English

کلاس توجیهی نیم فصل داوران فوتبال برگزار می شود

رییس کمیته داوران فدارسیون گفت: دوره دانش افزایی داوران را نزدیک به استانداردهای فیفا انجام می‌دهیم.

کلاس توجیهی نیم فصل داوران فوتبال برگزار می شود

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج ‌به نقل از فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران گفت‌: کلاس توجیهی نیم فصل داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال را با حضور ۲۲ داور، ۴۹ کمک داور و ۱۳ داور چهارم از ۲۰ لغایت ۲۴ آذرماه به میزبانی هیات فوتبال جزیره کیش برگزار خواهیم کرد. این دوره به مدرسی جورن وست لارنس – مدرس یوفا و ناظر فیفا برگزار می‌شود. برای اولین بار است که از مدرس خارجی برای دوره‌های توجیهی و دانش افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیته داوران افزود: سعی کردیم این دوره دانش افزایی داوران را نزدیک به استانداردهای فیفا انجام دهیم. در همین راستا آزمون تئوری برای اولین بار به صورت اینترنتی برای داوران برگزار می‌شود. در مجموع داوران قضاوت‌های خوبی را انجام داده‌اند. هر چند که نمی‌توان گفت‌ هیچ داوری بدون اشتباه قضاوت می‌کند اما خوشبختانه داوران ایرانی رو به رشد هستند.

اصفهانیان در ادامه درباره حضور فغانی در سمینار داوران جام جهانی، گفت‌: با توجه به شناخت و پتانسیلی که از فغانی دارم، مطمئنا وی این توانایی را دارد که جزو داورانی باشد که در روسیه قضاوت کند. این افتخار بزرگی برای فغانی بوده و امیدواریم که هم برای خود و هم برای جامعه داوری فوتبال ایران افتخارآفرینی کند. همان طور که فوتبال ایران در آسیا حرف اول را می‌زند باید تیم داوری‌مان نیز در میادین بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد. با توجه به شناختی که از فغانی و کمک‌های وی دارم این دور از دسترس نیست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون در خصوص برگزاری همایش روسای کمیته داوران هیات فوتبال استان‌ها گفت‌: با توجه به درخواست میزبانی از چند استان برای این همایش در نهایت مقرر شد با هماهنگی هیات فوتبال استان کرمان این همایش در شهر کرمان برگزار شود و زمان آن نیز متعاقبا از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود.

رئیس کمیته داوران در پایان ضمن تسلیت به خاطر درگذشت عبدالحسین سوادی، رئیس کمیته داوران اهواز گفت‌: جا دارد این ضایعه دردناک را به خانواده وی، جامعه داوری فوتبال و به خصوص داوران فوتبال استان خوزستان تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگانش صبر جزیل خواستاریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه