English

داورزنی:

فدراسیون های ورزشی باید در فرآیند حوزه پزشکی فعال تر عمل کنند

معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: فدراسیون های ورزشی باید در فرآیند استعداد یابی و حوزه پزشکی فعال تر عمل کنند و بعنوان یک موضوع جدی به مساله پزشکی توجه ویژه داشته باشند.

فدراسیون های ورزشی باید در فرآیند حوزه پزشکی فعال تر عمل کنند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا داورزنی در نخستین نشست نمایندگان کمیته های پزشکی فدارسیون های ورزشی در آکادمی ملی المپیک اظهار داشت: فدارسیون های ورزشی باید حساسیت بیشتری در بخش پزشکی داشته باشند، زیرا ورزشکاران سرمایه های ملی هستند و بخش پزشکی باید مسئولیت خود را به درستی ایفا کند.

وی افزود: البته باید فعالیت کمیته های پزشکی فدراسیون ها در حوزه های تغدیه و مکمل توجه بیشتری شود که در برخی از فدراسیون این مساله به شکل جدی دنبال می شود و کادر پزشکی مجزایی دارند اما بی برنامگی در این حوزه هنوز وجود دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: فدراسیون های ورزشی باید اقدامات اساسی در رفع این مشکلات اعمال کنند تا ورزشکاران خود را که سرمایه ملی هستند در شرایط بهتری برای بازی های آسیایی و المپیکی آماده کنند.
داورزنی تاکید کرد: فدراسیون های ورزشی  باید در فرآیند استعداد یابی و حوزه پزشکی فعال تر عمل کنند و بعنوان یک موضوع جدی به مساله پزشکی توجه ویژه داشته باشند.

وی به حضور موقتی تیم پزشکی در کنار تیم اعزامی به تورنمنت های مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه بی توجهی به موضوعات پزشکی سبب شده تا حضور کادر پزشکی متخصص در کنار تیم های ورزشی بصورت مقطعی باشند.
معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: برخی از  فدراسیون ها که احساس خطر بیشتری نسبت به ورزشکاران خود دارند بویژه در رشته هایی که آسیب پذیرتر هستند، کادر پزشکی باید جدی تر عمل کند تا قهرمانان ما که به دلیل اسیب دیدگی عمر قهرمانی آنها کوتاه می شود، رها نشوند .

داورزنی تصریح کرد: کادر پزشکی باید در فرآیند پزشکی اردوهای تدارکاتی و آماده سازی تیم ها برای حضور در رقابت های مختلف حضور داشته باشند و در این زمینه راهبرد جامع آبی اتخاذ کند.

وی در پایان افزود: امیدواریم این نشست ها که برای همسان سازی در تمام رشته های ورزشی برگزار شده است، مورد توجه تمام کمیته های پزشکی قرار گیرد تا بتوانند در تمام فعالیت های که یک ورزشکار حضور دارد آنها را مورد رصد قرار بدهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه