English

اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک باید در هیات دولت تصویب شود

اشرفی: پاداش طلایی‌های توکیو و جاکارتا افزایش می‌یابد

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: پاداش مدال‌آوران طلا در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو افزایش پیدا خواهد کرد.

اشرفی: پاداش طلایی‌های توکیو و جاکارتا افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسعود اشرفی اظهار کرد: بحث اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک در کمیسیون اجتماعی دولت به جمع‌بندی نهایی رسیده است، اما چون بعد از جمع‌بندی و پایان آن بحث انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد در کمیسیون اجتماعی متوقف شده است تا زمانی که تغییر و تحولات احتمالی کمیسیون اجتماعی رخ داده و مدیریت های جدید ایجاد شود.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک درباره خارج شدن دو رشته فوتبال هفت نفره و قایقرانی بادبانی از کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: این اتفاق پیش از بازی های پارالمپیک ریو کلید خورد. رشته های فوتبال هفت نفره و قایقرانی بادبانی به دلیل اینکه به پروتکل های خود در کمیته بین المللی پارالمپیک عمل نکردند و گزارش های فصلی خود را درباره توسعه رشته های خود در دنیا به کمیته بین المللی پارالمپیک ارائه نکردند، مورد سوال و سپس بازخواست قرار گرفتند و چون در زمان مقرر گزارش های خود را ارائه نکردند متاسفانه ابتدا منجر به تعلیق و سپس اخراج از کمیته بین المللی پارالمپیک شدند.

وی افزود: در خصوص فوتبال هفت نفره آسیب بسیار جدی به ما وارد کردند که مقصر اصلی هم مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره بودند که به مسئولیت خود در قبال کمیته بین المللی پارالمپیک عمل نکردند و موجب شدند آسیب بسیار شدیدی به این رشته وارد و از بازی های پارالمپیک حذف شود. البته فدراسیون بین المللی این رشته در حال فعالیت است و مسابقات کشوری، منطقه ای و جهانی خود را برگزار می کند، اما فرصت حضور در بازی های تابستانی منطقه ای و جهانی را از دست داد و فدراسیون جهانی فوتبال هفت نفره روند بسیار سختی را برای بازگشت به کمیته بین المللی پارالمپیک باید طی کند. یعنی کمیته ملی پارالمپیک به دلیل حذف این رشته ورزشی از کمیته بین المللی پارالمپیک ماموریت و مسئولیتی در قبال حمایت از این رشته ورزشی ندارد و در حال حاضر مسئولیت این رشته ورزشی در ایران تا زمانیکه به عضویت کمیته بین المللی پارالمپیک درآید با فدراسیون جانبازان و معلولان است.

اشرفی از افزایش پاداش طلایی‌های بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد و اظهار داشت: پاداش به مدال آوران و قهرمانان براساس سیاستگذاری که صورت گرفته بر این مبنا است که ما از رشته ها و ورزشکارانی که شانس کسب مدال طلا در بازی های پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو دارند، حمایت خواهیم کرد. البته رشته ها و ورزشکارانی که مدال نقره و برنز می گیرند نیز مورد توجه هستند، اما این مسئولیت برعهده فدراسیون های مربوطه هم گذاشته می شود یعنی ما با این سیاستگذاری به این سمت حرکت می کنیم که از برترین ها حمایت می کنیم.

وی دلیل سیاستگذاری جدید را ارتقای رده بندی ایران در جدول بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک دانست و اظهار داشت: آنچه جایگاه ما را در جدول مسابقات تعیین می کند، کسب مدال طلا است و اگر به این موضوع توجه نکنیم و تعداد زیادی مدال نقره و برنز کسب کنیم، در عمل خواهیم دید در رده بندی کشورهای جهان برای ما فایده ای نخواهد داشت؛ بنابراین برای اینکه به خواسته اصلی خودمان که حفظ رتبه بسیار خوب و ارتقای رده بندی در بازی های پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو به نسبت دوره قبل است، دست پیدا کنیم باید تمرکزمان را روی رشته ها و ورزشکاران طلایی بگذاریم و بیشترین سرمایه گذاری را برای آنها انجام دهیم. 

اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: البته رشته‌ها و ورزشکارانی که مدال نقره و برنز می گیرند نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت، اما در قالب کمک به فدراسیون های ورزشی مربوطه این کار را انجام خواهیم داد. ما باید در اعزام ها و اردوها و تجهیزات و پرداخت حقوق ورزشکاران و مربیانی که می توانند صاحب مدال طلا شوند متفاوت‌تر از ورزشکاران نقره ای  و برنزی عمل کنیم و امیدواریم با این سیاست گذاری بتوانیم در این رقابت ها نتایج بهتری نسبت به دوره قبل به دست آوریم. از طرف دیگر اگر ورزشکاران بتوانند خواسته مجموعه را برآورده کنند مطمئنا در کنار پرداخت حقوق مناسب تر، برگزاری اردوها و اعزام های بیشتر، پرداخت پاداش ها را هم ارتقا خواهیم داد. همانطورکه در مسابقات جهانی لندن هم پاداش ها را پای سکو به ورزشکاران و مربیان دادیم و این روند را با دستورالعمل هایی که تنظیم خواهد شد برای رشته های طلایی در بازی های پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو ادامه خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه