تماشاخانه سنگلج میزبان دومین دوره «ایرانیخوانی» شد
دومین دوره برنامه «ایرانیخوانی» تماشاخانه سنگلج با موضوع نمایشنامههای آیینی و عاشورایی از سهشنبه ۹ تیر آغاز میشود و در نخستین برنامه، نمایشنامه «شب واقعه» با حضور هنرمندان نابینا و کمبینا اجرا خواهد شد.
، دومین دوره برنامه «ایرانیخوانی» تماشاخانه سنگلج با موضوع نمایشنامههای آیینی و عاشورایی از سهشنبه ۹ تیرماه آغاز میشود.
در نخستین برنامه این دوره، هنرمندان نابینا و کمبینا به کارگردانی سایه همایی، نمایشنامه «شب واقعه» نوشته محمد عارف را خوانش خواهند کرد.
این نمایشنامه که محمد عارف آن را در سال ۱۳۷۹ نوشته است، به سرنوشت خولی پس از بازگشت از کربلا میپردازد.
این نمایشنامهخوانی کاری از گروه تئاتر آرشک به سرپرستی مجتبی گوهرخای است که با کارگردانی سایه همایی اجرا میشود. همچنین معصومه دیبائیان به عنوان دستیار کارگردان و منشی صحنه با این گروه همکاری دارد.
در این اجرا، حسین رجبفردی در نقش خولی، مریم قاسمیاقدم در نقش غزاله و مینا دهقانی در نقش حلیمه به عنوان خوانشگر حضور دارند. سایه همایی نیز شرح صحنه را خواهد خواند.
نمایشنامهخوانی «شب واقعه» با همراهی نوازندگان سعید یوسفی و حمیدرضا فلاحنژاد اجرا میشود.
بر اساس اعلام برگزارکنندگان، دومین دوره «ایرانیخوانی» سنگلج با حضور پنج نمایشنامه از پنج نمایشنامهنویس از نسلهای مختلف تئاتر طراحی شده است.
این برنامه سهشنبه هر هفته ساعت ۱۷ در کافهتئاتر و سالن انتظار تماشاخانه سنگلج برگزار میشود. حضور در این برنامه برای عموم علاقهمندان آزاد و رایگان است و بلیتفروشی ندارد.
ارسال نظر