English

رییس سازمان صدا و سیما در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

تولید مجازی برای اولین بار در کشور برای مجموعه موسی استفاده می‌شود

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در مجموعه موسی، فناوری تولید مجموعه ویژه را بر اساس واقعیت مجازی تغییر می‌دهیم که شاید برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

تولید مجازی برای اولین بار در کشور برای مجموعه موسی استفاده می‌شود

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در گفت‌و گو  با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره آخرین وضعیت فیلم های خارجی، فیلم موسی و سلمان فارسی اظهار کرد: اداره کل تأمین برنامه‌های خارجی سیما سال‌ها است که وظیفه بررسی و شناسایی و پالایش تولیدات خارجی در حوزه فیلم سینمایی و حوزه سریال و مجموعه‌های نمایشی است. 

جبلی گفت: شبکه‌هایی که ما به حوزه نمایشی اختصاص دادیم شبکه‌های نمایش و تماشا و آی‌فیلم است که برای هرکدام از آنها مأموریت‌های مشخصی دردوره جدید تعریف شده است که اولاً‌ همپوشانی نداشته باشند و مردم نیز بتوانند برنامه‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

رئیس صدا و سیما تصریح کرد: شبکه نمایش به پخش فیلم‌های سینمایی خارجی و ایرانی اختصاص پیدا کرده است. شبکه تماشا سریال‌های خارجی و مجموعه‌های نمایشی خارجی را عرضه می‌کند و شبکه آی‌فیلم نیز مجموعه نمایش داخلی را پوشش می‌دهد

جبلی تصریح کرد:  امروز تکلیف مخاطبان ما نیز با این روش مشخص می‌شود. البته شبکه تماشا با توجه به کیفیت تصویری بالا،‌ بازپخش شبکه‌های دیگر را نیز پوشش می‌دهد. انتخاب محتوا، آماده‌سازی محتوا و پالایش محتوا در حوزه تولیدات خارجی با اداره کل تأمین برنامه‌های سیما است. 

رئیس صدا و سیما تصریح کرد:‌ مجموعه سلمان فارسی طبق جدول پیش بینی شده پیش می‌رود. دیروز در خدمت آقای میرباقری و تهیه‌کننده سلمان فارسی بودم و الحمدالله رضایت خاطر سازمان و تهیه‌کننده و کارگردان محترم از روند تولید این مجموعه قابل لمس است.

وی گفت: سال گذشته با چند مورد وقفه مواجه بودیم که به خاطر کسری تخصیص منابع صدا و سیما بود و امسال امیدواریم بدون تأخیر منابع لازم را برای ادامه تولید این مجموعه تخصیص بدهیم. فصل ایران، سخت‌ترین فصل مجموعه سلمان است و طبق برآوردهای ما امسال سخت‌ترین سال تولید سلمان است که هم به خاطر ساخت و سازهای عظیم و هم به خاطر تولیدات پرتعدادی که به لحاظ هنرور و بازیگر اتفاق می‌افتد و هم اینکه از ابتدا نیز پیش‌بینی می‌شد که فصل ایران از ابتدا سخت‌ترین فصل تولید مجموعه سلمان باشد.

جبلی گفت: تأمین اعتبار مجموعه سلمان انجام شده است و امیدوارم که بتوانیم امسال بدون کسری و بدون تأخیر مجموعه سلمان ادامه پیدا کند و جلوتر بندازیم. بودجه‌های کلانی به مجموعه‌های سلمان و موسی اختصاص داده می‌شود و مجلس محترم نزدیک به 2 همت برای این دومجموعه در سال گذشته اختصاص داده بود اگرچه در تخصیص گاهی اوقات کسری وجود داشت. 

وی ادامه داد: ما در مجموعه موسی، فناوری تولید مجموعه ویژه را براساس واقعیت مجازی تغییر می‌دهیم و تولید مجازی اتفاق می‌افتد که شاید برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد.  تأسیس سازه‌های مورد نیاز تولید مجازی برای مجموعه موسی در دستور کار است و فصل بیزانس سلمان نیز خاتمه یافته و در میانه راه فصل ایران هستیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه