English

۱۰ مدال رنگارنگ جوانان کاراته ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا/صدرنشینی در پایان روز نخست

کاراته کاهای جوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به 5 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز دست یافتند تا کاروان کاراته کشورمان در پایان روز نخست مسابقات در صدر جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار گیرد.

10 مدال رنگارنگ جوانان کاراته ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا/صدرنشینی در پایان روز نخست

به گزارش خبرگزاری موج، رقابت های کاراته قهرمانی رده های سنی مختلف آسیا از امروز (پنجشنبه) با حضور 660 کاراته کا از 27 کشور به میزبانی شهر «آستانه» قزاقستان آغاز شده است.
در پیکارهای نوبت عصر که در رده سنی جوانان برگزار شد، تیم ایران به 5 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز دست یافت تا عملکرد تحسین برانگیزی از خود برجای بگذارد.
تیم پنج نفره کومیته مردان کشورمان در رده سنی جوانان به سه طلا ویک نقره رسید تا کارنامه قابل قبولی داشته باشد.
در پایان روز نخست و در مجموع رده های سنی نوجوانان و جوانان، کاروان کاراته کشورمان با 8 مدال طلا، 4 نقره و 5 برنز در صدر جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار گرفت.
ژاپن با 6 طلا، 4 نقره و 6 برنز دوم است و قزاقستان با 6 طلا، 2 نقره و 3 برنز در جای سوم قرار دارد.
**نتایج مسابقات رده سنی جوانان بدین شرح است:
*کاتا (اجرای فرم)
در کاتای دختران، «حدیث جمالی» ابتدا نمایندگان چین تایپه و مالزی را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد تا برای کسب مدال به مصاف نماینده هنگ کنگ برود.
دختر شایسته ایران در دیدار پایانی با اقتدار نماینده هنگ کنگ را از پیش روی برداشت و نخستین طلای ایران را کسب کرد.
در کاتای پسران و رده سنی جوانان، «احمدرضا محمودی» ابتدا برابر مالزی شکست خورد و سپس حریفانی از ازبکستان و عربستان را مغلوب کرد و مدال برنز گرفت.
*کومیته (مبارزه) دختران
در وزن منهای 48 کیلوگرم، «لیلا برجعلی» نمایندگان هنگ کنگ و ازبکستان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در مبارزه پایانی مقابل نماینده ژاپن با نتیجه چهار بر صفر شکست خورد و نقره ای شد.
در وزن منهای 53 کیلوگرم، «فاطمه سعادتی» حریفانی از هند، تاجیکستان و ویتنام را برد و به دیدار فینال گام گذاشت.سعادتی در مبارزه پایانی نیز مقتدر نشان داد و با غلبه بر کاراته کای ژاپنی به مدال طلا رسید.
در وزن منهای 59 کیلوگرم جوانان، «مبینا حیدری» با دو پیروزی و یک شکست به مدال برنز رسید.
در وزن به اضافه 59 کیلوگرم، «مینا یوسفی» ابتدا نماینده تایلند را از پیش رو برداشت و حریفی از چین را شکست داد و راهی فینال شد، اما در مبارزه نهایی مقابل نماینده قزاقستان دو بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
*کومیته (مبارزه) پسران
در وزن منهای 61 کیلوگرم، «محمدرضا مرادی» کاراته کاهای جوان قزاقستان، چین تایپه و چین را برد و راهی دیدار پایانی شد. وی در فینال با حساب سه بر یک حریفی از میزبان را با شکست بدرقه کرد و به مدال ارزشمند طلا رسید.
در وزن منهای 68 کیلوگرم، «سیدعلی کریمی» با سه پیروزی مقتدرانه برابر حریفانی از ژاپن، قزاقستان و ازبکستان فینالیست شد و در دیدار پایانی مقابل نماینده چین تایپه به برتری یک بر صفر رسید و گردن آویز طلا را از آن خود کرد.
در وزن منهای 76 کیلوگرم، «باربد صداقت» با برتری برابر نمایندگان قرقیزستان، عربستان و مالزی به فینال مسابقات این وزن راه پیدا کرد.صداقت در مبارزه نهایی سه بر یک حریفی از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.
در وزن به اضافه 76 کیلوگرم، «مجید نیکوهمت» با از پیش روی برداشتن کاراته کاهای جوان هند و چین تایپه فینالیست شد تا برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده میزبان برود.
نماینده سنگین وزن ایران در مبارزه پایانی و با وجود تلاش فراوان با حساب 3 بر نتیجه را به کاراته کای میزبان واگذار کرد و مدال نقره را به دست آورد.
پیش از این و در رده سنی نوجوانان نیز کاراته کاهای ایران به سه مدال طلا، یک نقره و چهار برنز رسیده بودند.
رقابت های کاتای تیمی جوانان (دختران و پسران) و مبارزات رده سنی امید، فردا (جمعه) برگزار می شود و سپس پیکارهای بزرگسالان از شنبه آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه