English

۱۱ ماه در اردوی تیم ملی مثل کارگر معدن کار کردم

نوروزی: عده‌ای دوست دارند تحت هر شرایطی مربی تیم ملی شوند/ از اطرافیان بنا ضربه خوردم

قهرمان المپیک 2012 لندن گفت: کسانی‌که می‌خواهند مربی تیم ملی باشند، باید باسواد باشند و علم تمرین داشته باشند، اما متاسفانه عده‌ای که توانایی ندارند دوست دارند تحت هر شرایطی مربی تیم ملی شوند.

نوروزی: عده‌ای دوست دارند تحت هر شرایطی مربی تیم ملی شوند/ از اطرافیان بنا ضربه خوردم

به گزارش خبرگزاری موج، امید نوروزی، دارنده مدال طلای المپیک و جهان درباره حضور تیم ملی کشتی فرنگی در جام جهانی گفت: کشتی‌گیران فکر نکنند چیزی از تیم روسیه کم دارند، بچه‌های ما همیشه در شرایط سخت توانسته‌اند کشتی را از دست تیم‌های بزرگی مثل روسیه، آذربایجان و ترکیه در بیاورند و قطعا فرنگی‌کاران در آبادان به میدان جنگ می‌روند و باید با تمام وجود مبارزه کنند.

ملی‌پوش وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک ریو ادامه داد: باید در آستانه جام جهانی همه چیز را کنار بگذاریم و همه در کنار تیم ملی کشتی فرنگی باشیم و بچه ها باید در آبادان با تمام وجود مبارزه کنند و خود واقعی باشند. قطعا هر نتیجه‌ای که بدست بیاید مردم ایران به آنها افتخار می‌کنند. تمام کشتی ما همین نفرات هستند و فارغ از هر نتیجه‌ای باید از آنها حمایت شود و برای موفقیت باید ثبات در کادر فنی باشد.

قهرمان بازی‌های آسیایی در مورد دلایل شکست خود در المپیک برزیل گفت: من قدردان زحمات تمام کسانی که برای من در این سالها زحمت کشیده‌اند از جمله مربیان هستم. آدم‌ها همه خوب هستند، اما وقتی بحث فنی است باید واقعیتها را گفت، امید نوروزی باید تا 2 سال بعد از المپیک 2020 قهرمان جهان شود؟

وی ادامه داد: من در رقابت‌های جهانی 2014 با آن آسیب دیدگی، قرعه سخت، شکست دادن رقبای قدرتمند و با ناداوری به مقام نایب قهرمانی جهان رسیدم، اما در المپیک برزیل با توجه به قرعه خوبی که داشتم نتوانستم نتیجه خوبی بگیرم و در برزیل لطمه‌ای که خوردم از بدنسازی و تمرین بود.

نایب قهرمان جهان تصریح کرد: مردم نمی‌دانند، من 11 کیلومتر دور دریاچه ناشتا دویدم، 20 تمرین تپه سنگین را انجام دادم، وزن زیادی کم کردم و رژیم سختی داشتم؟ و همه نتیجه را می‌بینند؛ این یک بحث حیثیتی ملی است و معتقدم کسانی‌که می‌خواهند مربی تیم ملی باشند، باید باسواد باشند و علم تمرین داشته باشند، اما متاسفانه یک عده که توانایی ندارند دوست دارند تحت هر شرایطی مربی تیم ملی شوند.

وی ادامه داد: من در المپیک لندن نصف المپیک برزیل تمرین کردم، اما برای برزیل به خاطر اینکه بتوانم دومین مدال المپیک خود را به دست بیاورم، خیلی زحمت کشیدم. مقابل حریف ونزوئلایی در المپیک دیدم بدنم بدن نیست و مدام بخودم تا پایان مسابقات گفتم که درست می‌شود. شما اگر کشتی من را مقابل حریف گرجستانی دیده باشید من 10 بار وی را با صورت روی تشک زدم، اما نمی‌توانستم وی را بگیرم این موضوع به تمرینات اشتباه برمی‌گردد.

نوروزی افزود: 11 ماه در اردوی تیم ملی مثل کارگر معدن کار کردم، اما هیچ خروجی نداشت. چه کسی می‌آید 11 ماه جوانی من را که رفته جواب بدهد؟ مردم از من توقع دارند و من هیچ وقت حقم را نمی‌بخشم. من باید درالمپیک برزیل مدال می‌گرفتم و با حضور در جهانی‌های بعد از آن به المپیک 2020 می‌رسیدم، اما امید نوروزی در 29 سالگی چرا باید از کشتی کنار برود؟

وی تاکید کرد: امید نوروزی فن بلد نیست و یا جابه جایی کشتی را بلد نیست؟ امید نوروزی در المپیک فقط یک بدن آماده می‌خواست؟ من اگر بدنم خوب باشد به هیچ کسی رحم نمی‌کنم و خیلی غیرت کردم که در مسابقات المپیک آن وسط ایستادم. مقابل حریف گرجستانی هم همه دیدند که حق من را خوردند، اما من اگر آن کشتی را می‌بردم بعد از آن چه می‌شد؟

نوروزی افزود: من استفانک صرب را در باکو 10 بر صفر بردم و وی بی هوش شد، اما استفانک در المپیک قهرمان می‌شود و من پنجم هم نمی‌شوم؟ این چه دلیلی دارد؟ این موضوعات باید ریشه یابی شود کسانی که مسئولیت برعهده می‌گیرند باید علم تمرین را بدانند.

وی در پایان با بیان اینکه از اطرافیان بنا ضربه خورده است خاطر نشان کرد: من به محمد بنا اعتقاد دارم، بنا یک مدیر است که شبانه روز در خانه کشتی می‌ماند، اما آیا اطرافیان وی هم این چنین بودند؟ این یک کار گروهی است و همه باید با هم همکاری کنند تا یک نتیجه خوب بدست آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی