ۶۱٫۳۴ متر و با عنوان هفدهمی به کار خود پایان داد.

حدادی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد و رکورد بازی‌های آسیایی را دوباره بهبود بخشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه