English

داوران بخش خرسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

معرفی لیست داوران بخش خرسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و پیغام مدیر کل هنرهای نمایشی به این جشنواره از تازه‌ترین خبرهای این رویداد هنری است.

داوران بخش خرسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری موج

، مجید قناد، سوسن مقصودلو و امیر سلطان‌احمدی، نمایش‌های بخش خردسال بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.
مجید قناد مدرس دانشگاه، کارگردان و تهیه‌کننده حوزه تئاتر کودک و نوجوان است. قناد که تحصیلات هنری خود را در رشته بازیگری و کارگردانی در دانشگاه هنرهای زیبای تهران به پایان رسانده، به واسطه حضورش در برنامه‌های متعدد تلویزیونی در حوزه کودک و نوجوان بیشتر به نام عموقناد در میان علاقمندان به هنر شناخته می‌شود.
سوسن مقصودلو مدرس، نویسنده و بازیگر پرسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. او سال‌هاست که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد. بازی در آثاری همچون زیر گنبد کبود، خانه آبنباتی، همه بچه‌های من، قصه‌های ایرانی، قصه‌های تابه‌تا، کدو قلقلی و دیو، گویندگی در قصه‌های شاپرک‌خانوم، ترب، ماه و پلنگ و شازده کوچولو و نگارش دو اثر آبتنی ماه و درام‌های تلفنی از تلاش او در این حوزه است.
امیر سلطان‌احمدی بازیگر، عروسک‌گردان، نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان است. او در کسوت نویسنده و کارگردان آثاری همچون مجموعه سرزمین الفبا، دس دسی صداش میاد، سلطان جنگل و ... را در حوزه کودک و نوجوان تولید کرده است.
بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.

همچنین کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی به بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت: اهمیت و اعجاز عرصه تئاتر کودک و نوجوان، رسالت خطیری به دنبال می‌آورد و آن، این‌که تولید و ارائه‌ی آثار نمایشی برای طیفِ مخاطب کودکان و نوجوان، دقّتی خاص‌تر و ظریف‌تر داشته باشد.
 کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در آستانه برگزاری جشنواره بیست و هشتم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیامی صادر کرد.
در متن این پیام آمده است: «چنانچه سال‌ها و شاید بتوان گفت تک تک روزها و لحظه‌های کودکی و نوجوانی را شیرین‌ترین و ماندگارترین و صد البته، تعیین‌کننده‌ترین دوران از عمر شریف هر انسانی بدانیم؛ روشنای امیدبخش "بیست و هشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوان"، شور و طراوتی متفاوت‌تر، در دل تمامی مشتاقان سربلندی میهن اسلامی‌مان و اذهان آشنایان هنر نمایش در بیان ظریف نکات تربیتی و مؤلفه‌های فکری سازنده‌ی شخصیّت کودکان و نوجوان‌مان، بر خواهد انگیخت. چرا که تئاتر، نمایشِ تمامیّتِ زندگی در صحنه است و به راستی چه کسانی از کودکان و نوجوانان‌مان، مستعدّتر به "تمرین نابِ زندگی" و  سزاوارتر برای "رشد آگاهی و اعتماد به نفس" به منظور زیستنی  مفیدتر و ارزش‌گراتر؟
البته اهمیت و اعجاز این عرصه، رسالت خطیری را هم به دنبال می‌آورد و آن، این‌که تولید و ارائه‌ی آثار نمایشی برای طیفِ مخاطبی کودکان و نوجوان، دقّتی خاص‌تر و ظریف‌تر به جوهره متن و پیام آنچه در پیکره‌های تئاتری برای آنها ارائه می‌گردد را طلب می‌کند.
 از این‌روست که بایستی با دانش و دلسوزی تعهّدآوری، جریان‌های جاری در جهان کودک و نوجوان، از سویِ فعالانِ این حوزه، مورد شناسایی جدّی قرار گرفته و در پیِ آن، ساخت اثری هنری در این ساحت را بسیار حرفه‌ای‌تر و عمیق‌تر دانست. دلیل اصلیِ برافراشتگیِ این عرصه در قامت بین‌المللی‌اش هم، همین گستردگی جهان فکریِ کودک و نوجوان و ظرافت‌ها و انتظارات برآمده از این عمق و ساحت از سوی خانواده‌های فهیم و ارجمند کشورمان و جامعه‌ی تئاتر ایران اسلامی است. با عنایت به این منظر، اینجانب با تمام اعتماد و اعتقاد، مجموعه‌ی سعی و کوششِ تمامی هنرمندان توانمندِ حاضر در این عرصه و نیز اهتمامِ همکاران و همراهان تلاشمندم در سراسر کشور،  برای تحققِ شکل‌گیری این جشنواره در اردکان کهن زاد و صمیمی را ارج گذاشته و امیدوارانه تاکید می‌ورزم که با نگاهی دانش‌محور و تعهّدآور به جایگاه و قدرت تاثیرگذاری آموزه‌های معنوی و اخلاقیِ موجود در متن فرهنگ و هنر ایران اسلامی، جامعه‌ی نمایش کشور بتواند پنجره‌های ظریفِ تئاتر کودک و نوجوان را به تماشای صحنه‌هایی زندگی ساز و آگاهی‌بخش بگشاید تا به لطف حق، آفتاب سعادت و آزادگی، بی‌دریغ‌تر از همیشه به فردایِ فرزندان این آب و خاک تابانده شود؛ چرا که به یقین، افتخار و تکیه‌گاه ما آن چیزی است که با تلاش و آینده‌نگری، "تولید" می‌کنیم نه آنچه در رویاهای خود به آنها دل می‌بندیم. و باشد که این چنین باد و این چنین‌تر؛ انشاءالله. »
بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه