English

ملی‌پوش قایقرانی:

باید امکانات خوبی در اختیار قایقران‌ها قرار گیرد

علی آقامیرزایی گفت: قایقرانی به عنوان یک رشته پر مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا نقش مهمی خواهد داشت. به نظرم باید امکانات خوبی در اختیار قایقران‌ها قرار گیرد.

باید امکانات خوبی در اختیار قایقران‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، ملی‌پوش قایقرانی ایران درباره رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین اظهار کرد: پس از اینکه تیم از رقابت‌های قهرمانی جهان بازگشت بدون فاصله تمرینات را ادامه دادیم تا برای قهرمانی آسیا آماده شویم. به هر حال رقابت‌های آسیایی برای قایقرانی اهمیت بسیار زیادی دارد و همه کشورهای قاره با قدرت در مسابقات شرکت می‌کنند. ما هم تمرین‌های خیلی خوبی داشتیم و با اینکه عمق دریاچه پایین بود و بر زمان‌های ما تاثیر می‌گذاشت اما واقعا رکوردهای مناسبی داریم و ان‌شاءالله با تمام قدرت راهی قهرمانی آسیا می‌شویم.

قایق رانی

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون ادامه داد: بعد از عملکرد خوب بچه‌ها در قهرمانی جهان و مدال عادل مجللی در این رقابت مهم، انگیزه قایقرانی بالا رفت. واقعا از نظر روحی شرایط خوبی پیدا کردیم و بچه‌ها با شرایط بسیار بهتری تمریناتشان را ادامه دادند. ارنج تیم برای مسابقات هم مشخص شده و پاروزنان در این مدت تمرین‌های خوبی داشتند و ان‌شاءالله با بهترین شرایط راهی چین می‌شویم.

ملی‌پوش قایقرانی ایران در پاسخ به این سوال که در چه بخش‌هایی پارو خواهد زد؟ گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده من در کایاک یک نفره هزارمتر، کایاک 4 نفره 500 متر و کایاک یک نفره 200 متر پارو می‌زنم. امیدوارم که بتوانم دست پر از مسابقات بازگردم.

مدال دارم اما طلای آسیا می‌خواهم

او در پاسخ به این سوال که شرایطش در کایاک یک نفره هزار متر چطور است؟ تصریح کرد: در کاپ سه جهانی با اصلی‌ترین رقیبمان یعنی ماشالف ازبکی فاصله نیم ثانیه‌ای داشتم و در حال حاضر نیز شرایطم بهتر شده‌است. مدال در این بخش دارم اما تلاشم کسب مدال طلا است تا دوباره این عنوان برای قایقرانی ایران شود. با این حال جدا از من و قایقران ازبک باید به ورزشکاران چین و قزاقستان هم اشاره کنم که فوقالعاده قوی هستند.

آقامیرزایی درباره دیگر بخش‌ها نیز گفت: من به صورت تخصصی کایاک 200 متر نمی‌زنم اما در این مدت تمرین داشتم و شرایط خوب است. در 500 متر هم واقعا رقابت‌ غیرقابل پیش‌بینی است. این مسافت به تازگی المپیکی شده و همه کشورها با قدرت در آن شرکت می‌کنند. چین، ژاپن، سنگاپور، قزاقستان و ازبکستان مدعی‌های این بخش هستند و واقعا نمی‌توان گفت کدام قایق به مدال می‌رسد.

دارنده دو مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا در  سال 2013 در پاسخ به این سوال که نگاه قایقرانی به بازی‌های آسیایی چطور است؟ تصریح کرد: قایقرانی به عنوان یک رشته پرمدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا نقش مهمی خواهد داشت و همه کشورهای آسیایی برای این رشته سرمایه‌گذاری دارند. ما هم بعد از قهرمانی آسیا بدون فاصله وارد اردو می‌شویم. امسال بسیار مهم است و باید برنامه ویژه ای داشته باشیم. به نظرم باید امکانات خوبی در اختیار قایقران‌ها قرار بگیرد. با سرد شدن تهران نیاز است به مکان‌های گرم برویم تا تمریناتمان را ادامه بدهیم. اردوی برون مرزی و مشترک با کشورهای خوب هم می‌تواند به ما کمک کند و قطعا در رنگ مدال‌های ما تاثیر می‌گذارد. امیدوارم که مسوولان حمایت ویژه داشته باشند تا ما سال آینده مدال‌های خوبی بگیریم.

آقامیرزایی در پایان گفت: در این مدت کمیته روانشناسی فدراسیون با تیم‌های ملی کار کرده و واقعا نقش زیادی در شرایط خوب بچه‌ها داشته‌است. در این مدت این کمیته زیر نظر آقای دکتر حمزه در قایقرانی فعالیت کرده و به نظرم با ارتباط خوبی که با ورزشکاران گرفته‌اند بسیاری از نقاط ضعف روانی تیم را برای رقابت‌ها کاهش داده‌اند. هم بچه‌های رویینگ از این اتفاق سود بردند و شرایط مناسبی داریم. به هر حال در ورزش حرفه‌ای همه چیز باید درست باشد و ورزشکاران با توجه به شرایط منحصربه فردی که دارند نیاز دارند تا مشاوره‌های درست داشته باشند که در این مدت کمیته روانشناسی فعالیت خیلی خوبی داشته‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی